Hallo allemaal,
Ik zit al even te speuren, vooral bij oude topics, maar wilde graag jullie actuele ervaringen checken: ik ben op zoek naar een houten horlogedoos voor 8-10 horloges, met een goede afwerking (denk: mooie lak/fineer of high gloss, solide scharnieren, degelijke/stevige kussens) maar zonder de hoofdprijs te betalen.
Dus weet iemand een betrouwbaar adresje/merk/webshop?
Alvast bedankt!
Wellicht dat dit behulpzaam is:
Suggesties voor een horlogedoos
1 like
junior
12 oktober 2025 om 19:39
3
Naar de juiste rubriek (“gezocht”) verplaatst…
1 like
Pjotr
12 oktober 2025 om 19:47
4
Ik vind zelf de Holmes and Hadfield dozen mooi;
9 likes
Bourne
12 oktober 2025 om 20:14
7
Best mooi. €35 voor mahonie klinkt ook niet duur.
Cav
12 oktober 2025 om 20:21
8
Het is nogal een verschil of je vooral stalen banden, of rubber/leer wilt opbergen.
Goedkope houders, zoals hierboven van Bol, gaan allemaal kaduuk zodra je staal opbergt. Voor leer zijn ze mwaw mwaw.
Nato e d. in een doos, daar ben ik mee gestopt.
1 like
ik wilde ook een mooie Horloge doos, dus heb ik wat Multiplex gekocht, en wat Wortelnoten fineer, mooie scharniertjes, en een stukkie plexiglas… nou heb ik zelf geen zaagtafel , maar mijn vader gelukkig wel… en die mocht ik gebruiken… MDF kistje gemaakt, Fineer aangebracht… blank gelakt en gepolijst… DONE… Koffie!..
4 likes
Een mooie doos van rainer, heb er zelf verscheidene. Prima kwaliteit.
1 like
Uit eigen ervaring: degelijk, mooi en betaalbaar. Te bestellen via Bol.com
2 likes
BPP
13 oktober 2025 om 00:23
12
Weliswaar voor 12 horloges (voor de zekerheid ):
Ik ben er erg tevreden over. Prijs verandert wel continu: tussen de 70 en 110 euro ongeveer.
1 like
Niemand denkt aan sponsor HF?
Horlogebanden.com is officieel verkooppunt van de horlogeboxen (horloge bewaardozen) van La Royale, waardoor u ook volledige merk-garantie heeft. Wij bieden alle boxen uit eigen voorraad aan, zodat u uw box zo snel mogelijk in huis heeft. Ook...
3 likes
Voetsie
13 oktober 2025 om 19:49
14
Thanks allemaal voor jullie suggesties tot zover!
Dankjewel
Arie_Kabaalstra:
ik wilde ook een mooie Horloge doos, dus heb ik wat Multiplex gekocht, en wat Wortelnoten fineer, mooie scharniertjes, en een stukkie plexiglas… nou heb ik zelf geen zaagtafel , maar mijn vader gelukkig wel… en die mocht ik gebruiken… MDF kistje gemaakt, Fineer aangebracht… blank gelakt en gepolijst… DONE… Koffie!..
In een ideale wereld zeker! Maar twee linkerhanden helaas
Dat is vragen om moeilijkheden…
Moet ik even maken met goed licht… is het nu te laat voor…
Ezodan
14 oktober 2025 om 01:04
17
Niet de beste kwaliteit maar voor de prijs vind ik deze zo goed dat ik een tweede heb gehaald.
1 like
APMV
14 oktober 2025 om 04:20
18
Kijk eens op de site van Trendhim. Ik heb zelf deze. Erg tevreden over
1 like