Hoe gaaf is het, ook al heb je nu nog niets met horloges, een mooi horloge van je opa te krijgen dat misschien je hele leven of in ieder geval een aanzienlijk deel daarvan meegaat! Die playstation kan na een paar jaar zo de kliko in. Daar moeten ze zelf maar voor sparen dan…
Mijn zoon (nu bijna 30) heeft van zijn Opa ook op dezelfde manier een mooie Seiko titanium gekregen op zijn 18e verjaardag. een prachtig horloge dat helaas in de kast ligt… Vorig jaar vroeg ik er naar maar hij heeft helaas weinig met horloges. Opa was gek op horloges (op zijn 85e kocht hij nog een mooie IWC) en heeft de interesse ook aan mij doorgegeven, maar de volgende generatie is tot nu toe nog niet gelukt.
Hij vindt het wel een mooi horloge en de gedachte aan Opa die inmiddels overleden is vindt hij mooi maar dragen…Door zijn werk is er ook altijd een pc of een mobiel bij de hand om de tijd te zien.
En daar ligt nou precies de kracht van dit verhaal. Geef die jongen een horloge wat hem nu niet boeit, wat hij nu misschien absoluut niet begrijpt, maar wel iets waarbij twintig jaar na dato het kwartje kan vallen.
Want als je hem nu een jeugdig horloge geeft heb je kans dat het hem niet alleen nu, maar over twintig jaar ook niet boeit.
Die Melchers is het absoluut beste cadeau wat ze je hadden kunnen geven. Onlosmakelijk aan je ouders verbonden.
Dus @repko, ik zou geen generieke Citizen quartz shizzle doen.
Zo had ik dit draadje nog niet bekeken, maar daar heb je wel een erg goed punt. Ik had het niet beter kunnen zeggen!
Het maakt een aanbeveling doen niet makkelijker, of heb je daar nog goede suggesties voor onze TS voor?
Wat ik al zei: opa gewoon zelf laten uitvogelen welk horloge hij aan z’n kleinzoon wil geven, en gewoon accepteren wat er uit dat proces gepoept wordt, hoe niet-passend het ook moge lijken.