Blij dat ik MeisterSinger hier nog een beetje populairder kan maken - het is m’n favoriete merk.
De Salthora Meta X wordt nog steeds volop gemaakt, is de enige diver die ze gemaakt hebben geloof ik.
Hij is er in 4 kleuren.
Blij dat ik MeisterSinger hier nog een beetje populairder kan maken - het is m’n favoriete merk.
De Salthora Meta X wordt nog steeds volop gemaakt, is de enige diver die ze gemaakt hebben geloof ik.
Hij is er in 4 kleuren.
Een G-Shock, waarschijnlijk solar. Als ik dan toch niks leuks meer mag, dan maar iets nuttigs.
Ik hou het bij de Sinn UX SDR.
Al heel erg lang mijn maatje en eigenlijk alles wat een mens nodig heeft:
-waterdicht tot heul erg diep
-tegimented, dus krasvast
-superquartz (ja quartz…7 jaar op 1 batterij)
-die stalen band!
-op zijn gemak in alle settings.
Een aanrader.
Niet meest ingetogen of overal bij te dragen. Maar absoluut mijn meest dierbare horloge dan uiteraard.
Oh yes it does.
Even serieus, ik zie hier veel mensen kiezen voor een patrijspoort-ontwerp, grote bezels en serieuze bling.
Als ik nadenk over één horloge, dan probeer ik voor me te zien hoe makkelijk iets te onderhouden is, hoe groot de kans is dat ik op m’n 75e voor lul zit bij de plaatselijke schaakclub, en hoe draagbaar het onder alle omstandigheden is. Daarom kom ik bij een discreet horloge uit, want misschien wil ik nog wel eens op vakantie naar Cuba of zo.
Zijn de keuzes hier een resultaat van zero fucks given of denkt men er gewoon niet zo over na?
0 stemmers
Tsja, beetje lastige keuze. Er is zoveel moois.
Deze blijft voor mij dan over als het gaat om draagcomfort, ingetogen schoonheid, etc.
Dat dus…
Wel een kleine kanttekening: “voor het leven” impliceert ook een beetje multi-inzetbaar en tevens oog op het onderhoud.
Als ik dus de praktische kant meeneem, is deze mijns inziens het beste van een aantal werelden:
Bot pragmatisme zou een GS Quartz met vijftig jaar onderhoudsinterval dicteren.
Of iets met een 2824. Onderdelen en monteurs genoeg.
Rolex 1675 black bezel
Inderdaad. Even een beetje jouw criteria in gedachten, waar ik me overigens in kan vinden, ook nog eens 100m WR, dus op latere leeftijd zitten kwijlen en je soep over je horloge gooien is ook niet zo’n probleem.
Het enige wat ik dan mis, is wat lume hier en daar.
Maar goed, als we het dan helemaal pragmatisch bekijken is er altijd nog de Casio Oceanus.
Geldt dat niet ook voor de Unitas 6497?
Voor de 6497 geldt hetzelfde inderdaad.
Als ik uit mijn huidige collectie moet kiezen dan de Oris. Beschaafd formaat, op staal sportief, op leer dressy genoeg. Alleen die 30m waterbestendigheid is een min.
Of misschien toch maar de SARB?
Deze vind ik heel mooi
Iwc portofino chrono uit mijn collectie
Heerlijk horloge
Deze dan maar.
Maar als je maar één horloge mag hebben dan wil je toch iets waar je je goed bij voelt. Ik versta wel dat je dan zou neigen naar eerder iets meer dressy, maar als je maar één horloge hebt is dat ook je dagelijkse “beater”. In dat geval dan toch liever een horloge met saffierglas als het even kan. Moest ik nu moeten kiezen uit mijn verzameling wordt het waarschijnlijk mijn Speedy met saffier en op staal die kan bijvoorbeeld net iets meer hebben dan mijn Junghans Meister met plexi en op leer (om een ander uiterste aan te halen )…