Horlogeband vervangen

Goedenavond. Ik vroeg me af hoe ik het bandje op mijn skx007 vervang

4 likes

Ik heb wel zo’n tool allen die komt er natuurlijk niet bij omdat het bandje er voor zit

De fat springbars zonder kraagje van seiko zijn notoir lastig er uit te krijgen… :sweat_smile:

Eerst de springbar in de sluiting los halen.

Ah lullig zal ik hem dan maar gewoon naar de juwelier brengen?

Hoe bedoel je precies?

Met een beetje geduld moet dat te doen zijn.

1 like

Heeft hij geen drilled lugs?

Bedoel je dit?

IMG_20201010_203229

Je tooltje tussen de lug en dat opstaande randje en dan het opstaande randje van de lug naar het midden proberen te duwen. Op het zelfde moment met duim en wijsvinger proberen de endlink weg te trekken.
Dan komt de pushpin aan die kant los en blijft ie waarschijnlijk een beetje dwars staan omdat ie in het andere gat nog blijft zitten. Daar doe je vervolgens hetzelfde trucje en dan is ie los.

1 like

Yep. Die dingen krijgen je er echt niet uit. :see_no_evil: Ik ben bang dat je de pushpin door zal moet knippen…

Ja dat werkt niet er zit geen grip op de pushpin

Ik had verwacht dat er gaatjes zouden zitten, maar nee. Dus dat werkt ook niet.

Nee precies

Als je er handigheid in hebt wel.
Met duim en wijsvinger kracht houden op de endlink en dan met het tooltje dat stukje waar je geen grip op krijgt proberen opzij te duwen door er met het vorkje druk op uit te oefenen.
Net als een deur open flipperen met een bankpasje, dat lukt ook alleen als je de spanning op de deur houdt zodat de schoot niet terugschiet.

Het kan wel, maar je moet geduldig zijn en het juiste materiaal hebben. Heel dunne schroevendraaier of een banden tooltje.

Hij moet alleen eerst naar binnen gedrukt worden en er zit geen ringetje op waar de tool op vast kan klemmen waardoor de pushin niet ingepushed wordt

Bij deze lijkt het onmogelijk

Mij lukte het ook niet. Mijn juwelier deed het in 2 seconden met een oud zakmesje. Je moet net ff weten hoe en waar het moet. Je kunt de springbars toch naar beneden duwen.

Oke bedankt maar dat betekent dat ik hem niet zelf kan wisselen wanneer ik wil?