Horlogeband advies gevraagd!

Vandaag heb ik deze vintage ZeeMeester weer eens opgediept. De RVS band heeft er eigenlijk altijd opgezeten, maar ik vind het tijd voor iets nieuws. Nu heb ik hetzelfde model met donkerblauwe sunburst dial bv. een mooie donkerbruine lederen band, maar bij deze zilveren dial met blauwe accenten kan ik niet direct iets passends verzinnen. Blauw leer? Is dat wat? Isofrane blauw lijkt me wat te donker (en de lichte OB variant weer te groenig). Ik kan me even niet voorstellen wat hier leuk bij staat. Ik ben open voor suggesties, zowel algemeen als merk/model. (bandaanzetbreedte is overigens 22mm)

Misschien is onderstaande een idee ik vind de combinatie van de kleur van het leer en het stiksel wel mooi.

1 like

Hirsch Mariner Golden Brown

Foto gevonden waarbij hij op een horloge zit in vergelijkbare kleurstelling:

2 likes

Cognackleurige ( hierboven bij Candide ) vintage/nato
of zelfs donkerblauw leder met wit of rood stiksel moet kunnen.

2 likes

Mooie klok :smile:
Persoonlijk zou ik voor een cognackleurige band gaan. Geeft hem een extra lekkere vintage look.

1 like

En wat denk je van DIT?

2 likes

Vriendelijk bedankt voor de suggesties. Er zitten zeker een aantal mooie bij.

@peaceloveandpitbulls: Leuk! Het donkere van de band komt toch terug in de wijzers en uurmarkeringen, en de blauwe stiksels zijn subtiel. Weet je misschien van welk merk deze band is?

@Buster: Thanks! Voor die prijs laat ik 'm sowieso hierheen komen - kan ik tenminste live zien of het iets is :smile:

@anon50762135EV, @Carpe_tempus @goedie: ik had eerlijk gezegd niet aan cognac gedacht (althans: ik had niet bedacht dat dat zou staan bij mijn horloge). Ik denk nu dat ik het mis had: dit is inderdaad lekker vintage. Prachtige horloge trouwens…dit zou ik nu een leuke eerste Rus vinden. Dit is in feite een Poljot, toch?

Ik ben wat verder gaan zoeken in cognac, en kwam een aantal banden van het onderstaande soort tegen. Ik zie dergelijke banden steeds vaker en vind ze erg aantrekkelijk. Is hier een specifieke naam voor? Het lijkt me mooi om de (spaarzame maar opvallende) stiksels in lichtblauw te hebben. Wat denken jullie? Ik kan er natuurlijk een door Olaf laten maken, maar het lijkt me ook niet heel ergs moeilijk om onderstaande band te bestellen en zelf het stiksel te vervangen. Iemand ervaring mee?

Deze heb ik gevonden op Toshi straps, dat is echt mooi handwerk :smile:

1 like

Even een mockup gemaakt van mijn idee. Wat vinden we ervan?

1 like

Ik zou het bij dit horloge rustig houden.
Iets van zwart, grijs of antraciet leder met witte, ecru, zilveren of blauwe stiksels.

1 like

@ dialstatic

Het lijkt me mooi om de (spaarzame maar opvallende) stiksels in lichtblauw te hebben. Wat denken jullie?

De kleur is okay. alleen lijkt dit me voor dit soort horloge een te
simpel design
ook stiksels in dezelfde kleur als het horloge geniet niet mijn voorkeur, hoewel op jouw geplaatste band niet veel stiksels zitten,
het lijkt zo logisch om bij lichtblauwe accenten op het horloge ook lichtblauwe stiksels te nemen, maar ik vind het meestal een vorm van overkill.

1 like

Ik snap wat je bedoelt. Ik vind het eigenlijk zelf ook minder leuk dan ik dacht dat het zou worden.

lijkt mij een goede combinatie !

1 like

Ik zat zelfs hieraan te denken ( met een kompasje ) :smiley:
de kleur lijkt me best passend en dat kompasje maakt het als verbinding met dat moderne / technische van de kast
net even wat meer in verhouding, dan blijft het futuristische met subdials op de dial wat meer behouden tot op de band zelf

1 like

Je Horloge is zo mooi dat ie een lekkere Custom verdient!

Antraciet met blauw stiksel zoals peaceloveandpitbulls voorstelde lijkt me gaaf! En dan in de vintage stijl van je Mockup.

1 like

Prachtige klok!

Het horloge heeft al twee kleuren blauw, twee kleuren grijs, wit en zwart.
Daar zou ik een rustige neutrale band aan doen. Zwart met zwart of naturel stiksel.
Zo’n tropical style band zou hem goed staan, met gaatjes er in en side stitches.

Ko

1 like

Zelf vind ik de stalen band wel erg mooi op dit model, maar als je wat anders wilt, zou ik ook iets in racing-stijl kiezen. Misschien zoiets als deze van mij, maar dan een tintje lichter?

2 likes

Beetje meer kleur en wat exotischer…

2 likes

Mooi ! Vooral die onderste band, Rog ?

Is een shark mesh een optie?

1 like