Ik heb veel mooie suggesties gekregen toen ik voor m’n zoon op zoek was naar horloge voor een vergelijkbaar budget. Dit is het topic:
Orient bambino v8, verkrijgbaar in wit, zwart, blauw, groen en mijn persoonlijke favoriet rood
De orient bambino v2 of v10 goud of zilver
Of gewoon omdat het kan:
Hamilton khaki quartz
Soms moet je er even naar zoeken maar nieuw nog weleens te verkrijgen voor 250 euro
Over budget, maar wel een overweging waard:
Casio Oceanus OCW-T200S-1AJF
NH8390-03XE
Er zijn nog wat versies. Iemand hier heeft er eentje, maar weet niet meer wie. Die was er wel enthousiast over. Probeer te zoeken voor je
Schitterende optie voor 259,- als je het mij vraagt. Chique en sportief komen in dit model goed samen en de afwerking is in deze prijsklasse op niveau. Merk met toch de nodige interessante heritage (o.a. militaire uitgaven, eerste elektronische horloge en ingezet door NASA) én - als klap op de vuurpijl - een betrouwbaar Miyota 8215 (doch niet als heel accuraat bekend staande ± 20 sec per dag, wél 42uur gangreserve) automaat. Je kan slechter van start!
Seiko DressKX? Talloze varianten van uitgebracht
Deze is top.
Gevonden!
Festina, casio, seiko, citizen .
Keuze genoeg
Staat een goudkleurige Orient bambino op leer in het blauw voor 248.
Ik zou dat horloge gewoon kopen. Net ding. Wat is het referentie nummer?
Heb je een idee van zn polsomtrek?
Voor dressers/net zou ik tussen de 36 en 39mm zoeken, waarbij grotere pols een groter horloge beter past.
Een dresser van 40+ mm oogt imho vaak te groot.
@Fate_Amenable_To_Change Seiko SUR449P1
@Ruud ik denk wat jij zegt klopt. Ik ben zelf van de 36mm, dat vind ik heerlijk. Hij heeft alleen grotere klokken gedragen, dus 36mm zou voor hem een shock zijn haha. 38-40 zou ik zeggen voor hem.
Ik zou een andere kleur kiezen en een date only. Bij nader inzien. Groen met een enorme day date is geen allemansvriend, en de sunburst is te.
SUR311P1
SUR527P1
SUR369P1
Titanium betekend budget verhogen, maar dat is het waard.
Goeie opties, bedankt!
Als je naar horloge.nl gaat zie je in al die drie series meerdere wijzerplaat kleuren staan. Gewoon filteren op Seiko Quartz.
Weliswaar geen solar, maar veel rustiger ogend.