Horlogeforum.nl Limited Edition 2009 Discussie topic

Alle betrokkenen weer bedankt voor de inzet, er moet heel wat tijd in zijn gaan zitten. Respect!

De Pellikaan spreekt mij zeer aan! Dat vond ik al toen er hier topics over verschenen, en als Limited is ie natuurlijk helemaal niet te versmaden. Enige minpuntje wat mij betreft de Nato-strap, maar ik heb er uiteraard begrip voor dat er prijstechnisch geen croco in zit.
Ook de Aristo vind ik qua model mooi, hoewel voor mij iets aan de kleine kant. De Defakto en de H3 Tactical vindt ik persoonlijk minder, kwestie van smaak uiteraard.

Mooi dat ze nu online staan, dank voor de inspanningen van de werkgroep!

Ben nog niet direct enthousiast over de getoonde modellen maar zal nog eens nadenken over de Pelicaan.

Mooi initiatief en op zich een knappe selectie.
Maar ook ik houd het bij oudjes omdat dat toch meer mijn ding is.
Neemt niet weg dat ik best wel benieuwd ben wat uiteindelijk de winnaar wordt.

mvg, Frans

Ook hier eerst “Hulde voor de initiatiefnemers!”.

Voor menigeen zal er iets tussen zitten, voor velen ook niet.
Voor mij zit er niets bij want:

• de H3 is voor een andere generatie dan de mijne, is absoluut niet mijn ding, zo’n Rambo-apparaat.
  • de Defakto-ontwerper heeft niet begrepen dat je nog wel een béétje de tijd moet kunnen aflezen: de indices deugen niet. Dat hebben de Meisteringers met hun wijzerplaatontwerp in elk geval beter begrepen.
  • de Pellikaan is veel te groot en ook wat te onoverzichtelijk met al die strepen en lijnen. “Dutch made” is wel leuk, maar is me het geld niet waard en lijkt me ook als investering niet geweldig.
  • de Aristo blijft dan over. Maar de Chronometeropdruk had bij zo’n tedere klok wel een stuk bescheidener gemogen. En zoveel geld voor “slechts” mineraalglas.

Kortom: ik doe niet mee; ben het trouwens volledig met eerdere sprekers eens dat er ook weleens een goedkopere Limited mag komen: kan het héél forum eens meedoen.

Ik hou het dit jaar weer voorlopig bij mijn vintages en tweedehandsjes.

Is makkelijk… de H3Tactical Xtreme-Tec Automatic

Voor mij de Pellikaan.

Vanaf hier ook hulde voor de diversiteit van de modellen. Het wordt nog moeilijk om een winnaar te voorspellen met al die verschillende smaken. Gelukkig zit mijn smaak er niet bij want ik had toch geen budget. :smiley:

idem :smiley:

Zoals iedereen voor mij, vind ook ik dank voor het comite op zijn plaats.
Voor de rest vind ik de voorgestelde horloges voor de LTD 2009 totaal niet mijn smaak en qua ontwerp c.q.uitvoering zeer matig.
De relatief hoge prijs staat in geen enkele verhouding tot de aangeboden horloges.
Dus samengevat, ik vind het helemaal niks.

Wat een diversiteit! Hulde voor het comité, want dat is wel eens anders geweest. Ik ben gelijk gek op de H3, maar vind inderdaad de prijs wat aan de hoge kant.

Dick

Net als vele anderen vind ik de diversiteit prachtig. Van de getoonde horloges vind ik de Aristo het aantrekkelijkst, al vind ik de andere horloges ook niet verkeerd.
In ieder geval applaus voor de mensen die deze modellen bijelkaar hebben gebracht! (tu)

Hallo Henrik en andere LE 2009 leden,

Het was ongetwijfeld weer een berg werk om tot deze presentatie te komen. Erg bedankt :~ en het is altijd weer leuk te lezen/kijken welke modellen het zijn geworden.

Voor mij is het de Aristo of de Pellikaan… nahh… het is toch de Aristo :smiley:
Er is weleens eerder discussie geweest over de opdruk, je hoeft je geen zorgen te maken over “kermis” horloges. Mensen die dat zien en denken hebben geen weet van je hobby en hebben ook geen kennis over horloges. Niks mis mee maar kunnen daardoor ook niet waarderen wat ze op dat moment zien.

Alhoewel ik ook niet het geld beschikbaar heb voor deze modellen zie ik ook niets in een poor man’s Lim. Edition. Dan is ook de exclusiviteit weg. Voor € 50,= kom je al gauw bij een reclame-achtig horloge terecht. Behalve bij Seiko uiteraard waar de prijs/kwaliteit verhouding wel erg hoog is.

Veel draagplezier gewenst voor diegene die de LE 2009 uiteindelijk ook gaan bestellen. (tu)

Groet,
Frans

Ik heb gestemd voor de Pellikaan.
Ik twijfel nog over de aanschaf vanwege het formaat.

De Aristo had mijn voorkeur gehad als de letters wat minder grof waren geweest. De opdruk geeft het fraaie, klassieke horloge een wat goedkope uitstraling. erg jammer naar mijn bescheiden mening.
De andere kandidaten zijn zeker niet “my cup of tea”

Complimenten aan de commissie ! een mooie gevarieerde set om uit te kiezen.

Bas

De Aristo spreekt mij het meeste aan, kwa maat en design. De rest is niet helemaal mijn smaak.

Complimenten voor de werkgroep om zo’n gevarieerd keuze-aanbod te kunnen presenteren.

nt

heb de pellikaan gestemd
ga hem niet kopen ivm andere aanschaf

verder hulde aan de werkgroep

Alvast bedankt voor de moeite en tijd die hierin zijn gaan zitten en zal gaan zitten.

Gezien de eerdere Limited horloges die er zijn gemaakt heb ik me verbaasd over de huidige selectie.
Zeer divers, bijzonder en heel wat specificaties om door te lezen.
Een minpuntje vind ik inderdaad de prijs kwaliteit verhouding maar ook de grote diversiteit, elk horloge heeft zijn eigen minpunt.
Mijn keus is gevallen op de H3, Met als tweede keus de pellikaan, hieronder zal ik mijn overwegingen uitleggen.

Aristo
Het horloge is voor mijn polsen absoluut te klein. Met z’n formaat, gepolijste kast en zilveren wijzerplaat lijkt het op het zustershorloge van mijn moeder, maar dan de polsvariant, lijkt erg goedkoop, vooral met het mineraalglas en de groot geschreven text Chronometer.
Enige pluspunt is het COSC uurwerk.

Defakto,
Hier kan ik met geen enkele mogelijkheid iets mooi aan vinden.
De plaat is heel grof en met de kleurstelling lijkt dit me eerder een HEMA personeelshorloge. Ook dat de keus uit staal of PVD gemaakt kan worden vind ik niets, als er een limited is moeten die allemaal hetzelfde zijn.

H3
Zeer ongebruikelijk voor een limited en iets waar ik erg aan zal moeten wennen.
Grote minpunt is dat het absoluut niet klassiek is en wel erg Action man achtig over komt.
De tritium markers vind ik wel heel cool, bijna geen merk dat zoiets gebruikt.
Het horloge is goed waterdicht, heeft geen zichtbodem, wat ik wel jammer vind, maar wat de waterdichtheid en magnetisme gevoeligheid wel beperkt.
Met het oranje,zwart en carbon zijn er wel veel mogelijkheden wat betreft bandjes. Het carbon bandje zou ik graag in het echt willen zien.
Jammer dat dit horloge niet op de site terug te vinden is. Pluspuntje voor het victorinox mes.

Pellikaan.
Mooi horloge, maar 45 millimeter is wel heel erg groot. Ook vind ik het uiterlijk wat goedkoop lijken, zeker toen ik ze op de rikketik in het echt zag. Hoewel ik het Unitas uurwerk met handopwinder heel leuk vind is in dit geval helaas een erg goedkoop afgerkt exemplaar gekozen, het zichtvenster heeft absoluut geen meerwaarde. Al met al heeft het horloge zoals al eerder genoemd een reclame horloge voor 30 euro uitstraling.

Mijn keus is de H3.

Veel succes met kiezen.

Aristo is mijn eerste keus. Pellikaan mijn tweede.

Met dank aan de werkgroep voor hun inspanning (tu)

Ten eerste, niets dan lof voor de energie die erin gestoken is!

Ik vind eerlijk gezegd (vanaf de foto) de Pellikaan het mooist. Ik stem niet omdat ik 'm niet koop (andere plannen!)

Ik had stiekem Hamilton verwacht… Ik sprak de importeur een tijd geleden bij Anny van Buul en hij was bereid mee te werken als dat nodig mocht zijn. Hij zei dat er erg veel veranderd kon worden en men maar contact op moest nemen tegen de tijd dat het weer zover was.

Ondanks dat, goed werk! keuze uit vier is weer eens een luxekeus.

Ik zal in het kort mijn keuze toelichten.

1. Aristo
    Die is toch echt veel te klein voor me en ik vind hem wat te ingetogen. Het doet me ook denken aan de horloges uit de jaren 60.

2. Defakto
    Leuk ontwerp. Maar ook niet mijn smaak.

3. H3Tactical
    Ziet er goed uit, heel anders dan alle andere limiteds die we tot nu toe hebben gehad. Tritium is leuk voor 's-avonds in de kroeg of club. Maar aangezien ik al een Traser heb die er nogal op lijkt, valt hij af.

4. Pellikaan
    Deze had ik al op mijn wishlist staan, want ik vind dat Dutch made toch wel erg leuk. Op de Rikketik heb ik hem al in mijn hand gehad en hij voelde goed aan. Alleen die Nato vind ik er niet bij staan. Wel weer een Unitas uurwerk, maar goed dat vind ik toch mooier dan die automaten.

De keuze is dus gevallen op de Pellikaan.