Ik denk zelf de Marathon JDD. Marathon werd (wordt?) verstrekt aan Amerikaanse en Canadese overheidsdiensten, niet zonder reden denk ik. ‘Bulletproof’ en goed afleesbaar in alle omstandigheden.
Zelf is dit mijn trouwe kameraad geweest gedurende mijn (verplichte-) legertijd, ‘built to last’ zullen we maar zeggen! Inmiddels meer dan 30 jaar bij mij en geeft geen krimp.
In de luchtmacht zeker…
Landmacht net iets minder lui…
Ging meer over als je dus groeiende bent binnen de krijgsmacht mag je jezelf belonen met een meer hoogstaand horloge dan wanneer je er alleen maar een beetje stoer rondhangt met je barretje…
Deze vraag is een tijdje geleden ook al gesteld. Dit was toen mijn antwoord:
Conclusie: ga voor een makkelijk afleesbaar, super sterk maar licht horloge dat je niet in de weg zit of gaat irriteren. Ook moet hij kneiterlang op een batterij kunnen. Smartwatches en “sport/GPS” horloges vallen wat mij betreft af ivm limiet aan de batterijcapaciteit. Allemaal “hippe” (batterij slurpende) functies zijn overbodig. Alles wat je nodig hebt wordt (over het algemeen) door de baas geleverd dus je horloge hoeft alleen maar de tijd en datum aan te geven en evt een stopwatch en een backlight te hebben. O ja… knopjes moeten bedienbaar zijn met handschoenen.
Gewoon een Casio van een paar tientjes Heeft het bij mij jaren volgehouden…
En als die er eerder ermee ophoudt dan jij, is het tijd om bij het KCT te solliciteren.
Altijd tot op de mtr nauwkeurig. Heb deze al 15jr oid.
Eigen positie direct inzichtelijk, richting en afstand tot doel en klaar. Piloten zijn vaak niet erg geduldig. Beetje vlot werken.
Bijna al het standaard spul van de baas is gewoon kut.
Helm is van ops-core. Wel van defensie niet voor de gewone infanterist. Platecarrier is van warrior.
Nope dat is ook een krappe 6. DMO is waardeloos.
Las gisteren dat ze bezig zijn met vervanging van de colt.
De hele wereld stapt over op de sig sauer. En wij gaan weer zelf het wiel uitvinden. Terwijl de DSI het ding al jaren heeft.
Opper officieren zijn inderdaad het ergst dit klopt.
Oja een horloge wat je moet opladen is altijd kut.
We gaan de poort uit patrouille van 1 week.
Ja maar m’n horloge moet wel elke 36 uur aan de oplader.
Nee de ergste zijn de onder officieren die hun hele carrière opmerkingen maken over “ruggengraat verwijderen” en aan het einde versneld officier mogen worden en zichzelf dan helemaal het mannetje vinden. Je kent ze wel