Hoi @Kidswatch
Ik heb niet alles gelezen, maar begreep dat het om een horloge gaat wat wel stoer is om te dragen.
Voor je 10 jarige zoon. Dus een niet te groot horloge.
En ivm contact allergie geen staal.
Nu weet ik uit ervaring dat rosé goud zorgt dat je daar geen last van hebt.
En met onderstaand horloge is hij zeker het mannetje tijdens de lunch pauze op het speelplein.
Ik heb verder geen budget gelezen, dus dan zal dat wel goed komen.
Bering maakr mooie horloges in titanuim seiko ook mischien pulsar ook zou voor een 10 jarige wel een stevige tool watch doen mag die een keer donder dan kan het horloge tegen een stotje bij het voetballen of in een boom klimmen als de jeugd dat nog doet pff mischien toch maar een dresser zitten van nog net niet na de geboorte op een telefoon
Werkt niet, er is nog voldoende contact rondom de sticker met de huid als het een stalen kast is. Wat bijvoorbeeld wel kan werken voor een stalen gespje bijvoorbeeld is om dit met doorschijnende nagellak te behandelen. Dit sluit het metaal voldoende af van contact met de huid in de meeste gevallen zodat mensen met een nikkel allergie toch stalen gespen kunnen gebruiken.
Vaak ook geen budget optie, maar misschien waard om een keramische kast mee te nemen in de zoektocht.
Dat materiaal schijnt ook anti allergisch te zijn.
Even een opmerking over allergie in het algemeen. Allergie kan met de jaren ook heel snel veranderen. Ik heb daar in mijn jeugd heel veel problemen mee gehad. Sportdag en iedereen moest in het gras zitten, ik zat helemaal vol rode bulten. Daarna bij een dermatoloog op andere allergie getest met krasjes op de onderarmen… de pijnlijke tests dus. Conclusie was dat ik allergie had voor ongeveer alles. Alle huisdieren, nikkel, pollen, synthetische stoffen en rubber. Het is wel ruim 40 jaar geleden, dus ken het rijtje niet meer precies. Dat was aan het begin van mijn puberteit, is geen grapje.
Nu ben ik alleen nog maar allergisch voor bepaald gebruik van rubber, ik vind die niet comfortabel (dit is dus een grapje, kan noodzakelijk zijn). Maar synthetische en rubber HORLOGEbanden irriteren toch nogsteeds wel meer dan leer of staal. Die horlogebanden jeuken bij mij echt eerder dan staal of leer als het warmer wordt. Alle andere allergie zijn weg.
Mijn advies: koop een horloge met een paar bandjes, en laat hem uitproberen wat voor hem het fijnste is. Ik denk dat het materiaal van het horloge minder belangrijk is. Een horloge van RVS, met verschillende bandjes is naar mijn mening het beste begin.
RVS is echt niet goed voor iemand met mogelijk nikkelallergie, en dat is wat horloges of juwelen betreft toch wel veruit de belangrijkste contactallergie. Eens dat uitgesloten kun je op zoek naar iets anders, maar als de dermatoloog zelf titanium voorstelt dan neem ik aan dat die ook een nikkelallergie vermoed.