De kandidaat voor de Horlogeforum.nl Limited Edition 2010 is geworden: de Azimuth Back in Time!
Azimuth http://www.azimuthwatch.com heeft het horloge zelf in enkel gelimiteerde uitgaven uitgebracht, op dit moment hebben ze een versie met een bruin wijzerplaat en een crème kleurige wijzerplaat in de verkoop. Voor Horlogeforum.nl maken ze graag een eigen gelimiteerde uitgave.
Voor de Horlogeforum.nl Limited Edition 2010 heeft de Werkgroep 5 wijzerplaat varianten geselecteerd, waaruit u kunt kiezen. De meest populaire wijzerplaatvariant zal dan de uiteindelijke Horlogeforum.nl Limited Edition 2010 worden. De verkiezing volgt later, zodat het horloge even kan bezinken. De Werkgroep heeft ondervonden dat de mening over het horloge na een tijdje nog wel eens (positief) wil veranderen!
jaartal 2010 op de wijzerplaat dmv vervangen “50” van minutenindexering voor “20” dat samen met de “10” van de urenindexering 2010 vormt
geen datumaanduiding
unieke nummering aan de zijkant van het horloge (minimaal 25, maximaal 99 stuks)
kastbodem: rond het zichtvenster “Back in Time NL Limited Edition 2010” (dus geen www.horlogeforum.nl oid op het horloge, een bewuste keuze van de Werkgroep)
prijs is de maximale Limited Edition prijs (zie de voorwaarden in de uitnodiging http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,194911
voor de maximale prijs). De prijs mag niet worden gepubliceerd (svp ook niet in reacties of op andere websites!). Komt u er zelf niet achter, stuur dan een pb. De hoogte van de prijs is bereikt dmv diverse sponsors en ter promotie van het merk.
Deze wijzerplaatvarianten zijn door mij in Photoshop gemaakt en zouden wel wat beter kunnen. Hieronder de grotere afbeeldingen, staart u zich svp niet blind op onvolkomenheden, de wijzerplaten zullen natuurlijk strak en netjes zijn, net als de wijzers en de cijfers (waar nu soms nog wel eens een wobbeltje in zit). Ze worden geverfd, net als de wijzers.
Ik vind de parelwit, zwart en rood combinatie er op het eerste gezicht erg fraai uitzien.
Ik denk niet dat ik hem neem, aangezien ik al te veel horloges heb, maar wil bij deze de werkgroep feliciteren met het resultaat en bedanken voor alle tijd die ze er in hebben gestoken. Ik denk dat het overigens ook geen slechte ‘investering’ zal zijn, mocht je hem naderhand willen verkopen.
fraai, vooral de zwart-witte spreekt me wel aan. Alleen het logo is er teveel en de datum is er te weinig aan naar mijn smaak! In je "ik heb em "staat anders dat de datumfunctie aanwezig was.
van harte met de nieuwe limited … erg leuk en het is weer eens wat anders …
ik denk dat het een grote kans maakt mijn eerste horloge-forum limited te gaan worden (tu)
Hmmmmmm, dit is idd iets anders dan tot nu toe.
Maarja, nadat de Meistersinger door het Horlogeforum was gelimiteerd ging het heel goed met dit merk :).
Mijn eerste reactie op de wijzerplaat is optie 1 of 4.
van harte met de nieuwe limited … erg leuk en het
is weer eens wat anders …
ik denk dat het een grote kans maakt mijn eerste
horloge-forum limited te gaan worden (tu)
Inderdaad, goed werk! Back in time, ik wist niet dat dat kon…
Mocht het variant 1 of 4 worden dan is er een grote kans dat dit voor mij de vierde horloge-forum limited gaat worden
Op zich is het niet super moeilijk aflezen. Gewoon als een digitaal horloge.
Aangezien de cijfers ook in tegengestelde richting staan.
Als de wijzers op vijf voor vier staan (bij een normale klok) is het op de Azimuth dus 08:05 uur (of 20:05)
Ik denk niet dat het moeilijker is aflezen dan een Meistersinger of een 24-uurs horloge
Ziet er idd erg strak uit! dit zijn een paar extra plusjes (vandaar mijn vraag of we deze ergens voor het bestelmoment kunnen aanschouwen, doet twijfelaars nl over de streep trekken!)
mmm… Ik vind het idee erg leuk! Ik ga er serieus over nadenken als optie 3 of 4 gekozen wordt.
Echter vind ik een zo steriel mogelijke plaat wel beter. Dus zonder het horlogeforum logo. Het logo van horlogeforum als een gravure in de achterkant zou ik mooier vinden. Daar zou ook genoeg plaats zijn vanwege het kleine zichtvenster.
Mooi, prachtig afgewerkt en met heel wat mogelijkheden om uit te kiezen. En dat voor die prijs. Complimenten voor de werkgroep die dit allemaal weer voor elkaar heeft gekregen.
Maar, het is niet mijn horloge. Ik laat 'm aan me voorbij gaan. De reden? Ik heb een Glycine met 24hrs aanduiding gehad en ik heb er nooit aan kunnen wennen! Ik ben bang dat het met dit horloge niet anders wordt/is en dat 'ie het grootste deel van de tijd in het doosje blijft. En alleen wordt gedragen omdat… “Tja, laat ik 'm eens omdoen, anders is het ook zo zonde…”
Dus, ook dit jaar ligt het niet aan de werkgroep of zoiets. Het ligt aan mijzelf!
die zilveren plaat met blauwe wijzers, de kleine secondenwijzer en de datum geven em toch een chiquere uitstraling volgens mij. Enfin het zij zo.
Maar desalnietemin een grote proficiat aan de werkgroep om deze te verwezelijken aan deze prijs. Chapeau!
Tja: het is behoorlijk origineel, behoorlijk “anders”.
En vooral die witte nr 4 is mooi, helemaal als het logo achterop zou staan.
Maar persoonlijk laat ik deze ronde aan me voorbij gaan want
ik weet zeker dat ik een dergelijk achterstevorenhorloge niet ga dragen, hoewel ik soms best wel wat tegendraadsheid
kan waarderen (ik draag bijvoorbeeld met veel genoegen regelmatig mijn 24-uurshorloge).
Nadeel: heb ik wéér geen Forum-Limited.
Voordeel: zo hou ik een bedrag “overeenkomend met de maximale Limited Edition prijs” in de knip.
Alleen het logo is er teveel en de datum is er te
weinig aan naar mijn smaak! In je "ik heb em
"staat anders dat de datumfunctie aanwezig was.
De keuze voor het logo was een afweging waar we als Werkgroep lang over hebben nagedacht. Het logo en geen www.horlogeforum.nl of geen logo en dan wel de www (wat het volgens sommigen een “reclamehorloge” maakt). We hebben gekozen voor het logo en om dat mooier op de plaat gecentraliseerd te krijgen hebben we de datum laten vervallen. Dit laatste ook nog eens op aanraden van Azimuth, omdat de datum volgens bezitters van eerdere uitvoeringen niet optimaal afleesbaar is.
Dat achteruitdraaien en dus tijd waarnemen… ik laat het even bezinken… Ik vind het wel erg
leuk bedacht!
We hebben het horloge als Werkgroep natuurlijk al wat langer kunnen bekijken, de omgekeerde gang van de wijzers went. Bij een eerdere uitvoering stonden de indexeringen en het logo ook omgekeerd, dat maakte het veel lastiger.
komt er een voel en proef moment of moeten we
bestellen van een plaatje?
Het zal bestellen van het plaatje worden. Ik heb ze wel in het echt gezien in Basel, ze zijn erg goed afgewerkt, zoals van Azimuth verwacht mag worden.
De keuze voor het logo was een afweging waar we
als Werkgroep lang over hebben nagedacht. Het logo
en geen www.horlogeforum.nl of geen logo en dan
wel de www (wat het volgens sommigen een
"reclamehorloge" maakt). We hebben gekozen voor
het logo en om dat mooier op de plaat
gecentraliseerd te krijgen hebben we de datum
laten vervallen. Dit laatste ook nog eens op
aanraden van Azimuth, omdat de datum volgens
bezitters van eerdere uitvoeringen niet optimaal
afleesbaar is.
Klinkt logisch! Lijkt me dan een goede zet.
Hoe moet ik me optie 1 voorstellen? Een beetje als het design van Watch Lounge (zilveren dial en blauwe wijzer) maar dan met rode rand? Of is die dial echt wit?