Horlogebandjes van olifantenleer

Hallo!

Een aantal jaar geleden eens twee bandjes van olifantenleer gekocht bij een vd forumsponsoren. Super dingen maar nu niet meer verkrijgbaar. Heeft iemand wellicht een ander adresjes (buiten Grebbeweg 99 in Rhenen)?

Thanks, Pjotr

1 like

Als je googled op

Straps elephant leather

vind je ontzettend veel.

Dank je. Ik vind eigenlijk alleen maar olifanten look met kalfsleer. 1x een betrouwbare site met een zwarte band.

Dat olifantenleer, is dat het soepele stuk, de voorhuid?

20 likes

Hmmm, kan dat nog wel? Olifantenleer?

Persoonlijk zou ik nooit een leren horlogebandje willen komend van een bedreigde diersoort, ondanks dat ze mogelijk van gefokte olifanten komen, of conform CITES van ingevoerde olifantenhuiden….

14 likes

Ja, Olifantelulleleer!
Ik heb overigens meer met Krokodillelulleleer!

3 likes

Hmm, volgens mij is het zelfs gewoon een Hirsch bandje. Zal vanavond eens kijken. Heb er zelf geen hartzeer van. Niet van een of andere onbekende Ali shop maar gewoon een keurige winkel in Nederland.

Waarom niet? Ook olifanten gaan een keertje dood dan kun je dat toch gewoon gebruiken.

2 likes

Niet geschikt voor kleine polsen.

7 likes

Herstel, niet van een forumsponsor maar van een lokale winkel met een erg gelijkende naam voordat XR zich aan de toonbank vastlijmd.

Staat ongetwijfeld fantastisch bij een 48mm Panerai :elephant:.
Doe toch maar niet overigens, de handel in olifantenhuid is illegaal, en daarnaast zeer dubieus en onethisch. Genoeg alternatieven, die op alle vlakken beter zijn volgens mij :+1:.

7 likes

Heb met olifant en andere exoten zoals Nijlpaard hetzelde hoewel Nijlpaarden wel kutbeesten zijn.
Zo’n kweekkaimannetje en struisvogel of hert prima, maar olifant, niet persé nodig.
Bandje van varkensleer lijkt me ook gek. Heb t wel eens langs zien komen maar geen koopdrang.

1 like

Ik vind het ook mooi op m’n LLD. Heb je iets van een link/bron om het verbod op handel in leer te staven?

2 likes

Is dat olifant?

Ja.

Of, een olifantenpols met een horloge. Take your pick.

1 like

Niet verkeerd, als in heel mooi!

1 like

Mijn pols of het bandje? Het bandje is idd spot on. Heb ook een grijze, die hangt aan mn Meistersinger, ook een goede match; helaas geen foto van.

1 like

Bandje :blush:

1 like

Kan je dat op afstand zien? Dan is het misschien wel iets voor op mijn Sub.

3 likes