Ik denk toch een datejust. Tijdloos, overdraagbaar naar kind, man,vrouw, beide, familie en altijd goed. De witte op heb je niet voor niets weg gedaan (blijft zonde ) en subs/gmts blijven ook niet echt hangen.
Als t iets anders wordt dan een reverso denk ik. Je bent jlc liefhebber en dan maar niet ermee de plons in. Op vakantie kan je er altijd twee meenemen tenslotte
In het echt gezien en not as impressed… Ik zou een Omega DeVille Tresor leuker vinden in dat geval (ondanks dat die ook een stuk duurder is, maar anders zou ik gewoon geen Omega aanraden)! 14k list, maar daar zou bij Omega wel een hoop mee te doen zijn, gok ik… Past alleen niet helemaal in het plaatje dan weer, zucht. Toch even delen;
Geheel eens met @willemC, maar daarnaast ook vreemd dat je dan een horloge van 100k meestuurt.
Wat zou je van een D. Dornblueth & Sohn vinden, @tompj? Een vriend van mij heeft er eentje en die vind ik echt enorm tof, ondanks dat ik dus van de wat kleinere horloges ben.
Ondanks dat ik ‘m niet in zee gedragen zie worden zou ik toch de Omega Globemaster willen noemen. Ik vind het een tijdloos ontwerp dat afhankelijk van de band een formeel tot sportief karakter krijgt.
Succes met de keuze; ik realiseer me hoe moeilijk dit kan zijn.
Mooie zoektocht. Rolex heeft natuurlijk zijn exposure naar andere. De self dater van GS niet waardoor het voor mij wellicht “intiemer” zou voelen als herinnering.
Allereerst gecondoleerd. Het is niet makkelijk, zeker niet als je een goede band met de mensen had.
Hahaha… Ik moest lachen, want de één z’n deeltje van de nalatenschap moet door anderen met drie man en de woningbouw gedeeld worden. Da’s geen wrang gedoe, maar wel een constatering dat je een zekere sociaal-economische mazzel hebt gehad. Die zou ik koesteren, da’s alles wat ik zeg. Kortom: Ik vind het leuk dat je een fatsoenlijk aandenken kunt kopen.
Sja, je weet wat ik ga roepen. Ik ga zeggen dat een GS de mooiste keuze is. Maar de automaten zijn te dik of te raar, dus ik zou een GS kwarts pakken. 50 jaar service interval op het uurwerk, staal, 100m WR en fantastische afwerking, dan nam ik quartz voor lief, ook als ik meer had om uit te geven.
De OP die je laat zien is op het eerste gezicht wat saai, maar ik denk dat je inderdaad beter bent met een donkere plaat dan met een lichte. Daarom zou ik een OP 36 met blauwe explorer plaat pakken. Die is net wat speelser. Dat gezegd hebbende: Je keus is niet slecht.
Ik denk wel dat simpeler beter is als ik je een beetje ken. Je bent niet van de tierelantijnen, dus ik zou het bij een totaal tijdloze en onopgeleukte OP houden.
Maar de DeVille vinkt wel alle eisen aan. En door de kroonbeschermers is die ook nog echt draagbaar (onder water of in de zee).
Daarnaast adviseren veel mensen TS een Explorer I. Maar als ik een GADA horloge zou kopen zou ik zelf ook een datum prefereren. Er vanuit gaande dat het horloge altijd en overal en voor altijd gedragen gaat worden is een datum geen overbodige functie. (denk aan ouderdom/vergeetachtigheid) Ook dit heeft de voorgestelde DeVille aanwezig. Dus voor mij nog steeds de best pick.
Enige minpunt voor TS kan zijn dat dit buiten zijjn budget valt want; te goedkoop. Eigenlijk geen écht horloge vermoed ik voor tom.
Lastige opgave, maar daarom niet minder leuk. Uit eerder suggesties zou ik ook voor een DJ of OP gaan. Maar bij jou denk ik altijd aan een Speedmaster. Maar daar de zee mee inlopen vereist stalen ballen…
Dit teruglezende heb ik je niet verder geholpen… Succes met deze zoektocht!
Mooi, ingetogen en toch sportief. Als nieuw de voorkeur heeft lijkt me dit een prachtig ‘tijdloos’ aandenken. Maar is deze gewoon leverbaar of is dat een domme (maar oprechte) vraag.
Edit. In de US en Japan gewoon te krijgen, dus misschien wel een mooie reis eraan vast plakken. En dan echt nooit meer wegdoen!
Tompj, neem toch gewoon de Grand Seiko, dan heb je een leven lang een mooie herinnering aan jouw vader. Een GS is zijn geld gewoon ook echt wáárd, in plaats van een marketing-verhaal-horloge, waarbij je slechts voor de naam betaalt en niet voor de geveinsde kwaliteit. Want die kwaliteit wordt door de Grand Seiko overstegen, vér overstegen.
De herinnering aan jouw vader is de Grand Seiko waardig.
Ik leef met je mee, Tompj, veel sterkte met het verlies van jouw vader (en met jouw te maken keuze).
Klopt, alleen denk ik dat het ook belangrijk is dat het een horloge is waar je naar kijkt en in ieder geval snel een wauw-gevoel bij hebt. Nu heeft Tom die stukken natuurlijk al in de collectie zitten, maar dan zou ik die Omega toch niet kiezen. Als er Frederique Constant op had gestaan had ik het ook wel geloofd…
Allen alvast veel dank voor de suggesties en tips. Maakt het zoekproces weer een stuk leuker en geeft stof tot nadenken. Ik ga de komende weken rondkijken en passen en neem zeker een aantal van de voorstellen mee.
Een AP RO zou wel een hele mooie zijn. Twijfel of die rond de 12k al te krijgen zijn?
DJ, OP of Explorer zijn ook top daily horloges. Erg lastig, je hebt veel keuze met dit budget. Ik ben benieuwd waar uiteindelijk je voorkeur naar uit zal gaan