Horloge voor mijn broertje 150/250

Vrienden op het forum,

Mijn broertje heeft gevraagd mee te denken over een nieuw horloge voor hem. Rond de 200 euro. Net horloge op een leather strap. Ik heb natuurlijk zelf wel ideeën. Ik zou hem deze Seiko adviseren. Voor die prijs denk ik het beste wat je (nieuw) kan krijgen. En prachtige uitstraling. Hij werkt als opticien, dus een net horloge zou hem goed staan! Jullie nog tips/ideeën? Hoor het graag!

8 likes

Festina of casio? Natuurlijk heeft een seiko dan een lichte voorkeur, maar voor een lagere prijs kun je ook prima een net horloge scoren

2 likes

Tof, maar die dag/datum….

Heb je deze al eens overwogen? Allerhande kleuren:

7 likes
11 likes

Ik heb veel mooie suggesties gekregen toen ik voor m’n zoon op zoek was naar horloge voor een vergelijkbaar budget. Dit is het topic:

2 likes

Orient bambino v8, verkrijgbaar in wit, zwart, blauw, groen en mijn persoonlijke favoriet rood

De orient bambino v2 of v10 goud of zilver

Of gewoon omdat het kan:

Hamilton khaki quartz

Soms moet je er even naar zoeken maar nieuw nog weleens te verkrijgen voor 250 euro

3 likes

Over budget, maar wel een overweging waard:

G-OCW-T200SLE-2AJR_e_1200x|nullxnull

Casio Oceanus OCW-T200S-1AJF

8 likes

NH8390-03XE

Er zijn nog wat versies. Iemand hier heeft er eentje, maar weet niet meer wie. Die was er wel enthousiast over. Probeer te zoeken voor je

4 likes

Schitterende optie voor 259,- als je het mij vraagt. Chique en sportief komen in dit model goed samen en de afwerking is in deze prijsklasse op niveau. Merk met toch de nodige interessante heritage (o.a. militaire uitgaven, eerste elektronische horloge en ingezet door NASA) én - als klap op de vuurpijl - een betrouwbaar Miyota 8215 (doch niet als heel accuraat bekend staande ± 20 sec per dag, wél 42uur gangreserve) automaat. Je kan slechter van start!

3 likes

Seiko DressKX? Talloze varianten van uitgebracht :ok_hand:

Deze is top.

Gevonden!

1 like

Festina, casio, seiko, citizen :wink:.
Keuze genoeg :+1:

Staat een goudkleurige Orient bambino op leer in het blauw voor 248.

Naast Citizen en Seiko zou ik tevens Timex aanbevelen

4 likes

Een mooi Tsuyosa Salmon. Nu bij mij in de aanbieding :+1:

8 likes

Ik zou dat horloge gewoon kopen. Net ding. Wat is het referentie nummer?

Heb je een idee van zn polsomtrek?

Voor dressers/net zou ik tussen de 36 en 39mm zoeken, waarbij grotere pols een groter horloge beter past.

Een dresser van 40+ mm oogt imho vaak te groot.

@Fate_Amenable_To_Change Seiko SUR449P1

@Ruud ik denk wat jij zegt klopt. Ik ben zelf van de 36mm, dat vind ik heerlijk. Hij heeft alleen grotere klokken gedragen, dus 36mm zou voor hem een shock zijn haha. 38-40 zou ik zeggen voor hem.

Ik zou een andere kleur kiezen en een date only. Bij nader inzien. Groen met een enorme day date is geen allemansvriend, en de sunburst is te.

SUR311P1

SUR527P1

SUR369P1

Titanium betekend budget verhogen, maar dat is het waard.

5 likes