Horloge vs .......

Beste horlogeliefhebbers,

Ik heb niets tegen het feit dat er soms astronomische bedragen worden betaald voor horloges. Vind het ook wel cool als een liefhebber dat doet. Voor beleggers heb ik dan iets minder liefde.

Om het allemaal wat te relativeren zocht ik even op wat je ook kunt kopen voor het geld van b.v. een Rolex Daytone ref 6263; zag ik te koop staan voor het luttele bedrag van € 89.500,-. Ik kwam een leuke Porsche 911 997 tegen voor € 89.950,-.

Ben benieuwd wat jullie zouden kiezen. Ik ben er nog niet uit. Jullie kennende, zullen er vast wel meer mooie vergelijkingen te maken zijn.

rolex-daytona-6263-365-awco_nl-1-1-200x300

vs

• Rolex Daytona 6263
  • Porsche 911 997

0 stemmers

4 likes

Geen van beiden:

20.000 in een aandelenfonds met middelmatig risico en dus middelmatige opbrengsten.
20.000 op de spaarrekening.
20.000 in het verduurzamen van het huis: 16 zonnepanelen, waarschijnlijk een niet-gas-gedreven oplossing voor de warmte en een circulaire douche. Dat moet net kunnen zo.
20.000 van de hypotheek af.
9.950 voor een GS Quartz GMT en een reis naar Japan om hem op te halen voor mij en m’n partner.

Die Porsche is net zo belachelijk en nutteloos als die Daytona.

83 likes

:grin:

Weer prachtig verwoord Chris. En helemaal eens.

Behalve de zonnepanelen dan, die heb ik al.

3 likes

Ik zou bijna hetzelfde doen.

50K aan hypotheek, 8-12K aan een horloge en de rest ga ik uitgeven aan drank en vrouwen.

34 likes

Paz maar op met Chris… verwoord schrijft je namelijk niet met dt. Dan gaat die daar weer helemaal op los:rofl:

5 likes

Oeps, correctie… Het is nog vroeg…

1 like

Dat vertegenwoordigt twee problemen:

• Met een whiskylul doe ik niks meer met vrouwen.
  • M’n partner vind het niet goed als ik met anderen rommel. Zij weet dat ik dat graag zou willen, maar niet doe.

Dus is het of drank, of vrouwen. Ik kies bibbelebips. En van die drank dan weer zonnepanelen.

Nee, dat doe ik alleen onder speciale omstandigheden. Mijn taal-irritaties zijn persoonsgebonden, lijkt het wel.

4 likes

Ten principale ben ik het met @Fate_Amenable_To_Change eens. Er zijn leukere en verstandigere uitgaven voor dat bedrag te bedenken.
Ik zou denk ik geen GS kiezen (alhoewel…), maar wrs een PP Aquanaut en de volledige rest in verduurzamen van mijn huis steken, maar de teneur is hetzelfde.

Dat gezegd hebbende, moest ik per se tussen deze twee moeten kiezen dan kies ik met overtuiging voor de Porsche. Daar zou ik uiteindelijk meer plezier uit halen dan uit deze specifieke Rolex.

1 like

:joy:

Dat vertegenwoordigt problemen als je 40+ bent, sure. Maar ik heb nog tien goede jaren in mij.

3 likes

Oei … ben geen rolex fan… ben geen Porsche fan.
Hypotheek is op een paar duizend na afbetaald…

Jeetje, ik zou dan als ik echt echt moest kiezen een goedkopere Porsche en rolex aanschaffen …
Wauw, driftend naar je NA om de pols kijken.

Ik speel alweer vals.

Ok ok,
De rolex omdat je deze voor het leven kan aanschaffen.
Wel koppelen aan een bijzondere gebeurtenis zodat het meteen emotionele en erf waarde heeft.

3 likes

Ik zou alles op rood zetten en dan beide kopen.

8 likes

13011572-1
Zeg nou zelf…zonnepanelen hadden we al. Toch veel mooier dan die Porsche?

3 likes

Ach, als je dat soort bedragen uit kunt geven aan horloges en auto’s koop je ze gewoon allebei. En dan kun je daarna altijd nog iets burgerlijks gaan doen met zonnepanelen (gaap…).

1 like

Man wat lul je nou? Ik kon vroeger, toen ik, eh, twintig was, ook al niet tequila-copuleren, cha cha cha. Dat heb ik nog nooit gekund, dat kan ik nog steeds niet.

Ach. Doe mij maar dit, voor minder geld:

Auto’s zijn me niks waard. Die moeten het doen en stil zijn.

Kijk om je heen naar wie er in die Porsches rijden, en vertel me nog eens wie er burgerlijk is, over gapen gesproken. Het is een cliché van middelbare mannen die dan af en toe op de A6 het gas in trappen, maar vrijwel altijd alleen op rechte stukjes.

4 likes

Sucks to be you. Ik herken het niet :joy:

1 like

Probleem met de Porsche is dat het niet stopt bij 90k. Je legt er mee een infuus in je portemonnee aan. :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Dat moet je ook niet aan jou vragen, maar aan de dames die je doet. :slight_smile:

5 likes

Dit is in vele opzichten de juiste keuze!
Ik mis alleen nog de Dacia Duster in het verhaal. Of ga niet je met-lagere-hypotheek-zonnepanelen-en-niet-gas-gedreven-circulaire-douche-huis meer uit? :wink:

1 like

De grap is dat ik een klein probleempje met m’n ruggegraat heb waardoor mijn benen overgevoelig zijn. Uit ervaring kan ik je mededelen dat BMW, Mercedes, Opel, de nieuwe Comfort stoelen van Renault en Audi allemaal afvallen, als ik naar comfort kijk.

Dat zorgde er voor dat ze me laatst inderdaad een Dacia Duster meegaven als leenauto. Ding zit heerlijk, rijdt als een tierelier, want enorm koppel, en ik vind stalen buizen aan de zijkant wel wat. Lomp ding, kun je danig mee smijten als het moet.

Ik denk dat ik in een Duster veel en veel lomper kan rijden dan jij in een Porsche. Niks mis mee.

6 likes

Die Aston stopt ook niet bij de aanschaf, gelukkig had die al 160.000 Euro afgeschreven voordat wij hem kochten. Prioriteit lag bij het afbetalen van het huis, dat voelt pas echt vrij en kan je lettelijk zonder schuldgevoel andere aanschaffen doen. Die Aston dus. Een dergelijk bedrag aan een horloge uitgeven zou ik echt niet kunnen.