Horloge voor elke outfit

Leuk, die antra tegels met zo’n Day-Date met zwarte plaat ervoor!

3 likes

Hier ook :relieved:

2 likes

Daar heb ik er al zeven van. De Nomos Ahoi Neomatik Atlantik en de GS “ik weet het modelnummer even niet” quartz zijn de duurdere, maar tel daar twee SARB’s bij op, een Hamilton Navy Pioneer en een Lord Matic, en je komt een heel eind. Oh, en m’n Eagle 7 is multifunctioneel inzetbaar, maar niet waterdicht.

Ik denk dat ik de Nomos en alle low end op zou offeren als ik een one piece collectie moest doen van m’n huidige horloges: Ik zou de GS houden.

Niet echt bij elke outfit hoor een JLC. Ik draag ze zeker ook bij vrijetijdskleding, maar voor het zwembad toch minder geschikt.
Mijn meest universele horloge vind ik dan toch deze:

5 likes

En dan een OP39 ernaast om het helemaal af te maken (?) :blush:

1 like

SPB077J1

1 like

De OP combineert prima, van sportief tot chic. :white_check_mark:
Ik had zelf verwacht dat de kleur olijfgroen wat lastig zou zijn qua combineren, maar de tint varieert van wat donkerder groen naar sunburst groen en is multi inzetbaar :blush:

8 likes

Die doet het ook leuk inderdaad!

7 likes

De OP en de OP39 kunnen ook altijd!
Kleur maakt dan niet eens zoveel uit.
Tijdloos…

2 likes

Ik vind het nogal een lastige keuze, voor mij is dit net als of ik 1 paar schoenen onder iedere outfit draag.

Dus, voor de mensen die net inschakelen:

Instapsegment: Seiko 5
Iets daarboven: Seiko SARB033/035
Iets daar weer boven: Seiko SARX033/035, Sinn 556, Stowa Partitio/Antea, Halios Seaforth)
Nog wat hoger: Tudor BB 36/41, Nomos Ahoi
Luxury: Omega Speedmaster/Aqua Terra/Railmaster, Rolex Explorer/DJ/OP, Panerai Luminor/Radiomir
High-end: Day-date

3 likes

Day-date zou ik niet bij een zwembroek dragen, ik zou bij high end eerder denken aan een Patek 5167/5711, VC 4500V, AP RO, Piaget Polo
de IWC Engineer mag in het rijtje erboven

Goeie!

EDIT:

Ik ook niet maar het kan er best prima uitzien imo

Explorer.

Als ik puur op de aantal likes af ga op de foto’s in dit topic wint de explorer duidelijk.

Alleen met klussen zal ik hem idd niet dragen.
Verder, past en kan altijd.

Dat was tevoren wel te voorspellen, toch…?

Ik zou toch wel een krat bier moeten opzuipen (24 flesjes is daarvoor voor mij voldoende…) alvorens iets sportiefs in dit horloge te kunnen ontdekken. Maar, het wordt vooral a.s. zaterdag warm (lees: dorstig) weer, dus zal ik zaterdag eind de middag dit horloge er nog eens even bijpakken… :sun_with_face: :beer: :sunglasses:

Ergens wel, maar de andere rolexen scoren lang niet zo hoog in dit topic puur op likes afgaande.

Neem die van @HanDavinci , ja ik vind die mooier dan mijn Explorer maar net wat minder geschikt voor alles.
Tuurlijk, kan best maar net wat minder geschikt blijft de DJ vind ik.

Dus ja Rolex forum is het wel een beetje hier maar ik blijf er wel bij, de vraagstelling betreffende dit topic is maar 1 antwoord op.
Explorer, als stond er de merknaam poesebeest op dan nog steeds wint dit design op alleskunner zijn.

1 like

Alsof iedereen zich een horloge in deze prijsklasse kan veroorloven…
Maar goed, @Chopin heeft hierboven terecht even een indelinkje gemaakt.

2 likes

Dit begrijp ik ja.

Heel eerlijk en zo kan je eeuwig doorgaan.
Er zijn er genoeg die een horloge van €50 ook niet kunnen veroorloven.

Dus ik ben puur op design af gegaan.

Er zijn zat andere schitterende alles kunners…
Ik spreek gewoon hier de Explorer uit tot winnaar op basis van likes.
Dus pleur er een Transformer Casio neer, verzamel likes en we schoppen Rolex van dit troontje af.

ps, die Casio zoek ik trouwens echt, dus iemand?
Niet die nieuwe, maar eentje van vroeger.

Er zijn vast horloges rond de pak 'm beet € 500,-- te vinden met een soortgelijk design, maar dan met ‘minder scherpe randjes’…