Naar aanleiding van de Limited voorstellen (zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,793662), hierbij het discussietopic. Let op, aan de voorstellen kan niets meer worden aangepast, ze zijn zoals ze zijn!
De personen verantwoordelijk voor de voorstellen (hartelijk dank voor alle genomen moeite!) en de werkgroep zijn benieuwd naar de reacties!
Ja die komen er! Er staat op de site van Squale.de ook foto van ds Milanese bij de 101 Atmos. Normale stalen band ben ik ook ernstig benieuwd naar!
dit zegt Squale er zelf over
[quote]Milanaise is met geschroefde mesh delen soortgelijk met de band die Breitling heeft op de Superocean Heritage
Bracelet is massief met massieve endlink.[/quote]
Die milanaise band ken ik ja. Ziet er ook erg goed uit moet ik zeggen en past qua looks ook goed bij dit horloge. Maar ben ook erg benieuwd naar de gewone stalen.
De Squale is dan ook absoluut mijn favoriet…
De Hexa heeft de meeste horlogeforum aanpassingen, een hele fraaie achterkant en (zonder meerprijs) een metalen band.
Zeer fraai model mijn inziens.
De Squale kan je kiezen in de afwerking van de kast, mooie optie. Daarbij zijn de specificaties een brok kwaliteit. De meeste opties voorhanden.
Fraai model en aanbieding mijn inziens.
De Techné, dus met streepje op de e , heeft minder opties en aanpassingen maar is dan ook wat goedkoper. Mooi, maar het totaal plaatje verliest het voor mij van de Hexa en Squale.
Op het eerste gezicht heeft de Hexa mijn voorkeur, maar vlak daarachter komt de Squale. Dit kan uiteraard nog veranderen
Er is dit jaar echt iets te kiezen en geen neppers (sorry ‘hommages’). Het leuke is ook dat er drie verschillende uurwerken in zitten. Overal oranje accenten maken het ook bijzonder! Ik ga er eens goed over nadenken.
Alle 3 goede voorstellen, waarbij ik een lichte voorkeur voor de Squale heb.
Het horlogeforum logo op de wijzerplaat vind ik persoonlijk toch wel een minpunt.
Allereerst, allen bedankt voor het opzetten van dit project. Zouden deze oranje horloges voor 8 juni 2012 geleverd kunnen worden?
Betreft de horloges is weer een leuke selectie geworden. De Squale lijkt wel erg op de horloges die ik al heb, dus die zou ik overslaan.
De Hexa is lekker stoer, die van de 3 kwa stijl en uitvoering mijn voorkeur zou hebben. En hij heeft lugholes, zoals een toolwatch betaamt.
Wat ik anders gezien zou willen hebben is de schuine datum. Dat vind ik persoonlijk niet mooi. De indexen zijn volgens mij klein genoeg dat de datum recht op de 3 of 6 uur zou kunnen passen. Teksten als Limited Edition subtiel op de wijzerplaat vind ik wel kunnen, maar details als het jaartal of serie nummer zou ik alleen op de achterkant zetten.
Dan is er nog de Techne. Ik heb nog geen handopwind chrono, en dit is wel een leuke. Toegegeven, hij heeft wel hetzelfde uurwerk als de Seagull 1963 die de helft minder kost, maar die vind ik met 37mm wel wat aan de kleine kant.
Wat ik hierop anders had gewild is het horlogeforumlogo. Die vind ik hier een beetje uit balans. Ik zou em wit hebben gemaakt, net zoals het merkje in 't wit is. Of desnoods in 't oranje op de plaats van de 6 zetten. Ik kan het wel waarderen dat de subwijzer lume heeft voor zichtbaarheid in het donker. maar dan zou ik ook zorgen dat de subdial ook voorzien is van lume. Misschien alleen de lange streepjes wit laten of nog beter: stiekem van witte lume. Net als de witte indexen voor de secondes.
Onderop zou ik het jaartal vervangen hebben door Limited Edition. En de nummering zou ik niet op de zijkant zetten, maar discreet onderop waar nu de ‘N020’ staat. Door het op de zijkant van een PVD kast te zetten krijg je hele opvallende staalkleurige cijfers die afsteken tegen de zwarte kast. Als ze de PVD laag pas na de nummering erop doen, waardoor de gegraveerde cijfers ook zwart zijn, dan zou ik wel kunnen waarderen/accepteren.
Ik ga er nog even een paar nachtjes over slapen en kijken hoe de rest er over denkt.
De Hexa heeft … (zonder meerprijs)
een metalen band.
Hij heeft wel de hoogste prijs die ook nog eens boven de reguliere 450 uitsteekt. Niet dat ik me daar nu zo druk om maak, maar de metalen band zit al in de prijs mee berekent.
De normale uitvoering kost omgerekend ook 480 euro ($600) en daar zit ook de metalen- en rubberenband bij inbegrepen: http://www.hexawatches.com/k500.html
werkgroep bedankt voor deze fraaie voorstellen(tu). 3 aparte modellen waarbij er voor mij één al meteen afvalt vanwege het formaat! over de andere ga ik nog even nadenken.heb gelukkig nog een paar weken de tijd.
Mijn voorkeur (voor wat dat te betekenen heeft…) gaat naar de Techné, een handopwinder heb ik nog niet, en ik vind de complicatie chronograaf erg gaaf! Ook de speciale oranje lumen bij het zwart vind ik geweldig. Daarnaast ook lekker in balans, ziet er geweldig uit! En dat ook nog eens voor de goedkoopste optie.
Verder is de Hexa voor mij iets too much, zo stoer hoef ik nu ook niet, haha.
De Squale is ook een pracht horloge, maar persoonlijk houd ik niet zo van een oranje wijzerplaat, en vindt ik het redelijk standaard ogen, centrale secondewijzer, geen complicaties of chronograaf.
Persoonlijk zou ik gaan voor de Techné. De Squale is met zijn oranje wijzerplaat niet echt mijn smaak en de Hexa is simpelweg te groot voor mij. Verder is de prijs van de Techné ook nog het meest gunstige van alle 3.
Ik vind het allemaal mooie inzendingen dit jaar waarvan 1 van mij komt
Persoonlijk zou ik alle horloges kunnen overwegen te kopen, alle inzendingen hebben iets wat mij aanspreekt en dat is een compliment aan alle merken en personen die een bijdrage hebben aangeleverd.
Ik heb natuurlijk al mijn stem uitgebracht, die zal ik geheim houden
V.w.b. de milanaise en stalen band van Squale, die zijn in bestelling en waren nog niet in de reguliere collectie leverbaar van Squale, vandaar (helaas) nog geen foto, ik zal ze z.s.m. aanleveren bij de werkgroep.
Goed weekend!
Lennart
Ik vind het allemaal mooie inzendingen dit jaar
waarvan 1 van mij komt
Persoonlijk zou ik alle horloges kunnen overwegen
te kopen, alle inzendingen hebben iets wat mij
aanspreekt en dat is een compliment aan alle
merken en personen die een bijdrage hebben
aangeleverd.
Ik heb natuurlijk al mijn stem uitgebracht, die
zal ik geheim houden
V.w.b. de milanaise en stalen band van Squale, die
zijn in bestelling en waren nog niet in de
reguliere collectie leverbaar van Squale, vandaar
(helaas) nog geen foto, ik zal ze z.s.m.
aanleveren bij de werkgroep.
Goed weekend!
Lennart
Ik vind het ook erg geslaagde voorstellen, waarbij de Hexa op dit ogenblik mijn lichte voorkeur heeft over de Squale. De Techné vind ik zelf wat minder.
Ik kwam trouwens een eerste hands on van het Hexa prototype tegen op de facebook pagina van Hexa :
Ik heb mijn stem net aan de werkgroep gemaild. De Squale. Geen twijfel mogelijk. Beide andere horloges zijn -net als de LE’s van de afgelopen jaren- mooi, maar niet mijn smaak. De Squale is precies in mijn straatje!
Verder wil ik me aansluiten bij wat er hierboven al gezegd is over de inzet van de werkgroep. Mijn complimenten! (tu)(tu)
Drie totaal verschillende voorstellen. Dat wordt wat met kiezen
De Squale maakt denk ik wel een goede kans aangezien die echt op veel manieren naar wens is aan te passen. Kast in Pvd of staal en dan de band in mesh/staal/rubber/nato, noem maar op! Of zo’n leren nato?! Kan allemaal.