Horlogeforum.nl 15 jaar šŸŽ‰ de hoogtepunten

Nou ok misschien iets minder maar iig zeker 120+ Haha en wie is die @anon50762135EV waar je over spreekt?

4 likes

:fearful::joy:

1 like

Nom nom nom

2 likes

Hoogtepunten?.. ik ben eigenlijk nog met het voorspel bezigā€¦ in 2013 lid geworden, en jullie netvliezen inmiddels gepeinigd met een ruime 4200 berichten en 41 aangemaakte topics, totaal ruim 5500 likes mogen ontvangenā€¦

mijn hoogtepunt zal zijn de definitieve start van mijn bedrijfā€¦ ik ben me al 3 jaar aan het voorbereiden.
Maarā€¦ 't gaat nu hardā€¦ Protoā€™s bouwenā€¦ meer en meer ā€œklussenā€. en dat is voor een groot deel mogelijk gemaakt door de leden van dit forumā€¦

14 likes

Eigenlijk kan ik dit wel als "hoogtepuntjes"zienā€¦ van links naar rechts de P1lot One, de Dumet Instrument 2, de Subdelta Periscope en de ā€œVerdaluminiumā€ Instrument 1ā€¦

Deze 4 horloges hebben in feite het pad naar de Instrument 3 geƫffend:

't ligt in de bedoeling nog meer hoogtepunten te beleven met Horlogeforum, en haar ledenā€¦tenslotte was ik al kort na mijn aanmelding al als introducĆ©e aanwezig bij de HF Meeting in Paterswolde.

12 likes

Ik vond dit forum echt fantastisch qua sfeer toen ik lid werd in 2006. Leuke mensen leren kennen en een tijdje lekker geflipperd. Een deal was een deal en de prijzen waren scherp en eerlijk. Onzinnige bannen, de nodige goudzoekers en moralistisch gezeur deden echter wat scheurtjes ontstaan. Ik verwacht ook niet dat dit forum over 15 jaar nog erg levendig zal zijn. Ik voorzie spoortreintjes- en postzegelachtige taferelen. Deze hobby sterft uit. Tot zover mijn opgewekte bijdragešŸ˜‰

2 likes

Ik ben ook tien jaar lid. Toen had je hetzelfde gedoe als nu. Komt wel goed.

4 likes

Whoehahahahahaha. Als je van jezelf moet gaan zeggen dat je bepaald imago hebt dan zal het wel meevallen.

2 likes

Offfff ik ben sarcastisch zo goed dat jij er in trapt :wink:

8 likes

Ik denk dat je meer dit bedoelde :

:wink::+1:

3 likes

3 likes

Wat mij verraste na aanmelding was de hulpvaardigheid en kennis van de mede HFers. Ik kreeg direct goed bandenadvies van @anon50762135EV. Dit forum zorgt, mede door de software, dat mensen betrokken raken en blijven. De gun factor is hoog. Helemaal top!
Enige persoon die minder blij is, is mijn vriendin. Ik schijn haar minder vaak te ā€œhorenā€ en soms heeft ze het over de bankrekening? Wat heb je nu weer gekocht? Een bekend fenomeen hier volgens mijā€¦

9 likes

Buiten de tijd die ik verdoe met regelmatig de diverse topics door te nemen zijn de ware hoogtepunten toch de persoonlijke kontakten.
En dan zijn de meest memorabele toch de Limbomeeting welke ik bij heb mogen wonen en de bijzonder geslaagde meeting welke plaats had in den Haag.

met vriendelijke groet,

Aad

2 likes

Wat een heerlijk topic dit.

Ik zit hier nu zoā€™n 3 jaar. Mijn hoogtepunten zijn veel geweldige 1:1 ontmoetingen geweest met leden als ik weer eens wilde kopen, verkopen of ruilen. Altijd in een relaxte sfeer, ik ben maar liefhebber. In de top 10 van dagelijke Whatsapp contacten is het HF gehalte soms erg hoog. En gelukkig heb ik nog wat Marktplaats contacten naar HF kunnen lokken, toch @ThaPapper? :laughing:

Dit jaar 2 hoogtepunten tot op heden: de geweldig enthousiaste support van @HanDavinci om van mijn SXK een topper te maken, uiteraard met volledige steun van de vorige eigenaar (voor 26 uurtjes) @anon50762135EV, zodat ik die vermaledijde MM300 die zo hard lonkte kon ontwijken.

Verder vond ik geweldig te zien hoe @25tien zijn EMG naar de overwinning loosde. Natuurlijk heb ik op deze kloeke Race-Panda met kolomwiel Chrono ingeschreven. Niet iederen weet misschien dat die SeaGull ST-19 handwinder nog grotendeels met dezelfde tooling wordt gemaakt als die waanzinnige Venus 175 die de Chinezen hebben overgenomen met alle tooling dus? Geen marketing blabla, maar een historisch correct uurwerk die al gemaakt werd door Venus in de jaren '40 van de vorige eeuw. En dan in een HF LE met een prachtige KO band erbij, wie doet je wat voor dat geld? Hoef je die Vintage Breitling ook even niet te kopen :wink:

Maar ik dwaal af. Super forum dit met leuke leden :yum:

12 likes

Serieus, ik weet nog dat ik er achter kwam dat Arie Kabaalstra eigenlijk Jan heet! Ik was stomverbaasd.

En natuurlijk mijn geliefde Doxa van @GhentWatch:

5 likes

Nog een groentjeā€¦

1 like

Altijd schattig, die jonge honden.

5 likes

Wij zijn van de nieuwe generatie en komen de spruitjesbeurs wakker schudden Frank :v:

7 likes

:scream:

2 likes

Eerst nog naar school.

2 likes