Horlogebandje met curve

Ben op zoek naar een bandje van 20 mm voor mijn MontBlanc meesterstuk
Alle bandjes zo ver gevonden zijn allemaal kaarsrecht afgesneden, ook bij de sponsor van dit forum.
Waar ik naar op zoek ben is een bandje dat de vorm van de kast min of meer volgt
Is daar een speciale naam voor?
Mijn dank is groot. :dark_sunglasses:

Curved bandje.

Geen dank!

3 likes

Dat is te simpel toch? :sunglasses:

1 like

Oke, oke, curved strap dan.

3 likes

https://www.horlogebanden.com/
waar dan, en een beetje reclame voor de firma die ons forum mogelijk maakt moet door de ballotage kunnen komen :sunglasses:

Even zonder gein, de curved banden (:wink:) zijn wat lastiger te vinden. Je zit dan al snel naar wat duurdere banden te kijken, vaak custom. Niet alle ‘standaard’ bandenmerken hebben het ook.

Op deze site hebben ze er een aantal:
https://www.watchstyle.com/nl/

En bij Camille Fournet kan je er sowieso altijd voor opteren (prachtige banden ook).

1 like

Hirsch medici en Everest strap

//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net-//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netE//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netf//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netD//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netH//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.net
//eu1.dh-cdn.netS//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.netc//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nets//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net+//eu1.dh-cdn.net1//eu1.dh-cdn.net://eu1.dh-cdn.net

Kost wat, maar hij is wel gaaf.

2 likes

Mwah, je kan er ook de mist mee in gaan.
Dus dat het allemaal niet lekker past tussen de lugs.
Is mij ook overkomen, kon gelukkig retourneren.

Ik gooi ook hier weer even deze aanbeveling in, of hij ze maakt weet ik niet maar wat die maakt is :heart_eyes:

En anders met dank aan @Zulu

2 likes

Daar ben ik ook bang voor, die pinnen zitten verdacht veel naar achteren…

p.s.
Toch maar een H.F. bandenbaas benaderen.?

Moeilijk te zien door al dat plastic, maar het is een zeer minieme curve.

2 likes

Maar dat zou betekenen dat je eigenlijk geen ‘kijkgaten’ zou moeten hebben.
Waarom dan curved? :thinking:

Tja, Ko maakt het op de millimeter :+1:

prachtige reeks zeg, had nooit van het bestaan van curved straps gehoord (heb wel een hele gave vintage overigens). Vooral die bovenste vier zien er súper uit, die eronder met de gestructureerde kunststof binnenkant lijken me niet prettig, toch elke avond even schoon borstelen?!

Hieronder mijn oldie met ingenaaid trekveer systeem :face_with_monocle:

3 likes

Of benader Montblanc zelf, voor een originele fabrieks band.
Replacement strap noemen ze dat.
Maar, die zijn vaak wel prijzig.

Die gedachte was bij mij ook opgekomen. Horloge kost list bijna 5 mille, en is alhier met 60% korting niet te verkopen :nerd_face: Dus dan maar een tijdje zelf van genieten, en de originele band mijn dna besparen.
Origineel is dus geen thema.

p.s. mooi systeem zo n trekveer!

1 like

Hirsh Leonardo of Principal?
Daar zit een systeem in waarbij je de afstand tussen de pennen en de kast kunt veranderen naar diverse vaststaande posities.

2 likes

Je kunt ook curved springbars kopen. Je standaard bandje, mits niet te stug, volgt dan de curve van de spring bar. Te vinden via ebay of etsy. Werk vooral goed bij vegatable tanned (natuurlijk gelooid) leer. Dat kun je nat maken, curved springbar erin, op laten drogen en voila…

1 like

Mannen bedankt, er is een exemplaar onderweg a raison van een beetje :grimacing:

p.s. dat krijgt u er t.z.t. gratis bij !

Als het leer niet te stug/dik is volgen recht afgesneden bandjes de licht gebogen pushpins nog wel is mijn ervaring.