Horlogeforum.nl 15 jaar šŸŽ‰ de hoogtepunten

Toch is dat grappig. Dezelfde ergernis bestond vroeger bij je en jouw. Je boek in plaats van jouw boek. Nu is dat volledig ingeburgerd. Pak je tas en ga naar huis is algemeen aanvaard nederlands.

Zo zal ik pak me boek in plaats van mijn boek over tien jaar ook ingeburgerd zijn. Kwestie van tijd en gevoel.

2 likes

Ik ben zelf ook een absolute rookie en horloge-noob, maar ik heb hier in die paar maanden al een heleboel geleerd. Wat me opviel is dat mijn NA topics over een paar zeer nederige horloges zich toch steeds in een warme belangstelling mochten verheugen. Niet in de laatste plaats natuurlijk door het hartverwarmende commentaar van @Tissot62 (zonder daarmee anderen tekort te willen doen)!
Ik ga hier zeker door, want ik hoop nog veel meer te leren. Verder voor mij geen ā€œtopstukkenā€, dat kan Bruin niet trekken. ā€œGeinig voor weinigā€ is eerder mijn motto ā€¦ :wink:

Grtz
Harold.

3 likes

491 dagen bezocht
36d leestijd
108.4k berichten gelezen
4.2k gegeven
5 favorieten
60 topics gemaakt
2.5k berichten gemaakt
4.8k ontvangen

Hoogtepunt voor mij was toch wel @Arie_Kabaalstra ontmoeten en als eerste HF-er de Instrument 3 om de pols gehad hebben.
De passie druipt er vanaf bij Jan , hij kan uren vertellen over horloges en techniek.

Ook de meerdere ontmoetingen met koop en verkoop waren altijd heel leuk.

Een oude Tissot had een kapotte lug , deze heb ik gratis gemaakt , iemand daarmee blij maken blijft ook erg leuk!

5 likes

Ook nog tussendoor, door omstandigheden, een ander account gehad.

Ik denk eraan om toch maar professionele hulp in te schakelen :neutral_face:

9 likes

I know, right!! :heart_eyes:

8 likes

Het zal zo zijn, maar voorlopig ziet het er behoorlijk dommig uit.

9 likes

Ik heb geen hoogtepuntenā€¦ben HFfrigideā€¦

1 like

Dat hoor je inderdaad vaker met ouderen jaā€¦

5 likes

Daar geef jij toch praktisch gerichte trainingen in? :smile:

3 likes

Dat is een ding wat zeker is, op FB zie je het ook aan de lopende band voorbij komen. De gemene deler lijkt toch wel een behoorlijke ongeletterdheid te zijn. Ik erger mij er kapot aan.

2 likes

:joy:

Wat ook wel een ā€œmemorabel momentā€ genoemd mag worden, is de zorg van sommige forumleden naar anderen to, @Ronald en @ArjanV hebben restanten Aluminium bewaard voor me, zodat ik dat weer kon gebruiken voor allerhande ā€œtooltjesā€ en dergelijke, zoals:

de ā€œcradleā€ die is opgebouwd uit reststukken van @ArjanV, waarmee ik de kast van de Instrument3 kan frezen, met de reststukken van @Ronald heb ik nog niets gemaakt, maar ik heb wel een paar stukken apart gelegd voor het maken van een soldeermalletje voor wijzerplaatpootjes.
Die maak ik altijd van Aluminium, omdat dat lekker snel opwarmt, maar soldeer hecht er niet aanā€¦ geweldig spul voor dergelijke tools.

Ook mijn Boley draaibankje komt, zij het met een omweg, van Forumlid @ArjanV.

De interactie tussen de leden gaat dus verder dan alleen horloges en bandjes.

4 likes

Of dail in plaats van dial :fearful:

3 likes

Of klokje! DĆ t vind ik toch zoā€™n smerig woord voor horlogeā€¦

7 likes

Of sjienees logie of ander kinderlijke schrijfwijze :wink:
Zo, nu houd ik op met klagen :grin:

1 like

Deployment clasp

5 likes

Ja, ook zoiets. Alsof je op uitzending gaat. Maar er zijn zelfs Engelstaligen die dit niet begrijpen.

2 likes

Gek genoeg zijn er zat sites / shops die dit gewoon zo noemen.

Klokjes hangen we aan de muur Ok? :smiley:

3 likes

Ik ben geen verrader en ga niet zeggen wie dat doet,maar soms zijn berichten van RED wat moeilijk te ontcijferenā€¦ooooow k@tā€¦sorry REDā€¦:smile:

1 like