Dat is normaal gedrag; als je eenmaal gekozen hebt, verdwijnt de melding… tot je zelf actief terug je cookies wegkeilt, dan komt die terug (als er niet weer een limietprobleem is). Maar eens je keuzes doorgegeven hebt van wat je wel of niet toelaat, dan snap ik de redenen voor alles terug weg te gooien en opnieuw (waarschijnlijk) dezelfde keuzes opslaan niet echt.
Hoezo niet? Als je op jouw profiel klikt zie je toch gewoon welke topics jij gestart bent.
Of heeft soms iemand anders bv jouw voorsteltopic geplaatst?
Je moet gewoon de keuze hebben welke cookies je wel en niet toestaat. Op deze manier weet je niet waar je mee akkoord gaat of gebeuren er dingen met je data waar je het niet mee eens bent. #DontShootTheMessenger
Klopt, maar… als je zelf, na het ingeven van die keuze, die keuze telkens annuleert en opnieuw ingeeft, elke keer weer… dan maak je het vooral jezelf moeilijk. Dan weet je trouwens heel goed waar je mee akkoord gaat want je kent het menuutje al van buiten, draag je zelf rechtstreeks bij aan het overschrijden van die rate limit, en via die weg aan het feit dat nieuwe leden dat niét kunnen opgeven. In ons jargon is dat een Denial of Service.
Als iedereen één keer z’n keuzes opgeeft er bij z’n keuzes blijft, of heel sporadisch eens wil/moet aanpassen, is die limiet geen issue. Als alle leden dat dagelijks willen aanpassen of herbevestigen gaat het door het dak.
Je hebt inderdaad theoretisch het recht om ook tussen elke click op een HF link je mening over cookies te veranderen, maar dan ga je van 365 per jaar naar meedere duizenden. Er zit ergens een zekere stille assumptie van redelijkheid in; elke dag je mening herzien zit daar al hard in een grijze zone.
Het gevolg van de kantjes van die rechten opzoeken is dat de rechten van álle betrokken leden in gevaar komen, niet enkel de jouwe, en dat HF op kosten gejaagd wordt, op basis waarvan mogelijk beslissingen zullen moeten genomen worden die voor niemand leuk zijn.
Vind je? Ik browse elke dag incognito (overigens niet voor HF), juist vanwege de onredelijke informatiehonger die bedrijven keer op keer tonen en de bijbehorende data die ze menen zich te mogen toe eigenen.
Er is wel een probleem. Ik zet alles op weigeren waardoor ik bijvoorbeeld geen YouTube filmpjes kan afspelen. Als die cookie plug-in om wat voor reden dan ook wordt gedeactiveerd, zoals nu, kan ik wel weer filmpjes bekijken. Dat betekent dat ik dus geen invloed meer heb op waar ik wel en niet mee akkoord ben!
Daarnaast is de cookie notice gewoon wettelijk verplicht.
En er zullen ook plug-ins zijn waarvoor je niet hoeft te betalen.
Nee, de rate limit zit op het script dat checkt of je cookies er staan, en of die nog geldig zijn (n.a.v. aanpassingen bvb). Eens ingesteld blijven die cookies er staan, en blijven actief; daar zit de derde partij voor niks tussen. Het probleem is dat mensen die geen instellingen hebben, er geen kunnen instellen.
Ja, toch wel. En dit komende van iemand die in de security werkt en gruwelijk anaal is over privacy hoor Daar dient trouwens die popup voor: je kan expliciet aangeven wat je wel of niet wil toestaan. De enige niche die zo’n incognito nog extra covert is als je zelfs de minimale configuratie van cookies van de site niet vertrouwt, en na elke sessie wil wegkeilen. Dat is voor HF lichtelijk aan de extreme kant, als ik de content bekijk.
Zeker. Maar die is er, geoutsourced, en er zit een denial of service tussen.
Waarschijnlijk wel. Ik vermoed wel dat de admins van de site daar enig onderzoek naar gedaan hebben - HF is geen kleine speler qua verkeer, en een gratis ongelimiteerde service is minder evident dan je zou denken.