Horlogeforum.nl 15 jaar šŸŽ‰ de hoogtepunten

Ik heb twee garantiebewijzen van hem in handen gehad, hij gaat gewoon graag incognito.

2 likes

Dankā€¦ Ik voel me niet aangesproken, ik was er gewoon vroeg bij toen ik tegen deze ziekte aanliepā€¦

1 like

Ja, ik koop te veel :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

de kracht van een goed Pseudoniemā€¦ "Arie Kabaalstra"klinkt nog net geloofwaardig genoeg om aan te nemen dat ik daadwerkelijk Arie heetā€¦ je mag me er ook gewoon mee aansprekenā€¦ ik ben het inmiddels wel gewendā€¦ ik gebruik dat Pseudoniem al zoā€™n 15 jaarā€¦

1 like

Lid sinds 9 nov. 2006, hoogtepunten teveel om op te noemen.

2 likes

Watttttt??? Heet jij geen Arie???

2 likes

Met de verschillende leuke Avatars alsā€¦

1 like

Ookā€¦ maar ook deze:

Maar dieā€™s van een aantal jaar geledenā€¦

Deze heb ik ook wel gebruiktā€¦

Misschien ook wel een leuk topicjeā€¦ waarom heb je de Avatar die je hebtā€¦ :slight_smile:

2 likes

Reeds een kleine 3 jaar lid van dit forum. Praktisch elke avond, al was het maar enkele minuten toch effe lezen wat de dag gebracht heeft op het forum. De topics die sommige leden hier posten over een volledige servicebeurt met fotoverslag van A tot Z vind ik geweldig, prachtig gewoon wat een kennis hier aanwezig is. Heb via het forum reeds enkele klokjes gekocht, en alles is prima verlopen, waarvoor dank aan de verkopers Heb nu wel wat teveel klokjes :smile: dus ja ; gebeten door het virus :smile: zelf het ik hier nog geen klokjes te koop gezet, komt misschien wel eens. Voor zelf laten nakijken of repareren van een klokje, of gewoon goede raad kan je hier ook wel terecht ā€¦ Dus dank aan allen. groetjes .

3 likes

Ben je er nog steeds dankbaar voor! :+1:

Ik ervaar het als erg prettig om deel te mogen uitmaken van deze gemeenschap.
Heb nog wel eens de neiging om wat anders te denken dan een groep en zeker wanneer gesprekken digitaal zijn omdat ik me niet altijd even duidelijk uitdruk en er automatisch vanuit ga dat het wel wordt begrepen. In real life voor mij overigens dezelfde deal.:blush: Maar hier blijkbaar niet echt een punt.

Verder vind ik het mooi om te zien hoe mensen elkaar in de haren kunnen vliegen en daarna meteen toch ook weer samen een digitaal biertje drinken, top!

Kortom, ruim denken en de ongelofelijke hoeveelheid kennis en direkte hulpvaardigheid van mensen maken dit forum voor mij ā€œa place to beā€ waarvoor dank! :+1:

7 likes

Mooi topic!
Leuk om te lezen dat iedereen het anders beleeft.
Ik doe ook een keertje mee :nerd_face:
Voor mij als moderator is het fijn om te constateren dat:

  • het forum springlevend is;:sunglasses:
  • het aantal leden inmiddels de 14.000 is gepasseerd;:clap:
  • de grootste escalaties tot een rustig einde zijn gebracht;:policeman:
  • ik de forumeigenaar op sommige momenten heb weten te overtuigen bepaalde zaken niet te doen;:wink:
  • ik bij mag dragen aan dit grote horlogepodium.:innocent:

Jammer is dat:

  • leden zijn vertrokken omdat ze het niet meer aankonden;:pensive:
  • leden zijn vertrokken omdat we het niet meer aankonden;:pensive:
  • mijn focus op het modereren ligt en niet meer op de hobby;:pensive:
  • elke poging tot reguleren, vervelende bij-effecten heeft.:thinking:
34 likes

Hoogtepunten:

  • Aanschaf van mijn Airman 2000 op mijn verjaardag in Brugge :slight_smile:
  • Aanschaf van mijn Marine master 300 voor Bas :slight_smile:
  • Aanschaf van mijn Junghans.
  • De vele leuke ruildeals :slight_smile:

Dieptepunten:

  • Het verdwijnen van Off-topic
  • Het laten vallen van bovengenoemde Glycine. Gelukkig weer mooi hersteld!
  • De bodem van de portemonneeā€¦
5 likes

Wat ik een hoogtepunt vind is dat dit forum door de jaren heen bewezen heeft dat het bestaansrecht heeft.
Het is geweldig dat we op eigen bodem zoā€™n plek hebben. Ik bedoel WUS, Uhrforum, Timezone en TZ-UK het is allemaal leuk om effe binnen te wippen maar met landgenoten in je eigen taal over je passie van gedachten kunnen wisselen en contacten opdoen is toch het mooiste.

9 likes

Hoogtepunt. Mijnentwege toch zondermeer de muzikale bijdrage dit jaar van @MGS ! :musical_score:

10 likes

Ik loop inmiddels 10 jaar mee.
Hoogtepunten zijn er velen.

  • Fantastisch aan dit forum vindt ik de manier waarop er net zo blij wordt gereageerd op een horloge van ā‚¬100 als op een horloge dat 40 keer zoveel kostte. Sterker nog, vaak is het andersom. Er was eens ā€œhet andere forumā€, daar hoefde je echt niet aan te komen met je Seiko of Tissotā€¦ Heel fijn hoe we elkaar hier met de benen op de grond houden.

  • Ik denk onmiddellijk aan restauratieprojecten van Ferrie. Wat een vakman ! Mede reden voor mij om ook aan horloges te gaan klussen, echter op een niveau ver, ver, ver onder het zijne.

  • Hulde voor Henrik die de boel jaren in goede banen leidde. Schitterend zijn zijn barn-finds. Ik denk dat voor mij (en andere oudgedienden) de term ā€œeen echte Henrikā€ nog steeds een bijzondere betekenis heeft.

  • Waar ik heel blij van word is Tissot62 die werkelijk elk nieuw lid en elke nieuwe aanwinst enthousiast en origineel verwelkomt. Vaak met een spreuk of zelfs een gedicht. Fantastisch! Wie is dat? Waarom praat hij Latijn? Is hij 55 jaar oud? Een monnik misschien? Duidelijk gestudeerd en belezen. Mysterieus, maar een heerlijke aanwinst.

  • De HFLEā€™s. De samenwerking en de energie die mensen er voor totale vreemden instoppen. De laatste versie is ook weer echt een mooi proces geweest (hoewel ik mijn geld heb teruggekregenā€¦ :disappointed: )

Dieptepunten

  • Ach, we hebben een gevalletje gehad met een idioot die mij doodsbedreigingen via PM stuurde. Vrij heftig wel. Bleek een nepper-verkoper die we met slim speurwerk aan de kaak hadden gesteld geloof ik.

  • Zo nu en dan zijn er wel vogels die nodeloos ongenuanceerd menen te moeten reageren. De Powned generatie denk ik dan maar. Ook een forum is een teken van de tijd. Forum Signaturis Temporis.:wink:

  • Elke keer als iemand ā€œmeā€ tiept als hij of zij ā€œmijnā€ bedoelt is voor mij een nieuw dieptepunt.

Hulde aan de mannen achter de schermen. Jullie en alle medeforummers geven mij al vele jaren plezier!
(nu ik er aan denkā€¦ Hoeveel uur zal ik al wel niet achter dit scherm besteed hebbenā€¦ :scream: )

25 likes

dit! Terechte opmerking!

7 likes

Je zou er snel aan voorbij gaan, maar inderdaadā€¦ Een forum zonder @tissot62 zou toch anders zijn. Hulde!

Ook een shout-out naar @red, naar mijn mening zijn aanwezigheid op dit forum een onwijs pluspunt! Vaak een constante stroom aan leuke topics over vreemde en/of dure horloges!

Eigenlijk houd van jullie allemaal lieve poepertjes van me, ookal is de liefde zeker niet altijd wederzijds :joy:

16 likes

Helemaal terecht om @Tissot62 eens in het zonnetje te zetten. Een echte aanwinst voor het forum vind ik, zeker omdat hij elk nieuw lid altijd weer een warm welkom heet. TopšŸ‘

8 likes

Mag ik nog even een forumlid aandragen die mij altijd weet te verbazen met enorm veel bestandjes, linkjes en een hele hoop weetjes en kennis @Inca! Ik denk dat er een hoop leden zijn met bestandjes op hun laptop die hij op het forum heeft geplaatstā€¦

5 likes

Ook omdat hij iedereen welterusten wenst en a la tante Sonja een gezond opstaan toeroept.

Hulde!

11 likes