TS zoekt een horloge voor zijn zoons 10e verjaardag.
Misschien is deze Breitling van €2500.00 wel iets?
De man is 2 uur lid. Jaag hem nou niet meteen weg.
TS zoekt een horloge voor zijn zoons 10e verjaardag.
Misschien is deze Breitling van €2500.00 wel iets?
De man is 2 uur lid. Jaag hem nou niet meteen weg.
Als er echt sprake is van een contactallergie is het de moeite om ook even na te gaan of de sluiting van de stalen band of de gesp van een lederen/stoffen band ook van titanium is. Soms worden deze nog wel eens van staal gemaakt zeker bij goedkopere horloges.
Mijn moeder heeft een zware nikkel contactallergie en die heeft haar sieraden en horloges destijds getest met een testvloeistof. Vermoedelijk zal ook je zoon een nikkelallergie hebben, dat is van alle elementen in de legering van roestvrij staal veruit de meest voorkomende allergie. In dat geval kan zo’n testvloeistof kitje van 2 tientjes en een bezoek aan een lokale juwelier je veel zekerheid bezorgen.
Misschien een titanium monocoque case Citizen Tough?
Kan wel een beetje groot zijn aan de pols van een 10 jarige maar is wel lekker licht.
Maar misschien eerst uitzoeken wat die allergie veroorzaakt.
Dat gaat wel boven mijn budget, maar dat komt misschien omdat ik een vrouw ben
Gaaf ding! Doen ze goed bij Boldrt.
Dat maakt niet uit. Mijn vrouw zoekt duurdere horloges voor mij uit dan dat ik zelf zou kiezen.
Maar omdat het voor je zoon is die nog groeit ga je niet de hoofdprijs betalen.
Daarom was mijn idee (hierboven geschreven) om de IceWatch op een NATO band te zetten, die komt dan tussen het horloge en huid te zitten.
Als je toch iets anders wil dan inderdaad titanium en ik zag mooie voorbeelden hier voor een scherpe prijs.
Oppassen met rubber banden, latex allergie komt ook vaak voor. Wel heb je ook FKM bandjes, daar heb je geen last van Latex allergie als het meezit.
Succes met je keuze! Heb al veel leuke opties voorbij zien komen.
Alles voor het kind hè
Wat zijn FKM bandjes?
Ik heb er ook twee maar ook een vrouw die allergisch is voor kobalt-nikkel en latex en die verdraagt enkel een gouden horloge met lederen bandje en dan nog irriteert de gesp die dan weer niet van goud is.
FKM is synthetisch rubber en vrij soepel. Ik koop ze gewoon bij Ali Express voor ca. €10 per stuk en ze zijn er in veel kleuren. In de Ali app zoeken op FKM Strap.
Een gshock. Hier dragen “volwassenen” m maar t past beter bij een jochie van 10.
Metalen achterkant, allergie ellende. Verder absoluut een super horloge!
Stilstaan is achteruitgaan, all the way up!
Zo is hij wel meteen voorzien voor de rest van z’n leven!
Er zijn HF’ers met dunnere polsen dan dat kereltje waarschijnlijk heeft, en die roepen dat 36mm een vrouwen maat is better safe than sorry, toch?
Ja, precies wat het mannetje nodig heeft. 10 is een speciaal getal.
100% eens met all je statements. Doe het goed of niet. Ik ga morgen bij de Rolex AD op de lijst staan voor mijn 2 jarige zoon. Als hij 5 wordt krijgt ie een stalen 43mm Seadweller van papa.
Gelukkig zijn er nog wel veel normale mensen die deze meneer van waardevolle en normale adviezen willen voorzien
.De zogenaamde mensen die voor het horlogeforum staan.
En niet van deze absurde nonsens waar je niks aan hebt
Een groot horloge om een kleine pols ziet eruit als een groot horloge om een kleine pols. Een klein horloge om een kleine pols ziet eruit als een vrouwenhorloge om een kleine pols.
TS is een mevrouw maar helemaal met je eens. Sommige reacties zijn wellicht grappig bedoeld maar ze slaan echt helemaal nergens op. Wellicht leven sommige HF leden in hun eigen wereld met horloges van duizenden euro’s en beseffen ze niet dat niet iedereen zo kapitaalkrachtig is of zoveel geld voor een horloge over heeft.
Ik kijk ook af en toe op de site van RZE. Toffe horloges van titanium met een leuk kleurtje op de plaat als je dat wilt.
Excuses wist niet dat het een mevrouw is maar inderdaad hoe kom je op het idee om dit voor te stellen aan iemand die 10 jaar wordt serieuze vragen verdienen serieuze antwoorden.