Wat meer klassieks van Breguet of Blancpain?
In deze omstandigheden zou ik een horloge kiezen dat meteen top of the pile is. Rolex heb je al en een 214270 is solide maar is het bijzonder genoeg om niet stilletjes op te gaan in je mooie collectie? Een mooie Overseas of een “instapper” van Moser kan prima binnen het budget, maar als <40mm wordt het goud en zeker niet iets waarmee je het strand op gaat. Zoiets:
of de Brian Ferry:
Of in witgoud:
Niet volledig naar hoe je wenst, maar in dit geval zou ik een witgouden Datejust 116139 op lederen band voorstellen. In de vouwsluiting is vast een mogelijkheid tot graveren.
Gecondoleerd Tom. Een horloge is echt hele mooie herinnering vind ik. Ik zou het horloge overigens absoluut laten graveren, geeft het horloge zo veel meer.
Ik lees veel de 214270 als suggestie, maar die heb je toch al?
Ik vind de OP persoonlijk niet onderscheidend genoeg, maar vind een DJ36 met jubilee en WG bezel wel heel tijdloos (en goed te graveren op de case back).
Maar dit vind ik ook echt een topper:
Snel door het topic gegaan, alleen een beetje de plaatjes bekeken.
Beste man wil met het horloge in de zee zwemmen. Ik zie hier bijna alleen maar horloges voorbij komen waarmee dat volgens mij geen goed idee is.
Kan je met een OP in de zee zwemmen?
Vraag ik me oprecht af. Denk dat je minimaal 200 meter waterdicht moet hebben daarvoor?
Volgens de gebruiksaanwijzing van jlc kán je met de polaris zwemmen, niet duiken (ook niet van een duikplank). Na het zwemmen in zee alleen even afspoelen met water
Ik lees hierboven al meerdere keren een Date Just als suggestie. Wellicht staat men er niet bij stil dat een moderne Date Just altijd de band met glimmende middenschakels heeft. Was TS ook geen fan van.
Mijn keuze met uw budget;
https://sansomwatches.com/wp-content/uploads/2014/10/DSC_0020.jpgDagelijks draagbaar en ook met een volledig zwarte bezel te krijgen, moet het iets formeler zijn. Na deze GMT kwamen de dikke lugs en de glimmende banden.
Dan kocht ik de Memovox Polaris. Niet deze met 2 knoppen…
Die is ook mooi, maar dat horloge heeft van die “fake patina” …
Heel mooi maar 42mm toch?
Het gebruik in zee is wat beperkend voor je keuze maar als je dat zou loslaten (even afdoen in het water) dan is dit een mooie kandidaat. Mooi uurwerk met microrotor!
Niet echt fake patina. Licht getint, maar niet wit. De versie ervoor heeft behoorlijk fake patina. Tegen oud oranje aan.
Helaas ligt hij in de bankkluis. Anders had ik paar foto’s genomen.
Wellicht een saaie en veilige keuze.
Zie het als een Golf of 911.
Tijdloos en klasseloos.
Op de echt lange termijn de beste keuze.
Mijn Grand Seiko Hi Beat zit toch een beetje een aantal opties wat in de weg, zoals een zwarte OP of DJ.
Ik vind hem zelf mooier dan beide opties (wel wat minder veelzijdig).
Misschien moet ik toch een stapje sportiever in overweging nemen. Een ‘5-digit’ Submariner bijvoorbeeld. Ik denk een datumloze.
Klinkt als een plan. Heb je die nog nooit gehad, Tom?
Pijnlijke vraag Robert . Twee maal een oude en 1 maal een nieuwe.
Weet iemand welke referentie de laatste 5 digit is en tot wanneer die is geproduceerd? (Vast wel…).