Dit is misschien wel de betere optie. Wij kunnen als ouder(e) iets heel mooi vinden waar een jongere helemaal geen belangstelling voor heeft. Laat hem (of haar) dus de keuze.
Apple watch mss dan? Of is dat vloeken in de kerk😅
Misschien eens Orient proberen? Goede kwaliteit voor je geld! Hufterproof en als het hem niet zo interesseert, zou ik er eentje kiezen die je zelf ook mooi vindt…dan is het echt van opa naar vader naar zoon…
Enig idee van zijn smaak?
Laat hem misschien is door dit artikel door scrollen: https://www.teddybaldassarre.com/blog/best-automatic-watches-under-usd500/
Heeft hij ineens 40 horloges gezien en krijgt hij meer idee van zijn smaak
Als de zoon het leuk vind is het goed, maar voor de meeste hier op het forum is een smartwatch vloeken in de kerk gok ik zo
Das handig!
Ik denk dat als het iets van Games of Skater stijl heeft het al aardig in de buurt kan komen.
Maar idd hij moet het zelf even ontdekken en zo’n site als superhandig. Hij heeft best een uitgesproken stijl.
En ik ga met hem naar een Juwelier om even te neuzen. Meteen een leuk Vader Zoon momentje!
Dit. Even naar de juwelier en gaan passen
Oke, dan zou ik geen automaat doen, gewoon lekker makkelijk quartz.
Mijn advies zou zijn om hem eens, bij een juwelier of ergens anders, een Tissot V8 te laten zien. Zijn er verschillende uitvoeringen, hieronder wat voorbeelden. Stalen comfortabele band, sportief ogende chrono en als hij van race games houdt zal hem de automotive achtergrond bij deze modellen vast en zeker aanspreken!
Hamilton Khaki Field Mechanical
Hamilton Khaki Pilot Pioneer
Citizen NY0040 Promaster
Seiko SKX
Seiko Turtle of Samurai
Seiko Alpinist
Seiko Sarb033/035
Zelos Hammerhead V3
Certina DS Action Diver
Tissot Visodate of Le Locle
Tissot Gentleman Powermatic
Bulova ‘Moonwatch’
Of bij Ten2Two een leuke Alpina. Staan meerdere best leuke modellen voor onder de 500 euro.
Tja, het is handig als hij eerst ergens enthousiast van wordt, anders is het inderdaad zonde van opa’s centen.
En of dat nou een GShock is of een vintage Omega, maakt niet zoveel uit. Beetje bijsturen kan altijd nog.
Er zijn genoeg opties voorbij gekomen waar de gemiddelde horloge liefhebber blij van wordt (die link naar teddybaldassarre.com is handig). Maar als ik het zo lees geef ik de GShocks de meeste kans.
En een Ciga Z-series misschien?
Lekker trendy, zelfs filmsterren en top artiesten dragen het, kost max 35,-
Mijn zoon wilde heel graag een goud(kleurige), draagt hem elke dag.
De rest op een spaarrekening voor zijn rijbewijs.
En die kunnen ook nog eens tegen een stootje.
Handig na een stapavondje…mocht dat ooit weer kunnen
dit.
En sowieso heeft zo’n cadeau pas echt ‘zin’ als hij 'm ook gaat dragen. Zoals GiveMeYourDough al zei: zonde om zoveel geld uit te geven aan iets wat hem weinig interesseert.
Deze is het voor mijn zoon geworden als eerste ‘echte’ horloge. Draagt hem bijna dagelijks… prachtig voor nu en echt een horloge dat hij er de rest van zijn leven bij kan hebben!
Helemaal mee eens!
Maar het is een soort traditie dat Opa de kleinkinderen een horloge geeft op hun 18e.
Krijgen we er met geen mogelijkheid uitgeramd…
Misschien vinden we wel stiekem toch een mooi exemplaar!
Jazeker een hele mooie!
Heb hem zelf ook gehad en deze is tijdloos.
Vooral het ‘goede’ voorbeeld geven.
Kinderen luisteren niet naar wat je zegt; ze kijken naar wat je doet.