Horlogegedrag gelegenheden

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie horlogegedrag is op gelegenheden, bijvoorbeeld trouwerijen of begravenissen.

Zelf kom ik dan vrijwel altijd in pak, maar die trend is in het algemeen (bij andere mensen) aan het afnemen…met name bij begravenissen.

Maar de hamvraag: dragen jullie dan een horloge of niet?
Voor mij is een horloge onder 't pak eigenlijk not done.

De reden hiervoor, en dat zullen de meesten wel herkennen, is dat je uit gewoonte (en onbewust) toch altijd wel even op je klokje kijkt.
Nu is dit opzich geen probleem, maar anderen kunnen dan denken dat je 't hele feest niks aan vindt, 't te lang duurt of wat dan ook en dat je graag weg wilt.

Hoe staan jullie in deze beredenering en dragen jullie je klokjes dus écht altijd, ook onder een pak?

Bij een pak hoort idd geen horloge vind ik.
Als je dat dan toch wil, dan b.v. een eenvoudige gouden klok op leer
van bescheiden sfmeting. Maar liever niet.

Zelf kom ik dan vrijwel altijd in pak, maar die
trend is in het algemeen (bij andere mensen) aan
het afnemen…met name bij begravenissen.

De reden hiervoor, en dat zullen de meesten wel
herkennen, is dat je uit gewoonte (en onbewust)
toch altijd wel even op je klokje kijkt.
Nu is dit opzich geen probleem, maar anderen
kunnen dan denken dat je 't hele feest niks aan
vindt, 't te lang duurt of wat dan ook en dat je
graag weg wilt.

Kijk nou eens wat je schrijft, als je een begrafenis een feest vindt maakt het niet meer uit of je een horloge draagt of niet :smiley:

@plummernl

mja, beetje ongelukkig geschreven ja…maar je begrijpt wat ik bedoel :slight_smile:

tevens goed te horen dat er dus nog iemand is die geen klok onder 't pak draagt!

Een horloge onder een pak gaat heel goed, maar dan geen duiker. En opzichtig op je horloge kijken moet je al helemaal niet doen, pak of geen pak.

PlummerNL Schreef:

Zelf kom ik dan vrijwel altijd in pak, maar die
trend is in het algemeen (bij andere mensen)
aan
het afnemen…met name bij begravenissen.

De reden hiervoor, en dat zullen de meesten wel
herkennen, is dat je uit gewoonte (en onbewust)
toch altijd wel even op je klokje kijkt.
Nu is dit opzich geen probleem, maar anderen
kunnen dan denken dat je 't hele feest niks aan
vindt, 't te lang duurt of wat dan ook en dat
je
graag weg wilt.

Kijk nou eens wat je schrijft, als je een
begrafenis een feest vindt maakt het niet meer uit
of je een horloge draagt of niet :D9

(:smiley:

Ik draag altijd een horloge, bij welk feest dan ook, pak of geen pak. Ook bij de laatste begrafenis, die van mijn moeder, droeg ik gewoon een horloge namelijk mijn dikke vintage Seamaster. Die had ook aan toen ze stierf, maf dat je je dit soort details blijft herinneren… typisch WIS denk dan maar:)

Dus als je in een pak loopt hoef je de tijd niet te weten?
Meer dan 30 jaar gewerkt in pak echter altijd met een horloge. begrijp er echt niets van.

Popma Schreef:

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie
horlogegedrag is op gelegenheden, bijvoorbeeld
trouwerijen of begravenissen.

Zelf kom ik dan vrijwel altijd in pak

Zorg je dan wel dat je stropdas niet te strak zit?

@hcptdg
daar zorg ik wel voor, geen nood…ik weet wat 't teweeg kan brengen.

malus65 Schreef:

Ik draag altijd een horloge, bij welk feest dan
ook, pak of geen pak. Ook bij de laatste
begrafenis, die van mijn moeder, droeg ik gewoon
een horloge namelijk mijn dikke vintage Seamaster.
Die had ook aan toen ze stierf, maf dat je je dit
soort details blijft herinneren… typisch WIS
denk dan maar:)

Ik weet precies wat je bedoelt. Ik heb ook zo’n herinnering!

Menno

Ik ben geen pakkendrager, dus ik ken dit soort gebruiken helemaal niet, grappig. Onder een overhemd draag ik wel een dunne dresswatch, vanwege de maat en inderdaad het ingetogen karakter.

Vraagje: Als je onder een pak geen horloge draagt, hoe zit het dan met de vestzakhorloges? Bij welke werden (worden?) die gedragen?

Wat mij betreft een eenvoudig, niet al te groot horloge zonder complicaties. Datum mag nog wel. Geen digitaal, duiker, pvd, en rubber band. Maar da’s hoe ik er tegenaan kijk.

Jort Kelder draagt toch ook zijn 1941 Hanhart onder zijn pak? Hij weet hoe het heurt!

Ik draag ook gewoon een horloge wanneer ik een pak draag. Vaak wel een klassieker horloge dan bij casual. Stiekem reseveer ik m’n Jaeger master compressor altijd voor bijzondere gelegenheden :).

Begrafenis zou misschien een uitzondering zijn…

Ik draag sowieso vrijwel altijd een pak (in verband met werk) en altijd mét horloge.

Maar ook bij bijzondere gelegenheden draag ik altijd een horloge. De etiquette in Nederland is binnen de meeste kringen zo ver verwaterd, dat ik geen enkele reden zie om geen horloge te dragen bij bijvoorbeeld een begrafenis. Uiteraard geen vrolijke G-Shock - het moet wel enigszins passen bij de gelegenheid. Maar om je nou druk te maken of die moon phase ‘té’ is of niet, mwaaah.

Buiten de speciale gelegenheden is er volgens mij geen etiquette die de combinatie van horloge en pak betwijfelt.

Zullen we avspreken dat we allemaal begrafenis schrijven voortaan. Staat zo slordig op de rouwkaart.

hcptdg Schreef:

Zullen we avspreken dat we allemaal begrafenis
schrijven voortaan. Staat zo slordig op de
rouwkaart.

:smiley:

hcptdg Schreef:

Zullen we avspreken dat we allemaal begrafenis
schrijven voortaan. Staat zo slordig op de
rouwkaart.

taalpuristen kunnen op dit forum terecht: http://www.dutchgrammar.com/
kunnen ze zich de hele dag met taal bemoeien.

Je hoeft natuurlijk geen purist te zijn om correct te schrijfen:D:D