Voor de hand liggend maar ik zou voor de GS Snowflake gaan Tom.
Overigens lastig te graveren met die glazen case back
Had iemand al Exporer I voorgesteld?
Ja? Dan doe ik het gewoon nog een keer.
Het is nu voor altijd, een gewenste definitief, ik zou kopen waar het hart vol van raakt, nu, zonder arbitraire overpeinzingen over niet gegeven absolute zekerheden.
Ik heb gelezen over de aanleiding van de aankoop, het overlijden van ouders. Daar kan ik niet over meespreken, in dat geval er toch wel iets blijvends in de aankoop beklonken.
Deze zou ik sowieso al nooit meer wegdoen (ik heb hem helaas zelf niet hoor),maar als je hem koopt als aandenken aan je ouders blijft hij zeker.
Misschien een wild card…
Citizen chronomaster? Titanium met anti kras coating, HAQ op zonlicht, gewenste maat
Hij is er ook in het zwart
Tikkie sporty, tikkie formeel en “under the radar”
Je hebt nu ook de a0100, nauwkeurig rond de 1sec/jaar.
7.5k
Hebben ze ooit een opmerking gemaakt over een specifiek horloge van jou of een ander? Iets wat ze buitengewoon mooi vonden?
Mijn moeder weet niets van horloges. Als ik met een Rolex zou aankomen zou ze dat classificeren als een patserding gewoon vanwege de naam. Alle andere merken op een soortgelijke klok zou overigens prima zijn. Op die manier kan je ook filteren. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld een favoriete kleur van je vader of moeder als dial. Je maakt het zo meer persoonlijk en volgens mij ben je daarnaar op zoek.
Vroeger vond je zo’n Santos niet echt wat, maar inmiddels ben je misschien al aardig bijgedraaid:
Cartier Santos?
Met een budget van 12K zou ik deze kopen:
Ik zou dan ALTIJD een nieuw horloge kopen!
Ik zou voor een zwarte OP gaan. Mooie basis, stijlvol en naar mijn mening een onderschat horloge. Als tweede keus explorer 1. De nieuwe.
Tja, lastig te adviseren. Ik heb al veel moois van jou voorbij zien komen. Ik vraag me af waarom deze Rolex niet meer voorbij komt. Ik vind deze toch wel erg fraai.
Yacht-Master 40 mm
Edit: bij nader inzien vind ik die inner bezel wel wat te druk.
Het R woord is gevallen dus dat zal het ook worden, helaas.
Om toch iets tegenstrijdig te laten zien
Que??!
Ik zou gaan voor een Omega Deville Co-Axial Chronometer referentie 4831.40.31 (dit is de referentie met grijze wijzerplaat op leer, maar hij is er ook in het zwart of wit en met stalen band)
Ticks all the boxes!
Rolex… Zodra dat woord valt is de keuze vaak al gemaakt, veelal alleen om het merk.
Tenminste dat is mijn opvatting, terwijl er zoveel meer is waarbij je echt kan onderscheiden
Zullen we dit soort calimero uitspraken lekker uit Tom z’n topic houden?
Ik ken hem niet, maar als ik kijk naar zijn post en zijn collectie laat hij zich hier allerminst door leiden.
Sorry
Geheel correct.