Horlogeforum.nl Limited Edition 2007: DE DISCUSSIE

Wat vinden jullie nou van de voorstellen? :smiley:

Die hamilton is super!!!

Zo op het eerste gezicht ga ik voor de Hamilton (ik heb nog geen GMT) of de Auguste Reymond(leuk ontwerp!) De Kiber niet, maar dan eigenlijk alleen omdat ik liever niet weer een duiker heb en de Van Dijke spreekt me gewoon minder aan, kwestie van smaak.
Ik ga dit eens lekker laten bezinken en kom later vandaag met een uitgebreid oordeel. Maar ik wil al wel vast de commissie feliciteren met een prima resultaat!!!

Op het eerste gezicht vind ik de Hamilton ook het leukst! Leuk detail van die steden. Ik vind dat er goede resultaten naar voren zijn gekomen, echt heel geslaagd wat er bereikt is tot nu toe!

Ook mijn eerste voorkeur gaat uit naar de Hamilton met de Auguste Reymond als goede tweede.
Complimenten voor de diverse collectie trouwens!! :slight_smile:
Eerdaags zal ik pogen mijn definitieve voorkeur met gepaste argumenten kracht bij zetten.

Vrgr.

Ik ben natuurlijk voor de Hamilton, ook al omdat er Maastricht op komt te staan, maar ook omdat het mijn inzending is.
Later geef ik nog wel uitgebeider commentaar, voor nu is het gewoon mooi, dat de selectie eindelijk bekend is.

de Auguste Reymond is een echte eye-catcher en daardoor mijn favoriet.
wat ik alleen jammer vind is dat de kastdiameters van alle vier de ontwerpen aan de forse kant zijn voor mijn polsjes.
das dan ook het enige minnetje dat ik heb.
ik denk dat er vier behoorlijk verschillende horloges zijn gepresenteerd en ik ben benieuwd om te zien welke de meeste stemmen gaan krijgen.
in ieder geval zal de limited 2007 een mooi horloge zijn, ongeacht de winnaar…

Mmmmm, ik twijfel tussen de Hamilton en de Auguste Reymond. Beide zijn prachtig, ik zou ze zo allebei willen. Maarrrrr, vorig jaar was de limited ook al met oranje. Zo’n blauw wiite combinatie vind ik erg mooi.

Ik zal er nog eens goed over nadenken…

zo mijn mening ook even :wink:

de 1e en de laatste, dus de chrono en de kiber hoef ik sowieso niet, plakkers is een beetje jammer.
Verder vind ik de hamilton erg gaaf, maar die ligt best veel bij het normale model, en bovendien snap ik het nut niet van het draaien aan steden die in dezelfde tijdszone liggen.

De mega boogie is echt super gaaf, en wel om de volgende redenen :

  • zeer onderscheidend tov origineel
    -prachtig uurwerk met mooie vermelding forum
    -de kleur blauw met wit is gaaf
    -de prijs voor wat je krijgt is zeker leuk ( hamilton, ok maar zoiets van een ander merk heb je ook voor die prijs )
    -auguste reymond is een leuk wat minder massaal bekend merk

ik zou dus voor de auguste reymond gaan. Als die het wordt heb ik er wel 450 euro voor over.

Allereerst complimenten aan de werkgroep om binnen de beperkte financiële ruimte deze voorstellen aan de leden te presenteren. Voor elk wat wils zou ik haast zeggen, er valt wat te kiezen.

Smaak is uiteraard een subjectief gegeven en ik zou 100% voor de Auguste Reymond gaan, mooi strak simpel model met verrassende kleurstellingen. Value voor money!

(het forum zou niet moeten kiezen voor plakmerken maar dat terzijde)

Ik ga sparen voor de Boogie!

Groet,

Bojo

super … en we hebben nog keus ook :wink:
mijn voorkeur zou zijn :
1e Auguste Reymond horloge Limited 2007 … ik vind hem gewoon erg mooi (tu)
2e Hamilton horloge met GMT functie … ik heb al een keer gekeken voor dit model , als nijmegen op de krans had gestaan was het mijn eerste keus geweest :wink:
3e Chronograaf gemaakt door Chrono Watches/ Van Dijke Trading voor Horlogeforum.nl. … ik vind hem wel aardig maar niet heel byzonder.
4e Kiber duikhorloge Limited 2007 … ik vind hem helaas niet zo mooi …

Hierbij mijn complimenten voor de leden die deze, zeer uiteenlopende, uurwerkjes bij elkaar hebben gezocht. Voor de meesten onder ons moet er toch wel wat tussen zitten.

Voor mij komt de Auguste Reymond, ondanks dat het een handopwinder is, duidelijk op de eerste plaats. Een mooi simpel design in een bijzonder fraaie kleurstelling. De Hamilton komt vlak daarachter op de 2e plaats. De Chrono en de Kiber kunnen mij helaas minder bekoren.

Ik ben zeer benieuwd naar de mening van de overige leden.

Groet,
Marten

Ik ga voor de Auguste, alleen jammer dat ie geen datum heeft. Prachtig horloge en onderscheidend!

Ik weet niet hoeveel reactie er zullen komen, maar de boogie gaat knap aan kop gevolgd door Hamilton. Ik zelf vind de Boogie ook erg mooi. En een handopwinder is gewoon leuk. Ik geniet altijd als ik een van mijn handopwinders op draai. Het is gewoon een mooie handeling aan het begin van de dag. Even stilstaan bij een juweeltje. Moet thuis nog het een en ander bewerken om hem te kunnen aanschaffen…wish my luck!!

en natuurlijk mijn complimenten met de keuzes en het brengen van dit soort mogelijkheden!

Het gaat dus echt tussen de Auguste en de Hamilton. De Auguste vind ik het mooist…

heren initiatiefnemens,
uitstekend werk verricht. Chapeau en alvast dank voor jullie inzet!

Hopelijk tekst van Henrik over paar weken:
“Voor het eerst zijn er 2 limited’s 2007 gekozen tw de Hamilton en de Auguste”

beide apart, geslaagd en doen dus!

gr
Loek

Hoe dan ook, er is weer fantastisch werk geleverd! Alles tegen elkaar afwegende, gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar de Hamilton. Ik moet zeggen, de anderen liggen er wel dicht tegen aan. Wel jammer dat de Hamilton geen glasdeksel heeft.

Ben benieuwd… Uiteraard zal ik van de week meedoen met de officiele stemming.

Niels

Gefeliciteerd met het resultaat, de werkgroep heeft goed zijn best gedaan!!!

Het wordt voor mij nog moeilijk om een keus te maken, net als voor de meeste anderen gaat het tussen Auguste Reymond en Hamilton…

Groet Arno

De Hamilton !!
De werkgroep heeft goed zijn best gedaan, mijn complimenten.

Alleen zouden die plaatsen Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen en Maastricht voor mij niet hoeven.

Na dit verhaal http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,49630,51973#msg-51973 zou Maastricht, Kerkrade, Klimmen, Brunssum, Venlo, Berg en Terblijt, Elsloo, Roermond, Horst aan de Maas meer dan voldoende zijn. Ok, Ok, Uden mag er dan bij wijze van uitzondering ook nog bij :smiley:

Lucien Schreef:

De Hamilton !!
De werkgroep heeft goed zijn best gedaan, mijn
complimenten.

Alleen zouden die plaatsen Amsterdam, Rotterdam,
Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen
en Maastricht voor mij niet hoeven.

Na dit verhaal zou Maastricht, Kerkrade,
Klimmen, Brunssum, Venlo, Berg en Terblijt,
Elsloo, Roermond, Horst aan de Maas meer dan
voldoende zijn. Ok, Ok, Uden mag er dan bij wijze
van uitzondering ook nog bij

OK Lucien, Je bent dus duidelijk een Limburger en gelukkig staat Maastricht er wel op.