Horlogeflow hier op het forum

Zijn er, gewoon voor de lol, statistieken van hoeveel horloges er hier op het Horlogeforum van hand tot hand gaan per week bv. of per maand?

Ik ben daar zeer benieuwd naar :slight_smile:

Onmogelijk om te tellen ben ik bang…

1 like

Zou het echt??

Wat maakt dat uit of dat er nu 10 of 50 zijn waarom ben je daar benieuwd naar ?

1 like

King van het flipperen was toch @SuperC. Ik mis zijn topics met ruil en verkoopacties wel :wink:

Ik weleens een horloge gehad die binnen 1 week 3 eigenaren had :joy:

On topic: ik zit dit jaar niet goed in ‘The flow’ qua horloges dan :wink:

3 likes

Waar is hij trouwens? Laatste bericht dateert van 20 juni…

Ik denk dat je om zo iets te berekenen een soort van standaard-normale-verdeling moeten gebruiken. Noem het voor het gemak maar de schaal van Candide. Ik durf te stellen dat Candide in een standaard-normale-week verantwoordelijk is voor 3 tot 5% van het aantal aangekochte en verkochte horloges onder de actieve leden. Als Ide dus 3 horloges binnenkrijgt in een week dan is dit een indicatie voor een weekvolume van 100-150 binnengekomen horloges. Het aantal verkochte horloges zal lager liggen;uitgaande van een gestage groei van het totaal aantal aangehouden stukken.

Ik heb begrepen dat Ide momenteel in frankrijk is. Wat dit voor de weekvolumes betekent kan ik moeilijk inschatten; ik vermoed wel dat de schaal iets beïnvloed zou zijn als hij zijn verblijf in Zwitserland zou hebben.

10 likes

Misschien is het ook wel leuk om te achterhalen wat de grootste forumslet (de term is eerder voorbij genomen) is.

2 likes

Deze heeft geen begin en geen einde denk ik :grinning:

1 like

De flow is low zoude ik zeggen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

1 like

gewoon nieuwsgierigheid meer niet :slight_smile:

Whaha! Mooi verhaal!

Mijn eigen schaal nog wel, ik voel me vereerd! Zelfs in Frankrijk was ik met klokjes (ver-)koperij in de weer hoor, wees gerust. :wink:

Zet je maar schrap, er komen binnenkort weer een handjevol leuke klokjes in de verkoop… Aankopen daarentegen verwacht ik niet of nauwelijks (deze week haha!). Nee zonder dollen. Geloof het of niet, er lijkt nu toch iets van rust en bezinning in de kist te ontstaan. Ach, wat klets ik eigenlijk…

Ik zal hem zelf wel even binnen koppen, met dank aan @Monaco voor de meme:

2 likes

Ide de Flapper de Flipper

2 likes

Jij was in 2014 geen haar beter Bob, haha!

1 like

Je vergeet nog Sinn 856 UTC, MKII Kingston, MKII Paradive, MKII Stingray, Omega Speedy Pro, en een zooi klokjes onder de 100…

Elke keer als @anon50762135EV of @Monaco een nieuwe aanwinst showt zit de rest van ons al te vlassen op een mooie tweedehands kans :wink:

2 likes

En Pamela

Haha!

Niks daarvan

1 like