Ik heb dezelfde met ook nog een tweezits van vrouwtjesleer. Drie keer wrijven over het mannetjesfauteuil en je wordt gelanceerd en gesandwicht.
Ik vind het ook mooi op mân LLD.
Mooi horloge. Welk model is dit?
Dank! Al wel weer even geleden vertrokken. Het is een Longines Legend Diver 42mm date
Mooie duiker. Wat was de reden van het afscheid?
Te groot. Met name de lug to lug begon te storen.
Bandje van varkensleer lijkt me ook gek.
Want? Is mooi soepel en fraaie structuur. En we gooien het anders toch maar weg? Liever dat dan een speciaal ervoor gekweekt of afgeschoten dier.
Liever dat dan een speciaal ervoor gekweekt of afgeschoten dier.
Helaas werkt het niet echt zo. En ook maakt het de omstandigheden waarin varkens worden gehouden niet opeens wel OK.
Van koeien en kalveren wel dan?
Nope dat is niet anders. De vraag naar de huid wakkert de vraag naar dieren aan, het is niet slechts een restproduct van de bio-industrie.
Maar het verhaal ging specifiek over varkensleer, zodoende. En ik heb idee dat we met varkens in Nederland misschien wel nog slechter omgaan dan met melkkoeien en kalveren, hoewel alle beesten in de bio-industrie alleen maar rondlopen (als het al lukt om te lopen), om zo efficiënt mogelijk uitgebuit te worden.
Ik doelde vooral op het stigma dat varkens stomme, vieze beesten zijn. Het zijn onwijs lieve en intelligente dieren. Maar verder eens hoor, we hebben er miljoenen in Nederland, maar ze jij ze ooit? Eet al een jaar of 7/8 geen dieren meer om die reden. Leer koop ik soms nog voor schoenen en een enkel bandje en ik moet eigenlijk een nieuw motorpak
. Daarvoor vind ik goede vervangers lastiger dan voor eten.

varkens
Grappig, bij mij begon het hetzelfde maar na een reis in Engeland. Daar viel het me op dat de varkens in kleine groepen bij hun eigen pod in het weiland leefden.
Vervolgens kreeg ik ook maar een ieni mini notie van wat het houden van melkkoeien en de zuivelindustrie eigenlijk betekent, en ben ik gestopt met kaas en andere zuivel.
Pluimvee volgde niet veel later. Zo nu en dan eet ik nog honing, eieren en wildvis maar daar blijft het wat mij betreft bij.
Voor schoenen, buiten canvas sneakers zoals Nike SB Chron, en motorkleding vind ik geen alternatief. Maar daar ben ik ook niet echt mee bezig. Daarin vind ik mijn eigen veiligheid nog boven staan.
Maar laten we het topic niet laten ontsporen naar wat het industrialiseren van levend vee heeft betekent, want daar worden mensen als @Paul onrustig van.
daar worden mensen als @Paul onrustig van.
Was ik degene die hier aan het (virtue) signalling was dan? ![]()
Ik ben benieuwd hoeveel vlees er nog gegeten wordt als âjagenâ niet betekent dat je met de auto naar de supermarkt rijdt en een plastic bakje uit het koelschap pakt.
De supermarktjager in de Vinexwijk is een bijzondere diersoort ![]()
Ik zit hier niet om een trofee van morele superioriteit in de wacht te slepen, en als je denkt dat ik mezelf op de borst sla van âkijk mij eensâ dan lees je denk ik wel heel selectief.
Ik deel bepaalde keuzes. Dat hoeft niemand over te nemen en ik verwacht ook geen applaus.
Een opmerking over de herkomst mag toch ook gewoon een inhoudelijke discussie worden, zonder dat meteen de intenties van iemand ter discussie worden gesteld?
Vooral in een topic wat begint met olifantenhuid en eindigt met âah joh varkenshuid is ook primaâ.
Succes met de jacht vandaag. Hopelijk is de supermarktjungle je een beetje goed gezind vandaag.
honing, eieren
Kan dus Ăšcht niet! ![]()
XR en Greenpeace hebben zich inmiddels ook gemeld zie ik ![]()
Zo nu en dan eet ik nog honing, eieren en wildvis
Verschrikkelijk vind ik dat en diefstal van de bovenste plank. De bijen en kippen zijn druk bezig hun leven te leiden en dan pakken wij de eieren en de honing af voor ons eigen genot!
Vooral de mensen die het eten zouden zich moeten schamen. Hoe kun jij jezelf in de spiegel aankijken?
Maar laten we het topic niet laten ontsporen naar wat het industrialiseren van levend vee heeft betekent
Waarom niet?
Een beetje bewustwording kan nooit kwaad.
En als het maar vaak genoeg herhaald wordt blijft er heel misschien zelfs bij een Neanderthaler wel wat hangen.
Pfff