Horlogecollectie 'beperken'...

Hmm, van deze zijn de Seiko en de Tudor verreweg mijn favoriet. De Seiko voor de looks en de Tudor vanwege de titanium feel.

1 like

Die kopen. Settle voor wat je echt wilt, niet wat kopen voor t kopen .

1 like

Longines Zulu , een gebruikte Grand Seiko zou voor dat budget nog m’n voorkeur hebben bijvoorbeeld.

Dat vooropgesteld. Zonder meer een solide advies. Daarentegen was een Tudor ook hoog op m’n lijst totdat de uurwijzer me op m’n zenuwen begon te jagen . Dat blokje kon ik eigenlijk helemaal niet tegen op de pols.

Even een andere puzzel leggen. Waarom? Ik ben ervan overtuigd dat een duiker niet mooi hoeft te zijn, maar je mooie tijden moet laten beleven.

Eerst en vooral, de 3 te grote horloges er uit.

De speedtimer zou ik vervangen voor een SPB317 , ik vermoed een opleg van €150

Dan kom je een chrono tekort.

Maar heb je nog genoeg budget voor een tweedehands 41mm navitimer (vorige editie) of Sinn 903. Draagt verrassend compact.

Of mits goed zoeken een TH carrera glass box

2 likes

De Speedtimer gaat er niet uit (39 mm) :blush:

Gaan eruit (alles groter dan 40 mm) :

• Certina DS PH500M (43 mm)
  • Hamilton American Classic Intramatic 42 mm
  • Certina DS Chronograph 42 mm
1 like

Ik zou denk ik voor deze aqua terra 41mm gaan.

5 likes

Met een beetje speurwerk vind je onder de 5k wel een mooie Omega Seamaster. Als je een rubberen band wil kan je nu een nieuwe voor onder de 5K bestellen bij Van Willegen in de Summer sale. Voor nèt iets erboven zijn ze ook nieuw wel op stalen band te vinden. Als je een z.g.a.n. met wat lichte draagsporen niet erg vindt, is er al helemal keuze genoeg.
Dat zou absoluut mijn keuze zijn voor een duiker met dit budget.

Absolute top voor zijn prijs, daar ben ik mee akkoord. Maar je hebt nu de kans om voor een luxe chrono te gaan.

Is geen duiker, he

Misschien, een Seamaster is op termijn wellicht haalbaar als ik wat doorspaar…

Hoewel, ik moet wel eens kijken of er één is die niet groter is dan 40 mm…

1 like

Ik wil geen nieuwe chrono, ik doe er zelfs één weg :blush:

Elk zijn ding, voor mij is een duiker iets dat krassen mag oplopen.

2 likes

37mm Tudor BB54 :+1:t2:

3 likes

Ja waarom niet de Tudor BB 41 mono chrome, draagt goed met de jubilee. One and done.

Mooi maar liever niet nog een Black Bay, heb al een Pro en de wijzerplaat is min of meer hetzelfde…

Don’t settle. Koop wat je tof vindt. Ik vind titanium geweldig, en de pelagos juist vreselijk, maar dat heeft met mijn aversie voor duikers te maken.

Met n kleine oprekking van t budget heb je hiermee wel n knaller in 39.5mm

3 likes

Deze, nog meer dan verwacht blij mee.

5 likes

Voor die centen die je te besteden hebt zou ik een SJE093 zoeken! 38mm :star_struck:

Heb je misschien nog wat centen over voor een mooie Sinn 556 (blauwe of zwarte plaat, allebei mooi EN 38,5mm :+1:t4:)

9 likes