Horloge voor mijn kleinzoon

Mijn kleinzoon wordt volgende week 18 jaar. Ik wil hem een horloge geven, met het idee dat hij daar nog jaren plezier aan zal hebben. Mijn budget is ligt tussen de € 500,00 en € 750,00.
Wat zal een goede aankoop zijn? Zijn er in deze prijsklasse horloges die hun waarde behouden?

12 likes

Van harte gefeliciteerd alvast!

Mijn advies: ga samen eens een hapje lunchen en langs bij de juwelier. Dan kan hij zelf kijken wat hij mooi vind.

Optie als het een verrassing moet zijn:
Vraag of hij mee gaat lunchen en zeg dat je nog even samen langs de juwelier gaat om voor jezelf te kijken. Probeer dan te polsen wat hij mooi vind.

Op deze manier voorkom je dat je iets uitzoekt wat niet gedragen wordt of hij niet mooi vind.

20 likes

Alvast gefeliciteerd!
Enig idee wat de smaak van je kleinzoon is? Duik horloges, toolwatch? Dress watch? Vintage?
In de laatste categorie zou ik kijken naar een mooie vintage Omega Genève bijvoorbeeld, past vaak wel in je gestelde budget.
Kijk hier eens voor inspiratie:

1 like

Nee :man_shrugging:

Of je moet 2e hands wat vinden

Dat is een mooi gebaar, erg leuk.

Dat ligt nogal aan wat factoren, is het een muiter van 2,10 bij 145 kg of is het een marathonloper? Is de aanmelding voor het corps al rond of doet hij liever mee aan Mudmasters en tractorpulling? Bestaat zijn garderobe vooral uit slappe broeken en Air Max of is het een dandy in de dop?

Maar vooral, wat wil jij hem meegeven en denk jij wat bij hem past?

Ik ben 40 en voel mezelf hier de komende tien jaar nog niet klaar voor, vraag me af of een 18-jarige hier heel hard op gaat.

13 likes

Ik denk dat dit niet goed besteed is aan een jongen van achttien. Vraag dit heel goed na om teleurstelling van beide kanten te voorkomen

Gefeliciteerd trouwens!

3 likes

Een Apple Watch past prima in dit budget

1 like

Leuk dat je je kleinzoon een horloge geeft binnenkort. Het idee om er een opa/kleinzoon dag van te maken geeft diepte aan het geschenk.
Mijn zeven kleinzonen weten dat ik “in” ben om hen een horloge te geven. Eindelijk is er eentje die daarop positief heeft gereageerd.
Ik ga hem nu de keuze geven uit twee Seiko Vijfjes. Eentje die er dressig uitziet en een fielder. Oma gokt, dat Emieltje de fielder gaat kiezen.

1 like

In die prijsrange zou ik denk ik al snel uitkomen bij een Tissot PRX powermatic. Stijlvol, goed te combineren en dmv een veelvoud van bandjes leuk te personaliseren.
Is ook toch een legit horlogemerk en vind ie het echt niets is dit nog iets wat enigszins zijn waarde lijkt behouden gezien de populariteit op dit moment

1 like

Bij seiko, citizen en tissot genoeg mooie modellen voor dat budget :wink:

De een meer dan de ander, grootste heikel punt is courantheid.
Veilig is alles uit de Swatch groep en Seiko, Citizen en Casio.

Maar dat zou er eigenlijk niet toe moeten doen bij zo’n aankoop.

Ligt aan de persoon wat leuk is. Dat kan van G-Shock tot PRX tot Seiko Seitona, tot dresser gaan.

1 like

Bovenstaande twee berichtjes geven eigenlijk precies weer wat ik ook dacht.

Wil hij dat ook? Misschien heb je het er al met hem over gehad, dat kan ook natuurlijk. Maar er zijn genoeg mensen die geen horloge willen dragen, of geen automaat willen, of geen “duurder” horloge willen dragen. Daarbij zijn er tig horloges, en is een horloge iets heel persoonlijks, té persoonlijk in mijn ogen om te vragen aan een stel vreemde polsgluurders op het internet :slight_smile:

Vraag het hem zelf, of hij er überhaupt een wil bedoel ik dan. En als hij dat wil zou ik lekker samen een met hem op pad gaan. Misschien doe je hem meer plezier met een Apple Watch of G-Shock? Of misschien juist met een eigen horloge dat je aan hem kunt geven? Zo veel mogelijkheden.

2 likes

:face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Iemand die m snapt :upside_down_face:

2 likes

Ik heb voor mijn zoon een Seiko presage cocktail time blauw op staal gekocht. Hij had een andere smaak en wilde zeker iets op leer. Uiteindelijk na een middagje passen vond hij deze het mooist. Ik zei hem nadien de doos en papieren te bewaren mocht hij hem ooit willen verkopen. “Pap, denk je nou werkelijk dat ik zelfs maar zou overwegen dit ooit te verkopen?”. “Waardevastheid” dus gegarandeerd :blush:

1 like

Ik ben 29 en ga er al 10 jaar lekker hard op hoor. Combineert overigens prima met slappe broeken en Airmax’en :wink:

3 likes

Zoals al gezegd, smaak is heel persoonlijk, dus ik zou hem zelf mee laten kiezen.

Als het echt een verrassing moet zijn, zou ik ook kijken naar een Hamilton Khaki field. Dat zijn al jaren erg populaire horloges. Field watches vind ik sowieso een mooie mix van stoer, elegant, en veelzijdig hebben.

Nieuw zul je in deze prijsklasse niks waardevast vinden. Persoonlijk vind ik dat voor een cadeau (en eigenlijk horloges in het algemeen) ook niet zo belangrijk. Een tweedehands horloge heeft natuurlijk iets minder afschrijving dan nieuw.

Pas alleen niet bij een jongen van 18….

Ik denk dat je er inderdaad een leuk dagje van moet maken. De jeugd die ik ken die heeft vooral interesse in smartwatches. Wellicht is jouw kleinzoon anders. Gast hij de moeite nemen zijn horloge op te wonenden? Gaat hij hem dagelijks dragen? Allemaal vragen die van invloed zijn op de keuze voor een horloge. Binnen budget zou ik voor een Tissot PRX gaan.

1 like

Mee eensch! :pray:t3::hugs:

1 like

Citizen Eco-drive super titanium/saffier. Is genoeg keuze in deze serie. Loopt heel nauwkeurig. Of kijk bij de Eco-drive Promasters. kan tegen een stootje, waterdicht, geen omkijken naar, geen batterijwissels en je hebt er jaren zo niet decennia plezier van :+1:

3 likes