Horlogeforum.nl Limited Edition 2009 Discussie topic

ik vind ze " bijna " allemaal ronduit lelijk ! Op een na dan de Defakto. Voor die prijsklasse konden jullie beter ook bij Steinhart kunnen kijken want die hebben ook modellen in diezelfde prijsklasse , en ik heb al meerdere malen van diverse forum leden gehoord dat ze wel voor een Steinhart " in " zijn :wink:

Een zeer gevarieerd aanbod deze keer. Werkgroep leden weer bedankt voor jullie moeite om dit, toch wel verassende, aanbod tot stand te brengen.

Mijn mening over de 4 modellen:

1: Klassiek en eenvoudig onwerp. Ik ben helemaal geen liefhebber van vintage en ben dan ook niet zo weg van dit wat kleinere horloge met z’n bolle mineraal glas. Dat hij gecertificeerd is vind ik wel een hele positieve ltd toevoeging.

2: Sorry maar helemaal niet mijn smaak. Ziet er uit als een (goedkoop) reklame horloge. Naar keuze in PVD of Staal lijkt me voor de ltd niet gewenst. De hele serie moet staal of PVD zijn.

3: Dit zou mijn keuze kunnen zijn. Heb al een tijdje Tracer op de wishlist en dit zou een leuk altenatief zijn. Ik heb hiermee echter het volgende probleem. Een limited heeft aanpassingen ten opzichte van het origineel. Puur de tekst limited 2009 op de wijzerplaat en een andere doos, vind ik niet voldoen aan de richtlijn. Op de website van Finest hours viel me trouwens de zeer slordige kwaliteit van de wijzerplaat opmaak op.

4: Op veel punten een mooi horloge, maar die wijzerplaat. En die natostrap vind ik er niet bij passen.

Als ik dan moet kiezen wordt het de H3

Harry

b0z4 Schreef:

ik vind ze " bijna " allemaal ronduit lelijk ! Op
een na dan de Defakto. Voor die prijsklasse konden
jullie beter ook bij Steinhart kunnen kijken

Ehhh… ā€œjullieā€??? Dit schiet me toch even in het verkeerde keelgat, hoor. Het forum, dat zijn wij allemaal. Ook jij. Als je zo graag een Steinhart had willen zien had je ook initiatief kunnen nemen om een voorstel in te dienen.

Ik heb altijd al geroepen dat Steinhart een goede alternatief kon zijn ;). En met jullie bedoel ik de mensen die deze 5 horloge’s hebben gekozen. Wat is daar zo verkeerd aan ? Je moet niet zo snel op je teentjes getrapt worden :wink:

Finest Hours deelde mij mede dat de foto op hun site een pre-release betreft en dat de prodcutie modellen wel nauwkeurig afgewerkt zullen zijn.

Coen Schreef:

Ten eerste, niets dan lof voor de energie die erin
gestoken is!

Ik vind eerlijk gezegd (vanaf de foto) de
Pellikaan het mooist. Ik stem niet omdat ik 'm
niet koop (andere plannen!)

Ik had stiekem Hamilton verwacht… Ik sprak de
importeur een tijd geleden bij Anny van Buul en
hij was bereid mee te werken als dat nodig mocht
zijn. Hij zei dat er erg veel veranderd kon worden
en men maar contact op moest nemen tegen de tijd
dat het weer zover was.

Ondanks dat, goed werk! keuze uit vier is weer
eens een luxekeus.

Een Hamilton Limited…(droomt even weg)

Sieb Schreef:

Na een eerste blik valt 1 van de vier af. Bij de
overige drie vind ik 1 wat minder. De keus tussen
de laatste twee wordt zeer moeilijk. Heb ik nog
wat om over na te denken. Heerlijk! :~ Als ik mijn
keuze gemaakt heb, laat ik hem nog weten.

Ik nu heb mijn keuze gemaakt en gestemd.
Als eerste viel de H3 tactical af. Ik heb helemaal niks met van die GI Joe horloges.
De Defakto is het niet, vanwege de vormgeving. Ik vind de wijzer niet zo mooi en heb mijn twijfels over de afleesbaarheid.
De keus ging dus tussen de Pellikaan en de Aristo. Ik vind de Pellikaan wel mooi, maar ik heb al een paar grote horloges met een Unitas er in.
De keus is uiteindelijk op de Aristo gevallen. (tu) De 60-jaren uitstraling en het formaat spreken me aan. Het chronometer uurwerk is lekker meegenomen. Het mineraalglas neem ik voor lief. Het woord chronometer op de wijzerplaat zou wat kleiner mogen. Als het de Aristo wordt dan zal ik hem zeker bestellen.

Sinds mijn laatste aankoop heb ik nu even geen geld voor een nieuw horloge.
Helaas kunnen de meeste modellen mij niet bekoren.

Mijn rangschikking:
1 - Aristo
2 - Pelikaan
3 - H3
4 - Defakto

Ik ga niet stemmen, omdat het toch niet kan betalen.
De design zijn voor mij iets de ouderwets of hebben dat beetje teveel.
Maar smaken verschillen.

Ook hulde aan de werkgroep van mijn zijde. De uitvoering welke mij echt aanspreekt is het horloge dat ik reeds als ā€œburgerversieā€ in bestelling had, de Pellikaan. Zelf stem ik niet mee, wanneer de Pellikaan uitverkoren wordt als de forum-limited 2009, ga ik nadenken welke uitvoering ik definitief nemen zal.

Mvg, Gait

De 4 voorstellen zijn gekomen uit voordrachten van mensen van het forum. Er was geen voorstel voor een Steinhart.

dreski Schreef:

Coen Schreef:

Ten eerste, niets dan lof voor de energie die
erin
gestoken is!

Ik vind eerlijk gezegd (vanaf de foto) de
Pellikaan het mooist. Ik stem niet omdat ik 'm
niet koop (andere plannen!)

Ik had stiekem Hamilton verwacht… Ik sprak de
importeur een tijd geleden bij Anny van Buul en
hij was bereid mee te werken als dat nodig
mocht
zijn. Hij zei dat er erg veel veranderd kon
worden
en men maar contact op moest nemen tegen de
tijd
dat het weer zover was.

Ondanks dat, goed werk! keuze uit vier is weer
eens een luxekeus.

Een Hamilton Limited…(droomt even weg)

Was inderdaad heel interessant geweest! Misschien volgend jaar? Ik had er ook een beetje zelf achteraan moeten gaan eigenlijk… :sunglasses:

allereerst werkgroep en inzenders van de voorstellen bedankt voor de enorme inzet !

hierbij mijn visie op de voorstellen:

de aristo: toppertje qua afwerking en prijs kwaliteit ten opzichte van de uitvoering. De kast, het chronometer uurwerk, de wijzers en de indexen. Min puntje is het mineraal glas, saffies of plexi was beter geweest. De prijs is hoger dan het normale model, maar wordt gerechtvaardigd door het uurwerk. Mooie vintage look, wat ook weer helemaal terug is bij merken als iwc en zenith,…,dit is wat mij betreft dan ook een mooi voorstel.

de defakto: net afgewerkt horloge gemaakt door een top kasten bouwer. Ickler maakt super kasten, alleen dat zou dit horloge al begerenswaardig moeten maken. Echter zie ik totaal het nut niet in van een 1 wijzer horloge, een horloge moet vooral de tijd aangeven. Het onwerp van de wijzerplaat is echter wel mooi uitgebalanceerd !

de h3 : leuk ding, robuust en het ā€œoplichtendeā€ karakter is een leuk extraatje. Dit horloge is ten opzichte van het standaard model zeer gunstig geprijsd ! eigelijk van de voorstellen degene met de leukste prijs ten opzichte van het origineel. ( iets wat voorgaande jaren voor limiteds ook zo was, dat de limited goedkoper was dan het origineel ) Plus punty voor de h3 dus. Ik ben verder persoonlijk niet zo’n fan van het ontwerp.

de pellikaan : leuk ontwerp, prima uurwerk. Ik vind alleen de flieger kroon niet passen bij dit ontwerp wijzerplaat, een flieger kroon moet op een flieger. Dit merk heeft ook zijn sporen nog niet verdient ( nu hoeft dat niet perse wat te zeggen…) Het lijken me qua kwaliteit prima horloges. Maar ik vraag me sterk af of de limited niet in een grotere serie wordt gemaakt dan de normale variant. Zijn er daar al minimaal 25 van verkocht ???

dus op grond van merk, ontwerp, uurwerk, en model in deze tijd zou mijn voorkeur uitgaan naar de aristo. Die is ook uniek afwijkend van zijn origineel. Hoewel ik nog even twijfel of ik ga stemmen, ik wil pas stemmen als ik serieus zou overwegen het horloge aan te schaffen.

Meer reacties dan stemmers!? Dat kan niet :smiley: Heren en dames, vergeet u niet te stemmen!?

Henrik Schreef:

Meer reacties dan stemmers!? Dat kan niet :smiley: Heren
en dames, vergeet u niet te stemmen!?

Tenzij je niet op de Pellikaan stemt. vergeet het dan maar wel. :smiley:

Ik denk men (net als ik) niet stemt als men niet van plan is er een te bestellen.

Ik vind ze ā€œwel leukā€ maar niet mijn soort horloge, dus ik kan het mooi vinden, maar zal het niet kopen.

En als je er 30 verkoopt moeten er dertig mensen zijn die gekozen hebben welke het wordt, en niet tweehonderd.

na 1 april! Hoe meer meningen, hoe beter de afweging.

Mijn eerste keuze is eigenlijk de Aristo, maar aangezien er geen saffier glas op/aan/in zit valt hij af.
OOk is het jammer dat de mesch band een optie is.
Ook de prijs tegenover het origineel(met mesh band) valt erg tegen. Zeker aangezien de enige verandering de opdruk van automatic naar chronometer is en de gravure.
Niet echt een limited dus.

De Defakto heeft wel een wezelijke verandering gezien de witte wijzerplaat, maar die vind ik niet zo mooi, dan spaar ik liever door voor een meisterzinger en ook vind ik het jammer dat hij daarna misschien ook in productie genomen word.
Wel een echte limited, maar niet mijn keuze.

De pelikaan2 vind ik (buiten de kroon) wel mooi, maar te groot naar mijn smaak.
Als het de pelikaan1 was geweest (of keuze uit 1 of 2) had ik waarschijnlijk voor de pelikaan gekozen., maar nu dus niet. Ook de band vind ik erg jammer.

Prijstechnisch gezien kies ik voor de H3 tactical. Toch een robuust horloge en ik heb nog geen tritiumhorloge.
Of ik hem daadwerkelijk ga aanschaffen weet ik nog niet, aangezien er in deze prijsklasse ook andere mooie horloges zijn.

Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening.

mvg,

Marco

mcfr Schreef:

Zeker aangezien de enige

verandering de opdruk van automatic naar
chronometer is en de gravure.
Niet echt een limited dus.

Er zit natuurlijk ook wel een chronometer uurwerk in.

Sieb Schreef:

Er zit natuurlijk ook wel een chronometer uurwerk
in.

Ja, dat is natuurlijk ook wel weer zo. heeft het origineel dat niet dan?
Kan ik niet echt vinden op de site.

Henrik, als ik ga stemmen laat ik misschien een horloge als overwinnaar uit de bus komen die ik zelf niet zal kopen maar wel ā€˜opdring’ aan de andere forumleden.