G-Shocks zijn niet van latex, maar van een of andere kunst hars. Anti allergisch
Resin toch? Daās gewoon plastic behalve de achterkant
Deksel is staal
Dat is bekend. Het glaasje is ook van glas. Het ging mij meer om het bandje en het omhulsel.
TS is al een tijdje afgehaakt hoor
Wat anderen zeiden, met risico dat de metalen hardware, zoals de gesp wel voor allergie kan zorgen?
Ben ik de enige die wel benieuwd is geworden waar de keuze op is gevallen?
Damm, mān vingers jeuken. Wat n leuk horlogeā¦
Even een opmerking over allergie in het algemeen. Allergie kan met de jaren ook heel snel veranderen. Ik heb daar in mijn jeugd heel veel problemen mee gehad. Sportdag en iedereen moest in het gras zitten, ik zat helemaal vol rode bulten. Daarna bij een dermatoloog op andere allergie getest met krasjes op de onderarmen⦠de pijnlijke tests dus. Conclusie was dat ik allergie had voor ongeveer alles. Alle huisdieren, nikkel, pollen, synthetische stoffen en rubber. Het is wel ruim 40 jaar geleden, dus ken het rijtje niet meer precies. Dat was aan het begin van mijn puberteit, is geen grapje.
Nu ben ik alleen nog maar allergisch voor bepaald gebruik van rubber, ik vind die niet comfortabel (dit is dus een grapje, kan noodzakelijk zijn). Maar synthetische en rubber HORLOGEbanden irriteren toch nogsteeds wel meer dan leer of staal. Die horlogebanden jeuken bij mij echt eerder dan staal of leer als het warmer wordt. Alle andere allergie zijn weg.
Mijn advies: koop een horloge met een paar bandjes, en laat hem uitproberen wat voor hem het fijnste is. Ik denk dat het materiaal van het horloge minder belangrijk is. Een horloge van RVS, met verschillende bandjes is naar mijn mening het beste begin.
Die komt hier niet meer online hoor.
Never say never
RVS is echt niet goed voor iemand met mogelijk nikkelallergie, en dat is wat horloges of juwelen betreft toch wel veruit de belangrijkste contactallergie. Eens dat uitgesloten kun je op zoek naar iets anders, maar als de dermatoloog zelf titanium voorstelt dan neem ik aan dat die ook een nikkelallergie vermoed.