Horlogeforum.nl 15 jaar šŸŽ‰ de hoogtepunten

Altijd fijn om aan iemand zā€™n hoogtepunt bij te kunnen dragen :wink:.

2 likes

Binnen twee dagen ben ik ook twee jaartjes lid :sunglasses:

Veel geleerd (oa. dat je portefeuille nooit diep genoeg kan zijn :smile:), veel mooie dingen gezien, en ook al heel wat moois gekochtā€¦

Net begonnen met te wieden in de collectie!

1 like

Excuus, was @Dpvh dus. Geen idee waarom ik jullie door elkaar heb gehaald.

Ik ben lid sinds begin dit jaar en heb al veel gelezen, geleerd en gelachen. Voor mij zijn er 2 dingen geweldig aan HF:

  1. De diversiteit zowel in horloges als in forumleden. De leden waarderen een prachtige Patek of A. Lange net zozeer als een Seiko SKX of een Casio G-Shock. Er is voor iedereen wat wils, van de Vintage categorie tot de Duikers categorie. Het staat je ten alle tijde vrij iets te vragen en je zult geheid geholpen worden. Ook qua forumleden kan de diversiteit niet groter zijn. Van de bazen die een SKX ombouwen, de fotografen die de meest prachtige fotoā€™s maken, de leden die zelf de meest mooie banden maken, horlogemakers die vriendelijk geprijsd zijn en je altijd zullen helpen tot de trolls die je elke keer weer laten bescheuren. Geweldig vind ik het. Leden taggen zal ik niet doen, maar de vertrouwde lezers weten op wie ik doel.

  2. Eindelijk een voor mijn gevoel veilige plek om horloges te kopen/verkopen. Ik kreeg (en krijg) helemaal de schijt van Marktplaats en de idioten die daar vaak op zitten. Hier heb ik inmiddels al een aantal klokjes geflipperd en bandjes/gereedschap gekocht en er is niets fout gegaan. Integendeel, het respect en de waardering hier is enorm en het voelt vertrouwd aan. Vriendelijkheid heerst en belazerd worden zul je - mits je uiteraard altijd blijft opletten - niet snel.

Kortom, bedankt en hopelijk gaan we nog lange tijd zo door. Ik ga in ieder geval niet weg. :sunglasses:

8 likes

Proficiat aan het Horlogeforum!

Eerste hoogtepunt was voor mij het HF uitstapje in Den Haag, ik vermoed in 2014, georganiseerd door @marnixmoed. Erg leuk was dat, een stel horlogenerds bij elkaar!

Dankzij het forum een groot deel van mijn grails in handen gehad, maar ook uit handen gegevenā€¦ En hoewel ik er altijd op vooruit ben gegaan, blijft het verkopen/inruilen van een klokje altijd een treurig moment.

Om ook nog een dieptepuntje aan te halen, de forumleden die in de loop der tijd zijn verdwenen. Zo kan ik me een ernstig bericht herinneren van iemand die volgens mij ongeneeslijk ziek was en meldde dat 'ie het forum ging verlaten omdat 'ie het niet meer trok (of iets in die trend). Dat zet je toch aan het denken.

Maar bovenal dus hoogtepunten, met als resultaat toch zeker wel 300+ dagen per jaar een vlug kijkje op het forum!

Grtz. Erik

3 likes

Ook sinds dit jaar lid. Wel eerder eens wat gekeken op het forum, ook toen het nog oude stijl was.
Mijn hoogtepunten dit jaar:

  • aankoop Oris Aquis
  • Flipper it forward
  • eigen ontwerp (nog steeds actueel)
  • HFLE 2017

De verhoogde interesse in horloges van dit jaar startte met de aankoop van de Seiko Sea Urchin, i.c.m. het feit dat er wat meer geld in huis is tegenwoordig om (wat duurdere) horloges te kunnen kopen.

Voor volgend jaar heb ik mezelf twee doelen gegeven op dit gebied (aankoop). Plus het doel ergens volgend jaar productiefaciliteit te vinden voor mijn eigen horlogemodel. We zullen wel zien.

3 likes

Mijn hoogtepunten sinds mei 2014:

  • Aankoop van mijn grail bij wijlen SuperC
  • Vele leuke topics
  • Leuke horloge deals inclusief gesprekken met mede forumleden
  • Flipper it Forward initiatief (@marnixmoed)
  • De komst van mede etters @anon50762135EV en @25tien, en nog meer recent @HanDavinci
  • Proces van HFLE 2016 volgen als koper (horloge wel snel al verkochtā€¦ haha)

Mijn dieptepunten sinds mei 2014

13 likes

Toch een van mijn hoogtepunten.

12 likes

Vijf bans betekent een nieuwe badge he? :wink:

4 likes

Thanks! Wederzijds! :kissing_heart:

Ik ben er sinds mei 2015 en deel deze punten alle 4!
Alleen mijn aantal bans heb ik niet meer bij kunnen houdenā€¦ ze varieerde van een dag tot een week, per keer! :see_no_evil:

Nog geen badge vrijgespeeld overigens, dus zo erg zal het allemaal wel niet zijn :joy::joy:

4 likes

Ik probeer de grens minder op te zoeken zonder daar mijn bad boy imago te veel afbreuk te doen.

10 likes

Level 1 Ban-Badge?

1 like

Gefeliciteerd allemaal!

De hoogtepunten van mijn korte periode op dit forum zijn zonder twijfel:

  1. Het topic van @koen waarin hij ons stap voor stap meenam door een revisieproject. Ik heb met bewondering gelezen met wat een oog voor detail en doorzettingsvermogen hij een afgeragde Datejust in ere heeft hersteld. Heel cool!
  2. Het NA topic over de Patek chronograaf van @Bidle, met een eindeloze stroom enthousiaste reacties en een gelukkige maar nog steeds bescheiden eigenaar die deze een voor een beantwoordde.
  3. De Blancpain Villeret QuantiĆØme Complet van @edwin16. Van houten doos tot de zilveren sunburst en de guillochering op de gouden rotor he-le-maal af!

Op naar de volgende 15 jaar! :balloon:

3 likes

Pwoah, vet lief onnie :v:

11 likes

Hear, hear!

De ban van SuperC was wel een aderlating. Veel kennis en gebrek aan nuance was waardevol. De ban van Monaco is een gemis omdat hij degene was die wƩl aan nieuwe leden durfde te vragen of ze een zus(je) hadden.

4 likes

eeeehhhhh

2 likes

15 jaar, jeeā€¦

Een Tudor, Fortis, Squale, Glycine, SKX (007 en 009), Damasko (DC58 en DA46), 3 geflipperd en 200 bandjes in allerlei soorten en matenā€¦sinds afgelopen december toen ik per ongeluk lid werd omdat ik mijn eerste (hamilton) automaatje kocht.

Bedankt jongens!! Op naar de volgende 15 jaar :wink:

9 likes

Huh??? Zoveel?? Hahaha, das nog erger dan @anon50762135EV denk ik :smile:

2 likes

Ehhh Roald, ik zei het je laatst al. Als je nu gewoon 2x per week gaat douchen ipv 1 keer, dan heb je ook geen last meer van die Port Salut onder je Duitse helm.

Edit: sorry jongens, Roald maakt mij zo boos

4 likes

Ben hier nog maar 9 maanden lid, maar heb wel al aardig veel gelezen (helaas stukken minder gepost), over 5 jaar zou ik een stuk meer kunnen vertellen, denk ik.
Maar wat mij het meeste bijblijft zijn:

  • de HFLE17!!! de aanloop er naartoe vind ik al fantastisch!
  • @HanDavinci en @Arie_Kabaalstra, die prachtige dingen in mekaar zetten.
  • De mega lange discussies en zinloze gesprekken, tussen de zuurpruimen, positivos, rebellen (met of zonder alcohol of de drugs Cā€‹:wink:) en verstandigen waar dan natuurlijk weer een moderator tussen moet komen die het topic sluit. ā€¦ ga allemaal vooral zo door gasten, zeer vermakelijk!:+1::+1::+1:
  • Het niet begrijpen hoe iemand (@anon50762135EV :stuck_out_tongue_winking_eye:) zo snel de meest prachtige horloges kan flipperen.
  • Maar vooral de prachtige horloges/collecties die ik hier voorbij zie komen.:ok_hand::ok_hand::ok_hand:

Wat een mooi forum is dit hier, was al gek op horloges maar hier wordt de passie alleen maar groter. Dank jullie wel iedereenāœŒ

6 likes