Horlogeforum.nl Limited Edition 2012 Discussie topic

Echt mijn complimenten. Zowel de Hexa als de Techné vind ik mooi, de squale minder.

Ik ben onder de indruk van de inzet van de werkgroep. Hulde.

Allereerst een woord van dank voor de werkgroep. Top dat jullie daar ieder jaar weer tijd in willen steken.

Één vraag: wat is de lug-to-lug van de Squale?

Niet zo super lang. Je past m best :wink:

Lug to lug voor de Squale is 48mm
Groet,
Lennart

Lennart Schreef:

Lug to lug voor de Squale is 48mm
Groet,
Lennart

Dank, dat valt mee.

Allereerst bedankt voor alle moeite, en voorstellen (tu)

Ze zijn allemaal niet echt mijn smaak, en aangezien ik ook niet van plan ben er eentje aan te schaffen laat ik het stemmen aan de potentiële kopers over. Ik vind het wel leuk dat alle horloges originele ontwerpen zijn (althans, voor zover ik weet).

mcfr Schreef:

Lennart Schreef:

Ik vind het allemaal mooie inzendingen dit jaar
waarvan 1 van mij komt :wink:
Persoonlijk zou ik alle horloges kunnen
overwegen
te kopen, alle inzendingen hebben iets wat mij
aanspreekt en dat is een compliment aan alle
merken en personen die een bijdrage hebben
aangeleverd.
Ik heb natuurlijk al mijn stem uitgebracht, die
zal ik geheim houden :wink:
V.w.b. de milanaise en stalen band van Squale,
die
zijn in bestelling en waren nog niet in de
reguliere collectie leverbaar van Squale,
vandaar
(helaas) nog geen foto, ik zal ze z.s.m.
aanleveren bij de werkgroep.
Goed weekend!
Lennart

En daar gaat je geheimhouding :slight_smile:

Ik dacht ook ::o toen ik bij de laatste regels kwam :smiley:

Wat een keuzes! Ik weet het nog niet echt. De Hexa valt voor mij af. Dan gaat t tussen de squale en de techne. Een erg moeilijke keuze vind ik. Ik heb op dit moment een techne goshawk om, en dat is echt een van mijn favoriete klokken. Aan de andere kant ontbreekt het me nogsteeds aan een fatsoenlijke duikert.

De Squale krijgt mijn stem. Geen twijfel over mogelijk :slight_smile:

Drie zeer mooie voorstellen, het zijn alle drie mooie kandidaten.

Ik weet het nu nog niet…

De Squale was waarschijnlijk mijn favoriet geweest als er een datum op zat. De grote strapkeuze (zij het soms met een meerprijs) is wel een hele sterke.

De Hexa is ook erg mooi, maar wel erg groot. De kroon op 10 uur vind ik wel erg leuk maar de vraag is of dat op de lange termijn niet gaat vervelen. Bovendien had ik hier liever een Eta gezien vanwege het nu lagere tikgetal.

De Techné met de open achterkant is wel heel erg leuk, weliswaar geen datum maar bij een chronograaf heb ik hier minder moeite mee. Idem voor het tikgetal, omdat dat bij kleinere indexen minder opvalt. De lage prijs en het geringe formaat zijn ook grote voordelen. Hier zie ik het ontbreken van een tachiring en de niet symmetrische tekst ‘limited 2012’ als de grootste minpunten.

Lastig lastig! In tegenstelling tot vorig jaar zou ik nu wel elk van de kandidaten serieus in overweging nemen om aan te schaffen. Ik ga er maar eens goed over nadenken.

Mail is inmiddels de deur uit om mijn stem voor de Squale uit te brengen. Ben niet vaak enthousiast over de limiteds maar deze past echt precies in mijn straatje. Gaan een paar spannende weken worden…

Fraaie selectie voor 2012.
Mijn keuze is de Techne.
Oranje is niet zo mijn ding, de Hexa wat te groot/grof naar mijn smaak.
M.n. de achterkant van de Techne spreekt me erg aan, ziet er erg mooi uit met de geblauwde schroeven.

De Techné is dus ook mijn voorkeur, maar ik ben wel benieuwd waarom zoveel mensen Squale noemen?

Is dit vanwege het uurwerk, de looks of de eenvoudige uitstraling?

Uurwerk is als enige Zwitsers dus wellicht dat dit voor sommige meetelt. Denk dat het vooral te danken is aan het feit dat het een echt merk met geschiedenis is (Techne en Hexa zijn wat nieuwere nerken zoals die er de laatste tijd meer bijkomen waar overigens niet mis mee is. Horloge worden wel vaak in Azie in elkaar gedraaid en daar is ook niks mis mee)

Squale maakt al sinds de jaren 60 duikhorloges en kasten en hebben ze aan de wieg gestaan met de eerste echt goede waterdichte kasten.

Daarnaast is er nooit een Squale met dergelijke wijzerplaat uitgebracht. Sowieso niet als 50 Atmos maar ook niet in een ander model. Prijstechnisch gezien is t ook wel interessant. Normaal kost een nieuwe 575.

Ik ben vorig jaar ook met squale bezig geweest. Ze konden toen echter niet een exclusieve limited leveren. Slechts een combi van bestaande wijzerplaten die iedereen kon kopen. Gaaf dat het nu wel gelukt is. Ik baal alleen daar ik deze maand een belastingaanslag kreeg die precies mijn horlogebudget heeft opgesnoept. :frowning:
Een squale komt er nog wel eens. Ik vind het een super mooi merk.

Mauzer Schreef:

De Techné is dus ook mijn voorkeur, maar ik ben
wel benieuwd waarom zoveel mensen Squale noemen?

Is dit vanwege het uurwerk, de looks of de
eenvoudige uitstraling?

Echte duiker met een lange geschiedenis. Mooie prijs en aparte wijzerplaat zodat je echt een unieke squale hebt.
Was al langer aan het kijken naar squale en ook naar een leuke oranje duiker.
Twee vliegen in een klap op deze manier.

De Techne is ook echt super zeg! Ik mis alleen de tachymeter, maar dat zal wel wennen.

En het zou mooi zijn als het ‘limited’ in het midden van de 35/30min en het ‘2012’ in het midden van de 30/25min. uitgelijnd zou worden.

Mijn stem net gegeven voor Squale (tu)

Ondanks dat de wijzerplaat “even wennen” is (ik vindt het persoonlijk wat minder bij Squale passen) vindt ik 'm het beste tot z’n recht komen in de limited voor het forum :slight_smile:

dreski Schreef:

Ik ben vorig jaar ook met squale bezig geweest. Ze
konden toen echter niet een exclusieve limited
leveren. Slechts een combi van bestaande
wijzerplaten die iedereen kon kopen. Gaaf dat het
nu wel gelukt is. Ik baal alleen daar ik deze
maand een belastingaanslag kreeg die precies mijn
horlogebudget heeft opgesnoept. :frowning:
Een squale komt er nog wel eens. Ik vind het een
super mooi merk.

Voor mij ook de Squale (hoewel ik net mijn oranje Sumo binnen heb)
@Dreski, tijd genoeg toch nog om wat G-Shocks te slijten? :smiley:

Ik heb ook op de Squale gestemd. Moest er wel ff aan wennen, maar begin 'm steeds mooier te vinden. :wink: