Horlogeforum.nl Limited Edition 2007: DE DISCUSSIE

majary Schreef:

Lucien Schreef:


De Hamilton !!
De werkgroep heeft goed zijn best gedaan,
mijn
complimenten.

Alleen zouden die plaatsen Amsterdam,
Rotterdam,
Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg,
Groningen
en Maastricht voor mij niet hoeven.

Na dit verhaal zou Maastricht, Kerkrade,
Klimmen, Brunssum, Venlo, Berg en Terblijt,
Elsloo, Roermond, Horst aan de Maas meer dan
voldoende zijn. Ok, Ok, Uden mag er dan bij
wijze
van uitzondering ook nog bij

OK Lucien, Je bent dus duidelijk een Limburger en
gelukkig staat Maastricht er wel op.

het totaal nutteloze van die plaatsnamen begrijp ik totaal niet. Je zet de gmt op een plaats waar je bent, bijvoorbeel new york, de gewone tijd op nederland, waarom zou je dan willen kiezen uit maastricht, amsterdan enz enz terwijl je in de new york tijdzone zit ???

Master-Fan Schreef:

het totaal nutteloze van die plaatsnamen begrijp
ik totaal niet. Je zet de gmt op een plaats waar
je bent, bijvoorbeel new york, de gewone tijd op
nederland, waarom zou je dan willen kiezen uit
maastricht, amsterdan enz enz terwijl je in de new
york tijdzone zit ???

Je kan het toch ook andersom doen? Als je in New York zit, de gewone tijd op plaatselijke tijd zetten, en de GMT op Utrecht/Amsterdam/Maastricht/… ? Maar ik denk eerder dat je het moet zien als een leuke gimmick! :slight_smile:

Loek Schreef:

Hopelijk tekst van Henrik over paar weken:
“Voor het eerst zijn er 2 limited’s 2007 gekozen
tw de Hamilton en de Auguste”

Zeg, hou eens op! M’n vrouw ziet me aankomen… :wink:

Snooker Schreef:

Master-Fan Schreef:


het totaal nutteloze van die plaatsnamen
begrijp
ik totaal niet. Je zet de gmt op een plaats
waar
je bent, bijvoorbeel new york, de gewone tijd
op
nederland, waarom zou je dan willen kiezen
uit
maastricht, amsterdan enz enz terwijl je in
de new
york tijdzone zit ???

Je kan het toch ook andersom doen? Als je in New
York zit, de gewone tijd op plaatselijke tijd
zetten, en de GMT op
Utrecht/Amsterdam/Maastricht/… ? Maar ik denk
eerder dat je het moet zien als een leuke gimmick!

doe mij dan maar die leuke Auguste Reymond gimmick :smiley:

Wat mij betreft de Auguste Reymond Mega Boogie. Ik zit soms verlekkerd te kijken naar advertenties van de gewone Auguste Reymond, maar in deze kleurstelling…prachtig! (tu)

Vind de Hamilton het leukste horloge. Alleen jammer dat de stedenring totaal geen functie heeft. Vind ik eigenlijk wel een groot nadeel. Had graag een gmt horloge gehad met het reizen. Dan had ik liever de belangrijke steden op de aarde gezien. En vorig jaar was er ook al een limited met oranje op de wijzerplaat. Had het mooier gevonden als dit gewoon zwart was geweest. De oranje band erbij is dan wel weer leuk, op die manier kan je zelf kiezen of je in het oranje gaat. En de prijs is natuurlijk ook erg gunstig als je dit bekijkt met de winkelwaarde.

De AR komt op een goede 2de plaats. Fantastisch geregeld om dit voor deze prijs aan te kunnen bieden! Erg mooi horloge in leuke originele kleuren. Dit zou niet mijn keus zijn omdat ik binnen een maand mijn Stowa MO binnen krijg:) En die heeft hetzelfde uurwerk en is ook een horloge met een kleine secondenwijzer op de zes.

De andere 2 vind ik niet echt limited waardig, sorry. Het kunnen goede horloges zijn. Maar volgens mij was het altijd de afspraak om een bijzonder merk met historie te nemen.

Edit: Natuurlijk iedereen bedankt die deze leuke creaties heeft aangeboden!(tu)

Sieb Schreef:

Wat mij betreft de Auguste Reymond Mega Boogie.
Ik zit soms verlekkerd te kijken naar advertenties
van de gewone Auguste Reymond, maar in deze
kleurstelling…prachtig!

groet,

Sieb

ik blijf ernaar kijken, een foto staat op mijn bureablad open, echt hij is mooi ( de limited 2007 letter mogen wat kleiner en strakker, in de letters waarin normaal unitas staat )

Allereerst wil ik de forumleden die ongetwijfeld veel tijd hebben gestoken in de zoektocht naar toffe kandidaten voor de “limited edition 2007” bedanken voor hun inzet.
Mijn keuze gaat uit naar de “Hamilton” , de stedenring is misschien niet effectief maar wel heel erg leuk!!!.De reden van onze horloge-verslaving is tenslotte niet op rationaliteit gebaseerd maar op een genetisch bepaalde tik-afwijking.
Nogmaals bedankt voor het vele voorwerk.

Roberto

Omschrijving:
Hamilton horloge met GMT functie.

Limitering:
De stedenring rond de wijzerplaat zal voorzien worden van 8 van de grootste steden in Nederland, te weten: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen en Maastricht.

nr 8 klopt niet …

Mmm… bij het doorkijken van de kandidaten viel de eerste meteen al af… de Auguste Raymond en de Hamilton steken er m.i. met kop en schouders bovenuit. Ik ga toch voor de Hamilton, lekker anders dan de vorige ltd"s. De AR is natuurlijk een heel andere kleurstelling maar doet mij toch heel sterk denken aan de Zeno Ltd, zelfde uurwerk en daardoor zelfde indeling van de wijzerplaat. (maar ik ga hoe dan ook weer voor no. 18…)
Overigens mijn dank aan iedereen die bijgedragen heeft aan de totstandkoming.

groet

klaas

De Auguste zou voor mij een reden zijn om dit keer ook mee te doen, ik vind hem erg fraai vooral de kleurcombi en het gekozen uurwerk.

Arjay

Poeh, ik vind het een erg moeilijke keus. Tussen de Hamilton en de Auguste Reymond, wel te verstaan.

Waarom de Hamilton:

  • Leuke GMT complicatie
  • De ring met nederlandse steden vind ik een grappig detail
  • M’n zoontje wil het modelvliegtuigje. :slight_smile:

Waarom de Auguste Reymond:

  • Prachtig ontwerp
  • Mooie kleurstelling
  • Zichtbodem

Ik slaap er nog een paar nachtjes over… maar welke van deze twee het uiteindelijk ook gaat worden (want dat het tussen deze twee zal gaan lijkt nu al duidelijk), ik doe mee! Reserveer #4 maar vast, net als vorig jaar! :smiley:

seamaster Schreef:

De stedenring rond de wijzerplaat zal voorzien
worden van 8 van de grootste steden in Nederland,

nr 8 klopt niet …

Strikt genomen is het correct. Er staat immers: “van 8 van de grootste steden in Nederland” en niet “van de 8 grootste steden in Nederland”…

Wat me opvalt is dat de prijs van de Auguste Reymond, die langzaam aan toch steeds meer mijn voorkeur krijgt, volgens de officiële site 595 Euro is en hier op het forum wordt een winkelprijs voor het standaardmodel voor 795 Euro vermeld. Waar zit dat verschil in? Krijgen we er zo’n luxe doos bij :wink:

Mijn beste,

Allereerst veel lof voor de werkgroep / ontwerpers, er is een breed scala aan horloge verschijdenheid gepresenteerd.
Het horloge welke mijn voorkeur geniet is de ‘Auguste Reymond’. Dit horloge belichaamd voor mij een tijdloze klassieke schoonheid, een horloge ‘pur sang’

Orologio Signaturis Temporis

De winkelverkoopprijs voor de nederlandse markt is € 795,00.
Dit heb ik rechtstreeks van de importeur vernomen.

Jörgen

maar hoe komen ze dan op nr 17 ?

seamaster Schreef:

maar hoe komen ze dan op nr 17 ?

Maastricht heeft een eigen vliegveld.

majary Schreef:

seamaster Schreef:


maar hoe komen ze dan op nr 17 ?

Maastricht heeft een eigen vliegveld.

There’s only one way of life and that’s your own

Ja en Staphorst een eigen klederdracht :smiley:

Hoi Jörgen

Begrijp me goed hoor Jörgen, ik vind het een prachtig horloge en is het geld zeker waard en ik waardeer alle inspanningen die gedaan zijn. De importeur is toch TWC Horloges uit Leidschendam? Op de site kwam in namelijk dit tegen.

Ik vroeg me dus af waar het verschil in zat ‘That’s all’. Je hoeft je echt niet te verantwoorden. It is what it is!