Horlogegedrag gelegenheden

Popma Schreef:

hcptdg Schreef:


Zullen we avspreken dat we allemaal begrafenis
schrijven voortaan. Staat zo slordig op de
rouwkaart.

taalpuristen kunnen op dit forum terecht:
http://www.dutchgrammar.com/
kunnen ze zich de hele dag met taal bemoeien.

Lange teentjes Popma?

hcptdg Schreef:

Lange teentjes Popma?

Zou je wel willen dat ik dat had, heb jij je pleziertje ook weer gehad.
Helaas moet ik je teleurstellen.

Voordat je hier begint over mijn taal- en schrijffouten begint, lees eerst nog eens wat van je eigen posts door voordat je over anderen begint.

Afijn, back ontopic.

Ook ik hecht waarde aan correct formuleren en schrijven.
Op mijn werk draag ik nooit een pak, mede daarom draag ik wel een pak op begrafenissen, huwelijken en de verjaardag van mijn moeder.
Dan draag ik ook altijd een horloge, meestal een mooi dun titanium quartz exemplaar.
Soms betrap ik mezelf er dan op dat ik tijdens de kerkdienst (ik ben katholiek), vaak op mijn klokje kijk, als afleiding omdat het altijd te lang duurt en omdat ik graag naar mijn horloges tuur.
Prettig gestoord in elk geval.

Ik draag wel een horloge, maar een kleintje - bijv mijn JLC Reserve de Marche met een diameter van 37mm. Valt niet zo op.
Hij past ook goed onder de mouw als je manchetknopen aan je shirt hebt hangen :smiley:

Groet
Mark

Ik draag altijd een horloge maar probeer deze wel af te stemmen op gelegenheid.
Soms een stemmig eenvoudig, soms een vrolijk en uitbundig horloge.

Mvrgr, Andre

Komende zaterdag mag ik in black tie komen opdraven op een feest. Ik heb een Tissot Le Locle en die ga ik dragen. Dat geforceerde dit mag niet zo mag niet heb ik het niet zo op. Heb al een smoking en lakschoenen geregeld, het horloge blijft om. Sterker, ik kan tegen twee dingen slecht: niet weten waar ik ben en niet weten hoe laat het is. Voor mij zou het niet bijdragen aan het plezier door mijn horloge thuis te laten.

Ik heb al wat gezocht en houd vast aan sites als:
http://www.hisfit.nl/blog/dresscode-black-tie/
http://www.tie-a-tie.net/black-tie-guide.html (onderaan)

Het horloge (even geen eigen foto paraat):

Je hebt natuurlijk pak en pak. Zoals in de linkjes van Oligarf aangegeven ‘hoort’ als rokkostuum of smoking de kledingcode is geen polshorloge gedragen te worden. Je op zulke gelegenheden druk maken om de tijd is niet de bedoeling en een belediging voor de gastheer of -vrouw. Verder moeten bij dat soort gelegenheden de vrouwen stralen en mag de man niet opvallen, ook niet met zijn accessoires.

Een zakhorloge is nog mogelijk. Wil je nou echt, dan een dresswatch in de strikte zijn een mogelijkheid wat mij betreft. Dus klein, van edelmetaal, geen complicaties (zelfs geen datum), ingetogen design en twee wijzers.

In andere pakgevallen zijn de regels niet zo strikt.

En, sinds 007 bij vrijwel iedere gelegenheid een Sub of dikke Omega daagt is de beer los.

Het wordt weer erg gezellig!

Als ik een pak aan heb draag ik wel een horloge, maar inderdaad een van de dress horloges.
Klein, niet te opvallend en op leer.

Alleen onder de douche gaat-ie af, zonder dollen!
En kijk jij alleen maar op je horloge om te zien hoe laat het is??:D:D

Ik draag vrijwel nooit een pak, dus daar heb ik ook niet echt een 'gelegenheids’horloge voor (ook omdat dresswatches me niet erg veel doen, zo heb ik ervaren in de loop der tijd ;))

Dus als ik een pak aan heb komt er gewoon een duiker om m’n pols :slight_smile:

PlummerNL Schreef:

Een horloge onder een pak gaat heel goed, maar dan
geen duiker.

Tenzij je een “double 0” bent :wink:

Ik draag praktisch altijd een horloge. Ook onder een pak. Wel kies ik een horloge dat ik bij de gelegenheid vind passen. Als het een uitvaart is, dan iets subtiel en sober. Als het een feest is, dan mag het best iets extravagant zijn.

Altijd. Ook met pak. Pas wel mijn horloge aan op mijn riem en schoenen. Ben eigenlijk net een vrouw als ik mezelf zo hoor ;-).

Dat is niet helemaal waar, Jord draagt in zijn items vaak een combinatie met een colbert zonder das of strik waarbij hij zijn Hanhart draagt, wanneer hij op een bijeenkomst “feest” aanwezig is en een pak of smoking met das of strik draagt heeft het geen horloge om!

Ik zelf heb zelfs op mijn bruiloft een horloge onder mijn pak gedragen. Dit als sierraad. Wanneer je er altijd een hom hebt voelt het zo kaal. Het is niet gebruiklelijk en niet “hoe het eigenlijk heurt”.

Voor mijn werk draag ik ook altijd een pak met das en ook een horloge.

I.c.m. een smoking is een horloge etiquette-technisch niet gepast, ik heb er zelf minder problemen mee al moet het wel wat ingetogen zijn. Bij een pak vind ik het al helemaal geen probleem, ook niet in combinatie met een duiker (geen PloProf of zo).

Eddy C. Schreef:

I.c.m. een smoking is een horloge
etiquette-technisch niet gepast, ik heb er zelf
minder problemen mee al moet het wel wat ingetogen
zijn. Bij een pak vind ik het al helemaal geen
probleem, ook niet in combinatie met een duiker
(geen PloProf of zo).

idd, een pak is voor velen gewoon een werkoutfit. vaak ook eentje waar het weten van de tijd juist van belang is.

draag altijd een pak of colbert, draag er elk horloge onder. eerst was ik erg conform wat kan en niet kan, dus zoveel mogelijk "dress"achtige horloges. Nu draag ik ook gewoon duikers, fliegers etc. bij een pak of colbert. Vind het eigenlijk wel cool zo’n niet match-end horloge erbij :smiley:

koningcaris Schreef:

Dat is niet helemaal waar, Jord draagt in zijn
items vaak een combinatie met een colbert zonder
das of strik waarbij hij zijn Hanhart draagt,
wanneer hij op een bijeenkomst “feest” aanwezig is
en een pak of smoking met das of strik draagt
heeft het geen horloge om!

Ik zelf heb zelfs op mijn bruiloft een horloge
onder mijn pak gedragen. Dit als sierraad. Wanneer
je er altijd een hom hebt voelt het zo kaal. Het
is niet gebruiklelijk en niet “hoe het eigenlijk
heurt”.

Voor mijn werk draag ik ook altijd een pak met das
en ook een horloge.

ik heb voor mijn bruiloft zelfs speciaal een horloge gekocht !

Ik vind een (mooi sjiek) horloge dat net onder je mouw uitkomt een stuk minder storend dan de inmiddels vergroeide telefoon in de hand van eenieder.

Draag zelf bijna nooit meer een pak, mocht ik een pak dragen, dan is het mijn driedelige pak en daar heb ik het vestzakhorloge van mijn opa bij. Voordeel daarvan is dat het kijken naar hoe laat het is, ook direct een in het oog vallende handeling is… en dus laat ik 't dan maar achterwege.

Daarnaast is het een geweldige ijsbreker voor als je op een bijeenkomst (feestelijk of zakelijk) bent waar je niet zoveel mensen kent. Je krijgt toch wel vaak de vraag of er aan dat kettinkje ook echt een horloge zit. En als je het vestzakhorloge er dan uittrekt kun je een leuk gesprek aanknopen over dat horloge of andere horloges.