Jullie zullen het (misschien) wel herkennen: je gaat zo op in je horlogehobby dat je het liefst iedereen in je naaste omgeving net zo enthousiast wilt maken als dat je zelf bent.
Nu de kerstman binnenkort weer met zijn slee vanuit het hoge noorden komt heb ik het plan opgevat om mijn meisje te voorzien van een nieuw horloge. Echter, ze geeft maar weinig om horloges. Zoals zo veel meisjes vindt ze laarzen en tassen leuker :-). “Ik hoef geen ander horloge, die ik nu heb doet het toch nog goed…” Tja, daar kan ik haar geen ongelijk in geven. Haar Davis horloge doet het inderdaad nog goed nadat ik er vorige week een nieuw batterijtje in heb laten zetten.
Maar toch wil ik het proberen…
Het liefst zou ik een handopwinder of automaat voor haar willen kopen maar een quarts sluit ik niet uit. Verder moet het horloge niet te groot zijn, zo’n 38 mm is de max. Verder is ze niet gecharmeerd van stalen banden. Haar smaak gaat uit naar de minimalistisch stijl van Jacob Jensen (strak en zwart). De Max Bill serie van Junghans vindt ze daarentegen niet mooi! Oja, en ze vindt vierkant mooier dan rond!
Ik heb natuurlijk al even gezocht op het net en vond de UHR-205 en de A.B. Art EL 102.
Mijn advies: vergeet de mechanische horloges. Daar is ze volgens mij totaal niet in geïnteresseerd. Gewoon quartz, dan heb je veel meer keus met je budget. Die tweede die je postte is best mooi.
Ik denk dat ik voorzichtig zou zijn met het geven van gebruikte spullen. De dames houden daar meestal niet van. Ze willen iets nieuws, en niet wat een andere vrouw ooit heeft gedragen.
Geloof mij: vrouwen hebben totaaaal geen gevoel voor horloges. Mechanisch is echt uit den boze, want als ie stil staat weten ze zich er geen raad mee. Ik heb mijn vrouw laatst dol gelukkig gemaakt met een Regal horloge van de Kijkshop:D. Dat wilde ze zo graag hebben.
Maar als je echt voor veilig wil gaan, neem dan een horloge van een mode merk. Esprit of Fossil ofzo. Dat kennen ze van de sieraden, kleding en tassen! Of een Icewatch, die heeft haar collega of vrindin ook.
In ieder geval succes (en sterkte) met uitkiezen. (:D(:D(
Als ze echt niet te porren is voor mechanisch na eventueel wat “leen” horloges van je, dan zou ik er niet aan beginnen. Wordt ze alleen maar dat je kado de telkens op de juiste tijd (en datum) gezet moet worden. Wat een gedoe!
In dat geval zou ik voor een modieus klokje gaan. Als ze het leuk vind om veel met haar outfits bezig te zijn (welke vrouw doet dat niet in meer/mindere mate), zijn er misschien klokjes in je budget waarbij het makkelijk is om een bezel of bandje te wisselen, wat bij haar outfit matched. Zal ze vast veel gelukkiger meer zijn dan een tourbillion met minute repetition en perpetual calendar ineen.
Afgelopen jaren diverse modeklokjes voor mijn vrouw gekocht…van icewatch, guess, michael kors, oclock, etc., etc. Allemaal nieuwe quartz en binnen jouw budget. En doen het altijd goed…vrouwen worden daar blij van…
Maar mijn vrouw wil nu ook eens een excusiever klokje…
Dus afgelopen week deze besteld voor d’r…
Ook een quartz maar wel helaas stukkie duurder…
Afgelopen jaren diverse modeklokjes voor mijn
vrouw gekocht…van icewatch, guess, michael kors,
oclock, etc., etc. Allemaal nieuwe quartz en
binnen jouw budget. En doen het altijd
goed…vrouwen worden daar blij van…
Maar mijn vrouw wil nu ook eens een excusiever
klokje…
Dus afgelopen week deze besteld voor d’r…
Ook een quartz maar wel helaas stukkie duurder…
Ik ben het met veekeren eens: mannen komen van mars, vrouwen van venus. M.a.w.: staak je poging om haar warm te krijgen voor jouw hobby en koop iets waar je haar echt een plezier mee doet. Geef dat en zeg daarna: “ik had er ook nog aan gedacht om een horloge voor je te kopen” en check dan haar reactie eens.
heb er hier ook zoeen op de bank, had een oud quartz klokje (ding zag er niet meer uit), heb haar ooit wat klokjes laten zien…ze vond één wel mooi
half jaar later dat klokje besteld, bleek dat ik me iets had vergist in 't horloge…leek er wel op maar was 'm niet
maar goed, ze draagt 'm nog steeds en is opzich wel tevreden
wél zagen we vorige week 't horloge weer wat 't destdijs hád moeten zijn, en die vond ze toch mooier
@TS: geen tijd aan besteden, vrouwen en horloges is een vrij kansloze zaak, horloges zijn een mannending.
vrouwen hebben de tassen, schoenen en make-up troep, wij hebben horloges.
Joh, vrouwen geven geen bal om horloges…
De mijne heeft er maar liefst twéé.
Allebei Fossil. En alletwee exact hetzelfde model, met dit verschil: de één is van staal en de andere… precies!
Mijn meisje vond http://www.trendjuwelier.nl/obaku-v102lccrb.htm] [u]deze Obaku V102LCCRB[/u
erg mooi, en kijkt er nu elke dag naar.
Obaku is overigens ook Deens Design.
Zelf hebben ze het over de combinatie van de Oosterse Zen filosofie met Westers Deens design.
Maar jouw meisje is mijn meisje niet…blijft persoonlijk.
het gaat om de kunst van brengen. Mijn vrouw kreeg ooit een mechanisch horloge van mij, om een verloving te bezegelen. Dat was een SKX007, gemodificeerd door Robbie409:
Natuurlijk was Lianne (mede door de omstandigheden) enorm blij met dit horloge. “Nu hebben we allebei zo’n horloge met een vloeiende secondenwijzer”. Het zo nu en dan op tijd zetten, en de periodieke bandenwissels neem je op de koop toe. Dit horloge draagt Lianne veel in de zomer. Sindskort heeft Lianne ook een ander mechanisch horloge, er moest iets (onbenullig) groots en met rosé gouden accenten komen. “Maar natuurlijk”, zei ik enthousiast, met dit als resultaat:
Misschien is het iets om te peilen wat zij mooi vindt, en verder is en blijft het natuurlijk lastig. Daarom adviseer ik iets tijdloos en betrouwbaars, misschien is een Mondaine een mooie oplossing? Dan kun je er meteen een leuk verhaaltje bij vertellen, Zwitserse stationsklok bla bla enz. enz.
Klein formaatje (denk rond de 35mm), draag hem zelden. Zij draagt hem bij “specialere” gelegenheden. Wilde hem eigenlijk gaan verkopen, maar ze zei dat zij hem dan wel wilde kopen. Dat verbaasde me enigszins, maar heb het maar geinterpreteerd als “ik heb liever niet dat je hem verkoopt”
Maar ik zou nooit een horloge cadeau gegeven hebben, het risico is gewoon te groot