Horloge wijzers laten herplaatsen kosten?

Ah ok. Ik heb eerder iets moeten terug sturen naar china. Dat was duurder dan hier laten fixen.

@Groene-Thee Hier op het forum zitten in elk geval genoeg mensen die zoiets makkelijk kunnen. Ik ben een droeftoeter als het op horloges aankomt en sloop alles. Mij moet je niet hebben :rofl:

1 like

Dispute aanmaken. Refund voorstel doen van een fractie minder dan wat je betaald hebt en de kans is absoluut 100% dat je dat geld krijgt toegewezen door aliexpress. En al helemaal als je gold of diamond user bent. De verkopende partij smeekt om 5 star reeting.

Terugsturen moet je nooit doen, niet eens overwegen.

Als je niet uitkomt doe maar ff pb ik heb ervaring met dit soort disputes

5 likes

Laat me raden, je hebt alleen maar van die ouwe meuk? :joy:

Neem even een kopje @Groene-Thee, dat doet goed.

Hee, mijn studerende dochter heeft net een camper gekocht. Als straks de horeca opengaat een beetje werken en je hebt zo een Rolex bij elkaar! :+1:

1 like

Beetje off topic, maar ik ben wel benieuwd waarom?

Ik ook. Ik had laatst een bandje van Ali wat niet goed was, gratis geretourneerd via DHL en netjes mā€™n centjes terug.

Even afwachten, San Martin is op zich wel een bestaande firma dus kans bestaat dat ze je wel willen tegemoetkomen wat de herstelling betreft.

@Groene-Thee is dat enkel op die plek, of gebeurt dat telkens wanneer die 2 wijzers bij elkaar komen?

Zoals ik het zo lees ligt de 6uur-marker wat hoger op de plaat. En blijft de minutenwijzer er aan hangen al dan niet wanneer de secondewijzer er ook precies is.

Kijk wat mod filmpjes op YouTube, en aangezien hij het nu toch niet goed doet waag de sprong om het zelf op te lossen.

Dus trek hem uit elkaar, zie YouTube voor instructies.
Neem een flinterdun stukje plastic en leg dat op de marker, verstel dan de tijd handmatig.
Voel je weerstand dan is dat het euvel.

Zet de wijzer vlak voor de marker, en laat het horloge even lopen. Mogelijk heeft bovenstaande het probleem opgelost.

En anders kun je proberen de wijzer iets te verbuigen met hetzelfde flinterdunne stuk plastic.

Durf je het niet aan, zoek dan in je omgeving naar een ervaren persoon of juwelier.

Ojee, ik denk dat je beter een leuk seiko 5je had kunnen kopen. Een horloge van ome ali is vaak prut.

San Martin is best een prima producent/verkoper. ik zou inderdaad:

  • een partial refund vragen (maak genoeg fotoā€™s en filmpjes)
  • laat eens horen van waar je bent - misschien woont er wel iemand dicht bij die dat voor een flesje bier wil doen (dat de helft kost van de refund)

ohja: we zijn hier dol op plaatjes - dus laat even je San Martin zien?
ohja2: op die bende zeurpieten hier moet je niet letten. die doen dat steeds als het geen Omega, Rolex of AP isā€¦

5 likes

Omdat je dan vooral heel veel verzendkosten betaalt met het heeele grote risico dat zij het of nooit ontvangen of aangeven dat het helemaal niet stuk is.
Bovendien ben je weken zo niet maanden verder

Om de chinese handel te stimuleren zijn de verzendkosten vanuit China door de overheid bepaald vrijwel nihil

2 likes

Dat is niet waar. AliExpress doet aan gratis retourneren via DHL. Het retouradres is in Nederland en je kunt de verzending tracken via DHL. Binnen twee weken na ontvangst van het product staat het geld weer op je rekening.

Dat is dan (redelijk recent) veranderd.

Ik denk het inderdaad. Toen ik laatst een dispuut startte kreeg ik de optie te zien ā€˜retourlabel printenā€™, zo kwam ik erachter. Product opgestuurd en netjes mā€™n geld teruggekregen.

Een Nederlands adres of naar China? Oh ik zie het al. Nederland, maar dan wel aan de hand van een dispuut dus los van de verkoper?

1 like

Ik heb hem nu alweer ingepakt want werd beetje giftig ervan.
Ik woon in Sittard en ik heb wel een filmpje ervan.
Dat filmpje heb ik al naar San Martin gestuurd, even wachten wat ze zeggen.
Ik denk dat ze zeggen stuur maar terug.
Ik zal als die gemaakt is een foto laten zien want voor nu ben ik er even klaar mee.
Wat een leuke dag had moeten worden is nu weer ellende haha.
Maar een gebruiker hier heeft ook al hulp aangeboden het is nu alleen de vraag of het de 6 markering niet is.

Inderdaad, ik heb een dispuut aangemaakt via de AliExpress app, moest toen een paar fotoā€™s (mag ook video zijn) uploaden en het werd in behandeling genomen. Een paar dagen later kreeg ik de melding dat het beoordeeld was en kreeg ik de optie om het retourlabel te printen.

Retourneren is gratis en ik kreeg het volledige bedrag, incl. verzendkosten terug, ongeveer twee weken nadat ik het pakketje bij DHL had afgegeven. Wellicht is dat gemakkelijker/goedkoper dan opsturen naar San Martin zelf.

1 like

Bedankt dat wist ik niet dat dat kon! Dus dan maak ik gewoon een dispute aan met return als optie en dan stuur ik hem naar Zoetermeer en dan krijg ik het geld terug. Super dat zal wel werken dan. Wel geen horloge haha, maar ja je kan niet alles hebben. Op zich jammer want het ziet eruit als een heel mooi afgewerkt horloge.

1 like

AliExpress doet aan gratis retourneren via DHL

Dat moet dan nog niet zo gek lang zijn ingevoerd. Ik ben een lange periode platina gebruiker geweest en destijds had ik enkel de optie om naar China te retourneren.

1 like

Ik had eerder die optie ook niet inderdaad, dit geschil is van 11/12

1 like

Ben je ervaringsdeskundige?