Horloge voor stoere zoon, anti allergisch

Goedendag allemaal,

Allereerst super gaaf om te zien dat er een forum is dat speciaal over horloges gaat!

Mag ik jullie om hulp vragen?
Mijn zoon is helemaal gek van zijn ice watch, maar krijgt hier eczeem van onder het klokje en bij de gesp. Volgens de huisarts is dit een contact allergie en is een horloge van titanium goed voor hem.
Ik ben op internet aan het zoeken naar een stoer horloge met evt felle kleur groen of blauw erbij, maar ik heb geen idee waar ik moet kijken. Sommige sites zeggen dat een merk van titanium is, maar een andere site zegt van niet. Mijn zoon wordt volgende maand 10 jaar en ik wil hem een gaaf horloge voor zijn verjaardag geven :slight_smile:

Hebben jullie misschien een tip?

14 likes

Welkom hier. Genoeg kennis hier om je op weg te helpen.
Wat is je budget voor het horloge? Titanium zit vaak niet in de categorie waar ICE horloges in zitten.

Boldr is een leuke microbrand wat Titanium horloges maakt voor niet te veel geld (rond de 300,-) . Ze hebben verschillende varianten en kleuren.

In Nederland hebben ze ook een reseller, Seriouswatches

33 likes

Deze is zowel stoer, als van titanium, en dus anti allergisch.

Hij zal zich een baas voelen met dit horloge om z’n pols.

3 likes

12 likes

Citizen heeft leuke titanium horloges voor een redelijk budget. Ook voor wat kleinere polsen. Prima via bol.com te bestellen, maar wellicht is het leuk om op jacht te gaan met je zoon en wat winkels langs te gaan.

1 like

Met even Google kwam ik deze tegen, verkrijgbaar in diverse kleuren en een leuke prijs.

4 likes

En slechts een klein stapje omhoog in budget :partying_face:

3 likes

Maandsalaris van de juf om de pols :rofl: :rofl: :rofl:

Van Icewatch naar Breitling op je 10e verjaardag. :sunglasses:

17 likes

Standaard praktijken toch op HF? De budgetrek
 ‘Ík was op zoek naar een leuke Seiko bij de Bijenkorf, maar nu sta ik op de lijst voor een Seadweller’’

13 likes

Horloge met plastic achterkant zou ook moeten kunnen. Swatch heeft er een aantal van. Helaas sommige met metalen batterijdeksel (hoewel metaal nikkelvrij zou moeten zijn in de EU).

1 like

Zoiets? 37 mm lijkt me een net maatje voor een jongen van 10 en de prijs is ook netjes.

15 likes

43mm voor een manneke van 10 jaar? Doe maar niet.

Wel opletten of de achterdeksel en de sluiting van de band ook van titanium zijn anders kun je natuurlijk alsnog een allergische reactie krijgen.

4 likes

Plastic ook goed?

ook leuk voor je dochters

5 likes

Ik las idd dat titaniumhorloges duurder zijn. Nog niet echt nagedacht over het budget :see_no_evil:

Liever geen plastic.

Keurige horloges!

13 likes

Yeah, best blij met die van mij

8 likes

Ik zou ook even de polsomtrek van je zoon meten. Je wilt niet aankomen met een klok die van z’n pols afvalt.

2 likes

Kun je de IceWatch niet op NATO zetten? Desnoods single pass NATO, dan raakt het horloge zijn pols niet meer. Tenzij hij allergisch is voor nylon

1 like