Zou je niet beter de kleinere Oris overwegen?
Ook heel mooi, die SJE093 maar ik heb toch een lichte voorkeur voor de SJE101…
Sinn is een merk dat me weinig doet, om eerlijk te zijn, toch niet wat divers betreft.
Heel mooi, en deze prijs is misschien nog haalbaar, maar het ontbreken van de ‘3’ is voor mij een deal breaker. Daarom neem ik ook de Longines Hydroconquest 39 mm niet in overweging.
Symmetrie, het is wat…
Mooi maar dan vind ik de Oris Diver 65 net iets meer mijn smaak…
Dit soort topics sla ik gewoon over. In mijn horloge vocabulaire komt het woord beperken niet voor, uit principe.
Als het ook blauw mag zijn de Zenith Defy Classic!
Moet te doen zijn voor €5000,-
Ik had ooit deze overwogen, twijfelde tussen deze Diver Sixty-Five 12H Calibre 400 en de ProPilot X Cal.400, die ik uiteindelijk had gekocht.
Misschien de ideale gelegenheid om deze alsnog aan te schaffen…
Heb nog wat verder gezocht maar niet echt mijn gading gevonden. Gaat dus waarschijnlijk kiezen worden uit drie modellen (voorlopig, althans) :
- Seiko SJE101J1
- Tudor Pelagos 39 mm
- Oris Diver Sixty-Five 12H Calibre 400
Dat is de leukste vind ik en een prima uurwerk
Fixed that for you. Centjes zijn voor vierjarigen.
Je hebt al een black bay pro. Ik zou daar niet nog een zwarte duiker naast leggen. In z’n huidige vorm heeft je verzameling een chronograaf, pilot/gada, field watch en duikhorloge. Wat nog mist is beschaving.
Voor 4000 a 5000 ballen? Ten eerste hoef je ze niet op te maken, ten tweede zou ik het aan een netter horloge spenderen.
Die laatste staat voor 3200 in het blauwe gedeelte, de Oris is 1900 ballen. En merk wel op dat degene van die advertentie echt kut foto’s heeft gemaakt van een mooi horloge. De SBGW serie is gewoon tof, en er gebeurt meer dan de foto’s suggereren:
Voor een beter idee van het horloge uit de advertentie:
Vind ik wel erg veel duurder dan de ‘oude’ sellita variant voor een mij -onduidelijke- reden.
Ik zou denk voor de Seiko gaan. Maar ja smaak blijft een ding hè.
Deze Maurice Lacroix Aikon Automatic Venturer 38 mm heeft ook wel iets, een duiker met ietwat Genta-inspiratie :
Sellita gangwerk maar dat is zeker geen deal breaker.
En ik bedenk me plots dat deze Longines Ultrachron vorig jaar hoog op mijn verlanglijstje stond :
Maar goed, 43 mm, da’s een joekel van een horloge. Hoewel, de lug to lug van 48 mm is heel beperkt in dit geval dus zou wel eens kunnen meevallen. Ter vergelijking : de Spirit Titanium 40 mm heeft een lug to lug van net geen 50 mm. Wellicht eens passen als ik eens tijd heb maar ik verwacht een teleurstelling aan mijn pols…
Ik kijk nog wat verder ; uiteindelijk heb ik tijd genoeg want mijn 3 horloges zullen nu niet over een weekje al de deur uit zijn
Als ik heel eerlijk ben dan zijn pure ‘dress’ horloges niet aan mij besteed.
Ik vind ze best mooi en elegant maar uiteindelijk nogal saai en niet geschikt om als gada te dragen…
Grappig, zo kijk ik tegen duikhorloges aan.
Tha, ieder zijn of haar meug…
Mocht iedereen dezelfde smaak hebben, zou het nogal een saaie bedoening zijn…
Ik zou zeer zeker voor de Seiko Marinemaster gaan. Het kaliber en afwerking is beter dan je andere alternatieven. Daarnaast is de saffier glazen achterdeksel een leuke gadget voor een duiker. Dat zie je niet vaak.
Een nauwkeurig en plat uurwerk en de wijzerplaten van Seiko in het algemeen kunnen zich inmiddels echt meten met de grote (duurdere) merken.
Ben op weekend in het Noorden van Nederland (als Belg kan dat tellen ) maar toch vijf minuutjes tijd om eventjes te reageren…
Wat die SJE101J1 betreft : ik begin meer en meer naar deze te neigen. Qua wijzerplaat heb je bij Seiko sowieso altijd waar voor je geld.
Maar ik vind het hele horloge een bepaalde uitstraling hebben, wat ik bij de Pelagos 39 bvb niet heb, hoewel dit ook een knaller is…
Nu, eerst de andere verkopen. Gelukkig is deze Marinemaster geen limited edition
Nog eventjes mijn heel bescheiden collectie bekeken en naast de drie, voor mij te grote, horloges, gaat er waarschijnlijk nog eentje weg. Een horloge dat indruk op me maakte in het begin maar me nu eigenlijk nog weinig doet in vergelijking met de rest.
De nieuwe duiker wordt vrijwel zeker een Seiko Marinemaster SJE101J1…
Iemand die toevallig een Tag Heuer Aquaracer heeft ?
Deze lijkt me ook nog een waardig alternatief voor die Seiko SJE101…
Aquaracer Professional 200 40mm.
Ik herinner me dat ik als kind een pagina uit een tijdschrift had uitgesneden om in mijn kamer op te hangen. Weet niet precies meer welk horloge dat was, maar het was in elk geval een sportief horloge van Tag Heuer. Misschien was dat al een teken aan de wand (no pun intended)…
Is een 4Hz ETA kaliber met 38u gangreserve maar dat is sowieso geen dealbreaker, blijkt een heel solide en betrouwbaar kaliber te zijn…