Horlogeforum.nl 15 jaar 🎉 de hoogtepunten

Inderdaad. Als die zelf aan de frankenSKX wil gaan rommelen koop ik het arme ding wel weer. Hij moet zich gewoon lekker bezig blijven houden met z’n camera, de ethiek van belastingontduiking en een incidenteel schuimkopje.

8 likes

Gelukkig haha. De motor heb ik nog steeds :sunglasses: En dat is m’n vriendin niet meer


Tegenwoordig is het m’n vrouw :yum:

3 likes

Voor mij persoonlijk was de HFLE 2016 toch wel het hoogtepunt. Voor het eerst ontmoette ik daardoor enkele HF leden 'in ‘t eggie’ en het was ontzettend fijn om mezelf in een moeilijke periode toe te leggen op iets positiefs en constructiefs. Ik heb erg veel lol gehad in het begeleiden van het stemproces, en het gaf me de kans om samen te werken met de ontwerper/eigenaar van een horlogemerk waar ik daarvóór al fan van was.

14 likes

Top dat de motor er nog is!

Bij mij hetzelfde, ben sinds 14-07 getrouwd :grin:

1 like

Mijn beste,

Tja, hoogtepunten!!
Laat ik het zo zeggen:
“ik heb in ieder geval gĂ©Ă©n dieptepunten mogen ervaren”.

Wel was ik zéér gecharmeerd aangaande de Horloge- technische onderwerpen van destijds!!
Dat komt nu wat minder aan bod.
Voorheen heb ik dan ook veel kennis op gedaan aangaande de uitleg / de werking / onderhoud van (mechanische) horloges.
Plezant in deze waren oa de tekeningen van Paul K.:watch:

En aangaande het HorlogeForum an sich,
kijk ik dankbaar terug en vertrouwend vooruit!!

Coenraad
alias Tissot62.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

13 likes

Ja ik had in die sferen nog wel een paar ideetjes:
" Madurodam: Meppen met Marino"
“Uit je dak gaan in de Uithof met Ukrain”
“Dagje Duinrell: Een dag vol Dikke klokken en dreigementen”

3 likes

Daarbij moet je ook rekening houden met het verhogen van de lat. Voordat ik bepaalde kennis opdeed kon ik dezelfde topics doe ik nu oppervlakkig vind ervaren als een interessante technische uiteenzetting. Wat dat betreft hebben zowel WUS als HF hun invloed op m’n perceptie gehad.

En en passant geholpen om m’n smaak te formuleren. :grinning: :grinning:

2 likes

Dat vraagt, nee, dat schreeuwt om een eigen draadje, zodat we over je schouder mee mogen genieten!

1 like

Precies 4 jaar lid.
Aantal leuke mensen ontmoet en ‘veel’ geleerd over horloges.
Ook ik d8 dat een horloge op de hartslag van je pols liep :sweat_smile:
Mooie horloges leren kennen door de aangestoken ‘flipperitus’.
Ik kan niet meer zonder mijn dagelijkse portie HFđŸ˜¶

3 likes

Iets meer dan twee jaar op het forum.
Een aaneenschakeling van dieptepunten.

:smile::+1:

28 likes

Mijn hoogste punt in afgelopen 15 jaar
 het vinden van dit forum :champagne:

Diepte punt. het financieel drama wat volgt :broken_heart:

Upside, in een halfjaartje wel een flinke collectie aan gelegd en verpast. Downside Volgens mijn dokter ergste variant flippertyfus sinds jaaaaaren gezien.

1 like

Alleen @anon50762135EV heeft het zwaarder gehad. Over het algemeen zijn horloges nog niet afgekoeld na zijn wrist time, voordat ze alweer in het donkerblauwe gedeelte verschijnen. Meestal met wat afschrijving, want hij heeft altijd haast ze weer te lozen.

2 likes

Ik heb denk ik (en heb het deels wel eens op een rijtje gezet) alles bij elkaar quitte gespeeld in tweeënhalf jaar flipperen. Geen zorgen. :wink:

7 likes

Huh, ik ben wel eens in Madurodam geweest maar kan me aangaande dat niets herinneren i.c.m. HF eerlijk gezegd.

Grt. Marco

1 like

Dat doe je goed :smiley::+1:

1 like

Mijn hoogtepunt was Lisa, de vriendin van @25tien

9 likes

Niet het hare denk ik zo 


12 likes

@Motormuis leuk topic :slight_smile:

P1lot One was destijds echt een mooi project. Kijk er nog met veel plezier naar terug en draag de mijne nog regelmatig.

Verder heb ik hier erg veel geleerd. Met name in het begin. Zowel vintage als nieuw. Daarnaast kan ik erg genieten van allerlei foto-topics en discussies. Met name als het aankomt op design vraagstukken :smiley:

Na P1lot One heb ik een nieuw concept bedacht en de stoute schoenen aangetrokken. Na een tijd mocht ik mijn idee presenteren bij Robert-Jan en hierna was Watches and Pencils geboren: een unieke feature op Fratello Watches waarin ik zowel mijn horloge-passie als illustraties kwijt kan.

Momenteel ben ik inmiddels al weer bijna bij de volgende mijlpaal: een eigen website Ă©n shop, helemaal gericht op alle illustraties tot nu toe. Gaat binnenkort live


Helaas heeft dit alles ook een keerzijde. Ik kan niet meer zo actief deelnemen aan alle discussies hier. Maar waar mogelijk haak ik graag in en draag ik mijn steentje bij om dit forum ‘alive and kicking’ te houden!

Groeten,
Teun

6 likes

Whaaaa !!! 15 jaar !!
Gefeliciteerd aan het hele forum !!
:tada::confetti_ball::boom::fireworks:

Ik ben eigenlijk altijd een man van weinig woorden (althans, dat word me altijd verteld)
En foto’s zijn beter denk ik 


Deze twee parels zijn voor mij toch echt het hoogte punt.
Waarvoor eeuwige dank aan @berdski en @watchagain

Verder is het gewoon leuk om elke dag hier over het forum te scrollen, meningen lezen, ideeën opdoen etc.

En deals maken met (vaak) erg leuke mensen.

En natuurlijk alle volgers van hier op Instagram ontzettend bedankt !!!

Groeten,
Thomas

(edit: Ai, wat een letter een verschil kan maken haha. ‘hel forum’ is natuurlijk ‘hele forum’ :blush:)

6 likes

Leuk om te horen!!