Horlogeforum RSS feeds, doen we dat nog ?

Zijn er meer mensen die met een RSS reader door het forum willen struinen ? Ik vindt het zeer prettig, zeker omdat een RSS feed van posts er meteen ook foto’s vd horloges bij de posts laat zien (iets wat ik bij op de website mis).

De RSS feeds die ik kan vinden lijken niet helemaal meer in de pas te lopen met de website.
https://www.horlogeforum.nl/latest.rss
www.horlogeforum.nl/c/horlogemarkt.rss

Als iemand ideeën of suggesties heeft dan hoor ik ze graag !

2 likes

Volgens mij was er nog iemand die hier problemen mee ondervindt. Staat ook wel ergens in de FAQ.

1 like

Euhm, de HF website laat toch gewoon foto’s zien, ik kom hier niet voor de interviews?

1 like

als je post aanklikt wel ja, maar als je op de homepage kijkt van elke willekeurige categorie zie ik geen foto’s bij de posts…jij wel ? zou bij de verschillende horlogemarkt categorieën wat mij betreft geniaal zijn als dit kon

Wat hebben interviews met RSS te maken?

Ik gebruik de RSS-feeds van HF al jaren en het werkte tot de recente migratie normal, dwz incl. foto’s. Helaas is na de migratie iets aan de hand met de feeds waardoor de foto’s niet meer worden getoond. Dit laatste wordt echter niet onderkend door de systeembeheerder van HF (@Communiteq) dat ik vreemd vind.

Was meer een gebbetje over hoe belangrijk foto’s zijn op HF, itt de Playboy waar het om de “interviews” ging ipv de foto’s.

2 likes

:sweat_smile:

1 like

Dat vind ik een vreemde formulering, “niet onderkend”. We hebben aangegeven dat wij geen probleem zien met de feeds en hebben dat ook onderbouwd met een screenshot. Verder zorgen we dat de software draait. Als er iets is veranderd aan de functionaliteit van de software dan kunnen we dat hooguit uitleggen, maar dat lijkt in dit geval ook niet aan de hand.

2 likes

Sorry, maar een screenshot van code plaatsen, zegt nog steeds niet of iets werkt, want er kan een bug in zitten. Ik krijg in ieder geval geen foto’s meer te zien, net als degene die dit topic heeft aangemaakt. Dus, dan lijkt een bug, een incorrecte systeeminstelling of permissies niet ondenkbaar.

1 like

Gevalletje “Works on my machine”.
Zwak hoor. Je noemt de gebruikers die een bug melden en willen bijdragen aan de kwaliteit van HF kortweg leugenaars.

Hier jammer genoeg ook géén foto’s meer sinds de omzetting. Pitty, hopelijk komt het kortelings in orde.

1 like

Als ik in mijn rss code “https:” toevoeg aan “//files.s3.horlogeforum.nl/uploads/...enz” komen de foto’s door. ’

'k gebruik trouwens KLWP om rss te lezen.

1 like

Interessant! Dus, het lijkt erop dat er een bug in de RSS-code zit.

@Communiteq , sinds een paar dagen doet de rss-feed helemaal niet meer, zo lijkt het. Ik krijg in ieder geval niets met binnen.

Waar zit jullie probleem?

Of de simpele weergave:

Weet adres gebruik jij voor de Atom/RSS-feed? Misschien zit daar het probleem sinds de migratie.

Deze uit de openingspost:

https://www.horlogeforum.nl/latest.rss

1 like

Vreemd. Misschien moet ik eens de feed opnieuw instellen in mijn rss-reader.

He, hij doet het weer, incl. foto’s. Eindelijk. :smiley: