Ik zit al even te speuren, vooral bij oude topics, maar wilde graag jullie actuele ervaringen checken: ik ben op zoek naar een houten horlogedoos voor 8-10 horloges, met een goede afwerking (denk: mooie lak/fineer of high gloss, solide scharnieren, degelijke/stevige kussens) maar zonder de hoofdprijs te betalen.
Dus weet iemand een betrouwbaar adresje/merk/webshop?
ik wilde ook een mooie Horloge doos, dus heb ik wat Multiplex gekocht, en wat Wortelnoten fineer, mooie scharniertjes, en een stukkie plexiglas… nou heb ik zelf geen zaagtafel , maar mijn vader gelukkig wel… en die mocht ik gebruiken… MDF kistje gemaakt, Fineer aangebracht… blank gelakt en gepolijst… DONE… Koffie!..
Ik wilde eerst ook een houten doos, heb een Rainer gehad. Die is qua doos heel kwalitatief maar die kussentjes waren waardeloos. Goede vervanging vinden ook niet eenvoudig in de juiste maat. Had verschillende andere kussentjes geprobeerd maar uiteindelijk die doos weggedaan enkel omdat ik geen goeie kussentjes vond.
Dan op zoek gegaan naar een oplossing waar de kussentjes beter waren en evt na te bestellen.
Zo kwam ik bij de dozen van Tawbury uit. Ze hebben heel goeie kussentjes en ze zijn ook te bestellen in andere maten.
Gekocht via de Duitse amazon omdat ze daar goedkoper waren. Had er een NA topic over en nog steeds tevreden over