Die vlieger gaat toch wat meer op voor mechanisch.
Het is een mooie klok.
Batt er in en dragen!
Tegen die (2038) tijd zou ik liever een mooie handwinder
cadeau krijgen. 
Grt.
Die vlieger gaat toch wat meer op voor mechanisch.
Het is een mooie klok.
Batt er in en dragen!
Tegen die (2038) tijd zou ik liever een mooie handwinder
cadeau krijgen. 
Grt.
Dat denk ik dus ook. Een simpel uurwerk als een 2824, 7001 of 6498 zal in 2038 ook nog prima aan de praat te houden zijn. Zeker met de 3D printers die we dan allemaal hebben, zoek je een onderdeel, vind het file en print het afā¦
Ik vind het idee op zich wel nobel , maar ook
een beetjeā¦
Romantisch?
Zie eerst die jaren maar eens zonder ākleerscheurenā door te komenā¦
Misschien WIL je straks niet eens meer dat hij hem krijgt!!

āāWat zou ik graag willen dat dit soort dingen mijn enigste probleem waren zeg!!āā
Ik heb hier een lullig quartz Prisma(atje) liggen die mijn vader IN IEDER GEVAL ZEKER VOOR 1980 heeft gekregen van mijn moeder⦠Kan het niet meer vragen , want ze staan alletwee in de kast in de vorm van condoleanceboekenā¦
Dat dingetje heeft tijd!! stil gelegen , en ik heb er daarna weer af en toe een batterijtje in laten plaatsenā¦
Die ligt hier āas we speakā nog vrolijk door te tikken⦠Zet er zelfs af en toe een automaat op gelijk. ( hoe armoedig!!

ļø)
Waar hebben we het hier dan over?
Het āconserverenā van 1 van de laatste?? quartz Omegaās ?
Draag dat ding met een beetje zorg , zodat hij jou min of meer associeert ermee straks.
"Die ouwe zijn ouderwetse Omega horlogetjeā¦"

Als hij tegen die tijd inderdaad niet bloedirritant met 2 chicks en schoenmaat 46 je trap op & af kachelt!
En wat gaan we hier altijd vlug āoff topicā zegā¦
Mooi idee op zich. Maar je zou ook in 2038 een horloge met hem samen kunnen kopen die hij zelf uitzoekt. Wellicht heeft hij liever een ander horloge. De emotionele waarde is er niet echt aangezien je het maar een paar keer hebt gedragen.
Het ontgaat me overigens waarom je het pas in 2038 wil geven. Kan toch ook als ie 16 wordt? Het gaat om een quartz diver, niet om een gouden dresswatch.
Ik zou het horloge lekker zelf dragen en als je zoon het mooi blijkt te vinden, dan kan je het altijd nog geven. Dat is wellicht ook specialer voor hem.
Het antwoord op je vraag is al een paar maal gegeven: batterij eruit en voor gebruik een servicebeurt
Om ook even in te gaan op het āwaaromā van wat je wilt gaan doen:
Je hebt nu een horloge met een geforceerde emotionele band. Ik zeg geforceerd, omdat het horloge nauwelijks gedragen is, enkel met opzet bij een bepaalde gebeurtenis om een band met het horloge te hebben.
Dat horloge stop je voor 25 jaar weg van de wereld en dan tover je het tevoorschijn in de hoop dat je zoon er een band mee heeft. Dat is vergelijkbaar met een Russische vrouw die ineens met een jongen van 15 voor je deur staat en zegt dat je nog een zoon hebt. Ik kan me niet voorstellen dat je ooit een band zult hebben met dat jong.
Het doet me een beetje denken aan dit artikel:
Echte emotionele waarde kun je niet forceren, dat moet je opbouwen.
Daarnaast stel ik me voor hoe iemand op zān 25e zou reageren op zoān cadeau van zān vader. Als ik er vanuit ga dat je zoon gaat studeren, komt ie op zān 25e net uit een wereld van bier, meisjes en hertentamens, zonder ooit iets van de echte wereld te hebben gezien, weet alles beter dan papa en is meer met zichzelf bezig dan met de wereld om zich heen. Denk je dat zo iemand onder de indruk is van je verhaal? Probeer het 10 jaar later nog eens als meneer bezig is zān eigen gezin te stichten en de waarde van familie en kinderen inziet. Dan maakt het meer indruk.
Het idee van wat je wilt doen, is leuk, maar houd er rekening mee dat het waarschijnlijk heel anders loopt dan je nu voor ogen hebt. Wat mij betreft is het zonde een mooi horloge niet te dragen en er juist geen emotionele band mee op te bouwen de komende jaren.
Eigenlijk is alles al gezegd, al wil ik wel toevoegen dat ik het een bijzonder idee vind.
Ik vind dit een prachtig idee. Niet luisteren naar het negatieve commentaar, gewoon doen. Misschien IS hij geen horloge-enthousiasteling in 2038 maar WORDT hij het wanneer je hem dit horloge geeft. Zo ging het bij mij in elk geval: de Seamaster die ik van mijn vader kreeg was het startpunt.
Ik zie overigens niet in waarom een horloge zou moeten ademen. Gewoon in zoān tell sell zakje dat je vacuüm kunt trekken.
In 2038 kunnen de batterijtje verboden zijn, met al die milieu freaks is dan niet ondenkbaar.
Het idee is leuk en ik kan me er wel in verplaatsen! Maar zal je zoon tegen die tijd (of uberhaubt iemand van zijn generatie) iets met analoge horloges hebben?
Grote kans dat onze kinderen tegen die tijd met een ver geƫvalueerde smartwatch lopen.
Hoewel mijn 2 jarige dochter āhollogiesā wel erg interessant vindt 
Maar doe gewoon wat jij denkt dat leuk is, hoe relevant zijn de overige meningenā¦
Bedankt voor alle reacties.
Misschien dat ik het wel 5 jaar naar voren schuif, ligt eraan of hij dan blowt. 
Ik heb het net aan mijn zoontje zelf gevraagd.
Ik kreeg geen reactie want hij zit naar de Chuggington-marathon te kijken.
Tips over de conservering, mijn oorspronkelijke vraag, blijven welkom.
Mika
Kort antwoord:
DRAAG het!
Je zoon zal gedurende al die tijd dit bijzonder horloge om je pols zien.
En als je het daarna aan hem zal geven, zal hij er zƩker RESPECT voor opbrengen.
Ongeacht of hij het zal dragen/mooi vinden, maar hij zal het koesteren en het zal NIET op MP of EBAY belanden.
Echt waar, zo zou ik het doen.
Ik heb voor mijn zoontje een oranje monster weggelegd, een soort tijdcapsule vind ik dat, in de tijd dat jij geboren was waren deze horloges heel populair, vind hij er niets aan dan verkoop ik een nos seiko monster, die is dan meer waard geworden, zet dat tegen een omaga quartz ongedragen heel leuk, maar zeker de helft in waarde gezakt.
De jonge Seamasters quartz 41mm Ref. 2221.8000 gaan op het ogenblik veelal voor de nieuwprijs of voor een beetje meer. Dat zal dus wel meevallen. Waarde is ook niet het belangrijkste in dit geval.
Oeps, zelf off-topic.
Mika
Ja dat is nu, maar tegen die tijd is het gewoon een oude omega, waarde speelt toch een beetje een rol, als hij het horloge niks vind⦠ik heb de monster voor de grap weggelegd, we hebben niet eens de zekerheid dat we morgen nog leven, dus zo ver vooruit kan ik niet denken 
Toevallig droeg ik precies hetzelfde horloge toen begin dit jaar mijn zoontje geboren werd
mijn smp is inmiddels verkocht 
Ben ik nu een slechte vader? 
OT: ik kan het initiatief zeker waarderen en hoop dat mijn zoon deze hobby ook overneemt, zān vader en opa zijn igg besmet dus ik heb hoop. Ik zou het horloge ook zelf dragen en op die manier het vuurtje aanwakkeren
Plastic zakje zou ik trouwens niet doen, daar zitten weekmakers in, kans dat dat zakje over 23 jaar aan je horloge zit vastgekleefd, papieren zakje of kartonnen doosje lijkt me beter (of gewoon in de rode Omega doos)
Gewoon in de originele doos ergens in een kluis bewaren. Inderdaad batterij eruit en enkele maanden voor het moment suprĆŖme naar de horlogemaker: ik zeg goed bezig!
Off topic: als mijn pa dit voor mij had gedaan had ik dat zeker wel gewaardeerd! Juist ook vanwege de nos staat, zoān gedragen horloge zou ik zelf in een kluis stoppen en deze juist gaan dragen.
En over die waanbeelden van het halve forum gesproken, 30 jaar geleden dacht ook iedereen dat we nu in ruimteschepen zouden vliegen en alles digitaal zou zijn. Niets van dat alles, dus over 25 of 30 jaar is dit horloge gewoon retro en supergaaf!
Hallo Mika,
Ik vind het een prachtig idee en verwacht dat jouw zoon dat later ook vind!
Dan nog wat tips:
-Ik kom nog wel eens oude horlogeās tegen waarvan de pakking is opgelost tot een vieze, plakkerige, zwarte smurrie die je zeker niet in het uurwerk wilt hebben. Mogelijk gebeurt dat alleen met bepaalde soorten rubber, maar aangezien het horloge geen water zal zien is de pakking niet functioneel. (Mits tweede punt.)
-Leg het horloge niet te koud weg, om condensatie te voorkomen. Uiteraard op een droge plek.
-Verpak het horloge in een stukje katoen (oud T-shirt) onder droge omstandigheden en stop het daarna in een plastic zip-bag (diepvrieszakje).
-Leg deze tijdscapsule veilig(!) weg op een plaats die voldoet aan de genoemde eigenschappen.
Succes! Ik hoop hier t.z.t. te mogen lezen (van jou en van je zoon), hoe blij hij met de Omega is!
Groeten Paul
Thanx.
Mika
wat was je naam ook al weer?