Ze gaan door, de horlogeclinic’s. Na het weekeinde gaan in zowel in Utrecht als in Rotterdam een groep enthousiastelingen een speciaal daarvoor aangeschaft zakhorloge met een flinke zaag, hamer en beitel te lijf. Kastje open, spulletjes eruit, reinigen, smeren en weer in elkaar zetten. Klap erop, kastje dicht. Zoiets wordt het dus. Professionele begeleiding, wordt vast schitterend en leerzaam. Na afloop een oorkonde en dan meld ik me hier weer als volleerd horlogemaker. Voor al jullie problemen.
De groep heeft er zin in! Leuk toch dat zoiets via dit HF geregeld heeft kunnen worden. Organisatie: alvast bedankt.
Nou, nou, neem dan wel tompouces mee naar de clinic, zonder die dingen geen oorkonde!!!.
Sorry dat ik nog niet gantwoord had. Shame on me. Maar ik raak er door het werk gewoon niet.
Moest er een deel Belgen hier op forum dit ook willen doen, ik stel mijn appartement ter beschikking en heb wel een horlogemaker die een opleiding wil geven.
met mijn vette handen m’n klok opentrekken?
Ben ik nou de enige die het gevoel heeft dat hij middenin een besloten pm groep is beland ipv een echt nieuw topic?
Daarvoor zijn nu de rubberen chirurg handschoenen uitgevonden, niet om te opereren maar om die lekkere dingen te eten en dan gelijk aan uurwerken te rommelen, dat deed Brequet ook indertijd, alleen waren er toen geen tompouces, hij moest het doen met een krakeling.
Gebruik ik ook voor het modden. Ik vind een volledige handschoen veel fijner dan die vingerballonnetjes.
eet jij dan ook tompouces tijdens het modderen?
Ja, dan lijkt het net of je een hele serie condooms om je vingers hebt.
Tsss, ik moet 25 kilo afvallen. Mensen niet meer praten over T…Pouces
Fantastisch mooi dat het doorgaat! En natuurlijk harstikke gaaf dat @vinwat het voortouw heeft genomen en het ook daadwerkelijk wil gaan doen.
Als ik vanwege chronische ziekte niet belemmerd was om in groepen te functioneren, dan had ik 1000 % zeker ook mee gedaan. Sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn…
Ik wil iedereen veel succes toewensen, maar vooral heel veel plezier!
Ik drink wel bier tijdens het modderen. Maar dan alleen bij mijn eigen horloges en niet bij die van een ander.
Lijkt me lastig knutselen met zulke grote vingers…
Nee.