Horloge voor lange duur onder 400 euro

Valt veel kleiner uit en draagt eerder als 42 mm…

Deze is trouwens te koop :wink:

Bulova Moonwatch is prachtig! Leuk design, mooi verhaal dat eraan vasthangt. Het lijkt groot, maar dat is net het mooie aan dit horloge. Ik verkoop de mijne omdat ik een Panerai heb gekocht (op leder) en ik wil de Moonwatch nu op stalen band.

1 like

haha, nou ik vind van niet, hij draagt gewoon als 45mm hoor :wink:

de lug to lug is oke maar de diameter is gewoon erg stevig

2 likes

In plaats van een skx007 kun je ook een skx171 kiezen. Heb je net een wat meer dressy uiterlijk door de omrande indexen en zwarte datum en dagschijf. De mijne heeft single dome saffier, een coin edge bezel met ceramische insert en een solid oyster met Seiko sluiting met duikersextensie.

5 likes

Ik heb een vrij ‘platte’ pols misschien daarmee

Die is inderdaad mooi zeg!

Dankjewel! Voor mij toch wel een beetje de ultieme skx, alleen het toolwatch uiterlijk is er een beetje vanaf.

Vind ik eigenlijk wel meevallen. Het blijft een tool, alleen is hij niet meer zo ruig als een gewone 007. Maar in vergelijking met andere toolwatches kan hij nog prima door in die categorie als je het mij vraagt hoor.

Kun je daar wat meer foto’s van sturen? Heel gaaf!

Seiko Sumo!
Steinhart (wel homage)
Seiko turtle
Tissot duikertjes!

Leuk dat je op jouw leeftijd een serieus horloge gaat dragen. Verdiep je wel even in de voor en nadelen van een mechanisch uurwerk t.o.v een quartz horloge. Velen (en ik ook) zijn hier gek op mechanisch. De charme daarvan komt met wat nadelen. Mechanisch is minder nauwkeurig bv, en je moet hem doordragen als je hem niet opnieuw wilt “opstarten”.
Goed dat je bewust bent van een passende maat. De Sumo is een klasse mooier afgewerkt dan de SKX007 maar zou ik bij een kleinere pols niet doen. Een te groot horloge draagt niet lekker, en het ziet er uit alsof je een te grote broek aan hebt.

Misschien niet meteen duidelijk voor TS, maar dat is een mod. Die SKX171 is een beetje omgebouwd, dit is hoe hij uit de fabriek komt:
http://www.creationwatches.com/products/images/large/SKX171K_LRG.jpg

Niet mis mee, maar als je dat niet zelf kunt/doet moet je naar monsterwatches. En die heeft geen skx171 in het assortiment. Kan hij vast wel aankomen maar dat wordt dan wel extra geduld hebben waarschijnlijk.

Met de andere hier genoemde/getoonde horloges is verder niets mis hoor. Maar bij uitstek de SKX007 (of SKX009) combineren een kleine “lug to lug” afmeting met een behoorlijke “wrist presence”, daar zou ik voor gaan. Ik zou in elk geval gaan voor saffier. Dat kan een horlogemaker voor je doen, maar Monsterwatches doet het veel voordeliger. Met AR coating. En een aftermarket massief stalen band ipv de Jubilee (gewoon op rubber kopen en dan een stalen band van Monsterwatches kopen).

Dit is een Solid Oyster band:

Dat wist ik allemaal al ;).
Mechanisch uurwerk cons:
-(Duur) onderhoud
-niet zo precies als quartz
-kwetsbaarder
-korte powerreserve
Mechanisch uurwerk pros:
-sweeping hands
-geen nieuwe batterij iedere zoveel jaar
-loopt vaak erg lang
-echt vakmanschap

Ik twijfel wel echt een beetje om de standaard Jubilee te nemen, omdat hij zo echt ‘hoort’. Ik vindt hem ook best mooi om te zien. Maar de oyster ziet er gewoon wat klassieker uit. M’n ouders zijn helemaal tegen de nato’s omdat ze vies worden maar ze snappen het bandenswappen niet echt volgens mij…

Op je 16e hoort rebelleren tegen je ouwe lui er natuurlijk wel een beetje bij…dus lekker bandenswappen :thumbsup:

:joy:

Ik zou hen dan eens bestellen op de standaard Jubilee, ik heb er ook eentje en ik was van plan gelijk de band te swappen voor een oyster maar na het dragen van de jubilee laat ik hem lekker zo, een comfortabelere band moet ik nog voelen, ook al rammelt hij een beetje en zijn de endlinks niet massief, lekker boeiend, hij draagt heerlijk en hij heeft de SKX007 ook iets meer smoel, staat een stuk mooier dan een oyster vind ik toch achteraf.

NATO’s worden niet bijster vies, maar voor een tientje scoor je een nieuwe. Als je 'm bij Rob besteld kun je altijd een olijfgroene bij doen voor geen geld, dat past binnen het budget samen met Oyster en Saffier.

Ikzelf heb deze mod,

Da’s de SKX007 met SKX171 wijzerplaat en dag-datum schijf, met plat saffier. Door Rob verzorgd. Ik zie de non-modded SKX007J met saffier bij Rob voor 265 op rubber, kun je er voor 50 Euro een Solid Oyster bij doen. Badabing, badaboom. :slight_smile:

Had je deze al gezien?

1 like

Ja, maar het moet een nieuwe zijn.

1 like

Oh ja da’s waar ook :blush:

1 like