Horlogeforum.nl Limited Edition 2010: Azimuth Back in Time

Ik begrijp natuurlijk dat dit de keuzes zijn, maar mij had het helemaal mooi geleken als er ook een seconde wijzer op had gezeten. Dit zou het back in time gehalte van het horloge nog groter hebben gemaakt.

Dit is zeker een verassende uitkomst. Hier moet ik eens goed over nadenken. Werkgroep iig van harte bedankt voor de totstandkoming van dit voorstel! Manier van aflezen zal denk ik wel wennen ben echter ook niet kapot van het logo en had graag een zilveren dial gezien maar begrijp uiteraard dat het niet iedereen naar de zin gemaakt kan worden. Ga het eens laten bezinken.

dank voor de persoonlijke antwoorden! Top!

Mooie klok, vooral die in het wit met rood. Maar ik laat hem helaas voorbij gaan. Iets met beloftes aan mijn eega.

haakie Schreef:

Mooie klok, vooral die in het wit met rood. Maar
ik laat hem helaas voorbij gaan. Iets met beloftes
aan mijn eega.

Ach beloftes zijn er om te breken :wink:

Fraai! dat achteruit lopen is een aardige gadget, wat me in de praktijk toch wat lastiger lijkt dan bijvoorbeeld de Einzeiger van MeisterSinger. Maar dat zal mij er waarschijnlijk niet van weerhouden om tot aanschaf over te gaan.

Ik heb een sterke voorkeur voor wijzerplaat #4. Ik begrijp dat de merknaam er in gewoon schrift op komt te staan, en niet in spiegelschrift zoals bij die Limited van Watchlounge? Vind ik ook wel wat hebben namelijk. Als dat ding toch achteruit loopt, dan ook maar helemaal over the top gaan. :slight_smile:

ajan Schreef:

Is wel heel mooi, toch maar eens denken of ik aan
de achteruit lopende klok wennen kan. Werkgroep
bedankt!

Ajan

maar de tijd gaat gewoon vooruit! :wink:

Bender Schreef:

haakie Schreef:

Mooie klok, vooral die in het wit met rood.
Maar
ik laat hem helaas voorbij gaan. Iets met
beloftes
aan mijn eega.

Ach beloftes zijn er om te breken :wink:

Neuzen ook, maar die wil je ook graag heel houden. :stuck_out_tongue:

1,3 en 4 bekoren mij op dit moment het meest. Een rode secondewijzer bij 4 zou toch ook wel leuk zijn volgens mij. Of een rode en zwarte wijzer.

Groeten,
Niels

Ten eerste werkgroep bedankt!

Ik vind het design erg mooi, ik ben toch aan het denken hem te overwegen als de wijzerplaat optie 3 of 4 wordt. De andere wijzerplaten vind ik persoonlijk niet bij zo een ingetogen horloge passen.

Het enigste waar ik heel erg aan twijfel is of ik kan wennen aan het aflezen van dit horloge. In een snelle blik zal ik namelijk helemaal in de war zijn met de tijd.

Ik laat het dus ook nog even bezinken, i.v.m geen rijke student en in afwachting welke wijzerplaat het wordt.

Edit: Ik ben net even aan het kijken en aan de ene kant is het toch heel simpel om dit af te lezen. Het is overduidelijk gewoon 10 over 10 hier.
Hmm, toch nog maar eens heel goed nadenken, hopelijk wordt er een mooie wijzerplaat gekozen:D

Ik vind de derde optie het mooist, maar is het niet veel handiger om die 2010 onder het logo te zetten en bij de minuten 50 te laten staan, kwestie van niet helemaal in de war te geraken :stuck_out_tongue:

En de tekst Azimuth automatique ook in spiegelschrift is wel leuker.

Voor de rest is het natuurlijk wel indrukwekkend, ik ken dit forum nog maar net en ik vind het heel verbazend dat jullie zomaar een limited edition van een horloge kunnen laten maken.

Ik vind 3&4 de mooiste. De rest hoeft van mij niet zo.

Ook vind ik die andere limited, met alles in spiegelbeeld, ook wel erg leuk eigenlijk. Is dat eventueel nog een optie, mochten er genoeg mensen voor zijn?

Verder heb ik persoonlijk liever een datum dan het logo, maar ik snap de keuze ook wel weer.

Ik persoonlijk vind 3 en 4 de mooiste, alhoewel 1 leuk zou zijn geweest als het een Nederlands horloge zijn geweest. (is een Nederlandse limited, snap ik wel).

Even goed over nadenken.
Heb ook al een eenwijzer en dan een erbij die achteruit loopt.
Ik hou wel van die aparte dingen…

Werkgroep, gefeliciteerd met dit bijzondere horloge en zeker ook gezien de prijs!

de 4e met blauwe wijzers en een teruglopende secondewijzer
tot slot zonder logo, en ik had hem blind besteld (tu)

erg gaaf, ik heb nog nooit zo’n horloge gezien wat achteruit loopt :smiley:

als hij zo blijft sla ik over, met name het logo staat me erg tegen

wel de complimenten voor de werkgroep, echt bijzonder

Erg bijzonder horloge, ik moet zeggen dat ik wel zeer geïnteresseerd ben, maar nog wel erg moet wennen aan het logo.

Bij de wristlounge limited edition liep de secondewijzer overigens normaal volgens deze thread Watchuseek
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=365225

Kan ik daaruit opmaken dat het niet een simpel “omgedraaid” uurwerk is? (ben nogal een noob wat techniek betreft)

Chapeau voor de werkgroep!! Deze heeft i.m.o. iets moois voor elkaar gekregen.

Telkens als ik vanmiddag op mijn horloge keek, probeerde ik me voor te stellen hoe laat het was volgens de stand van de wijzers op een spiegelbeeld-horloge.
Ik wissel vrij vaak van horloge. Bij een vluchtige blik op deze limited zou ik telkens op het verkeerde been worden gezet; dit gecorrigeerd door het erop volgende limited-besef.
Ik denk niet dat ik daaraan zal wennen.

Bovendien ben ik een verzamelaar, dus nu kopen t.b.v. latere verkoop is niet mijn ding.
Ik sla een jaartje over om met te doen voor mijn 1e limited van dit forum.

Voor degenen die wel doorgaan: heel veel plezier.

De reden om geen seconde te hebben is omdat die inderdaad met de klok meedraaide. Deed een beetje afbreuk aan het concept van back in time.

Het is inderdaad geen kwestie van een uurwerk simpel omdraaien.

Mooi en apart horloge heeft de werkgroep uitgekozen, mijn complimenten werkgroep (tu)

Het missen van een seconde wijzer vind ik wel jammer, ik snap daarom de seconden/minuten aanduiding in de buitenste rand daarom niet :S
4 en 5 spreken ook mij het meeste aan van de aangeboden opties maar persoonlijk vind ik de versie met seconde en datum die voor het andere forum is ontworpen aantrekkelijker.

Ik wens de aankomend kopers veel plezier met dit mooie horloge maar ook ik laat mijn beurt voorbij gaan.

mvg, Frans

Apart!
Is dit horloge ook bedoeld om rechts te dragen? Wegens de wijzers die in tegenovergestelde tijd draaien en de kroon die links zit?

Ik vind de reacties tot nu toe erg leuk! Positieve posts zijn altijd fijn om te lezen, teleurgestelde reacties zijn natuurlijk jammer. Maar, hoewel we het natuurlijk liever anders zouden zien, realiseren we ons als Werkgroep (met 8 jaar ervaring) dat het niet mogelijk is het iedereen naar de zin te maken.

Het meedenken van sommige leden is ook erg positief, maar ik moet wel opmerken dat de 5 voorstellen zoals ze er nu liggen zullen blijven zoals ze zijn. We hebben overwogen de keuze van de kleuren, datum en logo aan het forum te laten, maar jullie zullen ook begrijpen dat er waarschijnlijk net zo veel wensen en combinaties waren geweest als er mensen op het forum zijn, en dat dat ondoenlijk zou zijn geworden.

Ik begin in ieder geval al een duidelijke trend te bespeuren als het gaat om welk horloge de voorkeur heeft. Toch maar even de verkiezing afwachten om te zien of dit ook klopt!