Droeftoeters
Triest!!!
Begint erop te lijken alsof Amsterdam het Jamin van de horloges is, erg treurig allemaal.
Heb me nog nooit onveilig gevoeld met een mooi horloge om m’n pols (hoewel ik verre bestemmingen van een simpele Seiko voorzag), maar nu neemt het toch wel extreme vormen aan in Amsterdam.
Dit gebeurde in de avond, maar zelfs een volle winkelstraat bij daglicht is voor deze criminelen geen enkel probleem om je hardhandig van je polscandy af te helpen.
In en in triest dit.
Bah, wat naar!
Maar tot nu toe alleen Rolexen of ook andere merken?
Poehé. Morgen een dag naar Amsterdam, beetje neuzen bij wat juweliers, een museum hier, een bezichtiging daar, een bezoekje, beetje rondfietsen, restaurant en dan weer naar huis. Ik ga extra goed opletten, net als een jaar of dertig geleden toen lief en ik al wandelend door de Kalverstraat merkten, dat een tweetal mannen wel erg veel belangstelling hadden voor de hengselmand, die lief droeg. We zijn gestopt en hebben ze strak aangekeken. Dat was toen voldoende om van ze af te komen. De twee puberzonen vonden het toen wel een strakke gebeurtenis.
edit : morgen m’n Rolex, o nee, de GS, maar thuis laten.
Misschien is je rolex alleen in de huiskamer dragen zo gek nog niet
Ongelofelijk
Zo doen ze dat: https://youtu.be/Y_-ef_k5r1Y
Actie vanaf 6:00.
Deze Chinees was bijna z’n Audemars Piguet kwijt.
Inderdaad. Hoop zo graag dat er een keer een filmpje langskomt waarbij die gasten flinke klappen krijgen van iemand die ze door heeft.
Man, man, man, de hufters!
Schorriemorrie
Ben vrij zeker dat dit af en toe gebeurt, zijn gewoonweg niet altijd camera’s bij betrokken…
En het feit dat dit uitschot vaak een 10 beurtenkaart bij de lokale kickboksgym aanschaft is ook een factor…
Ben blij dat er tenminste niemand is neergestoken in dit geval…
Wat?
Mocht ik ooit weer in Amsterdam komen -ben geen fan- dan doe ik mijn SKX wel om net als op vakantie!
Niet normaal!!
Is dit nou een bijbels topic aan het worden? De eerste posts zullen de laatsten zijn?
Ik zeg:
En
Het mooie weer komt er weer aan! Door zomerkleding en korte mouwen zijn (waardevolle) horloges makkelijker te spotten.
We zullen zien maar ik denk dat het aantal berovingen de komende tijd toe gaat nemen. Ongelofelijk triest.
Met lage werkloosheid, een gezonde economie en een fatsoenlijke gini-index denk ik dat de bovenstaande trend gewoon doorzet.
Oftewel: Het is tendentieus geleuter, je kunt beter nu iets duurs hebben dan in 1919, wat ik je brom.
Ook is het nu makkelijker om iets duurs te hebben dan in 1919, wat weer de oorzaak is van die dalende criminaliteit.
Wat ik mij sterker afvraag: Waarom staat dit niet in off-topic?
Tja, we hebben in Nederland een werkelijkheid en een politieke werkelijkheid. Die laatste wordt ons door de staatsomroep elke avond om 8 uur aangeboden. Er zijn ook alternatieve nieuwsbronnen voor mensen die graag zelf blijven nadenken.