Horlogegedrag gelegenheden

Traveller69 Schreef:

Voordeel daarvan is dat het kijken naar hoe laat
het is, ook direct een in het oog vallende
handeling is… en dus laat ik 't dan maar
achterwege.

Daarnaast is het een geweldige ijsbreker voor als
je op een bijeenkomst (feestelijk of zakelijk)
bent waar je niet zoveel mensen kent. Je krijgt
toch wel vaak de vraag of er aan dat kettinkje ook
echt een horloge zit. En als je het vestzakhorloge
er dan uittrekt kun je een leuk gesprek aanknopen
over dat horloge of andere horloges.

En…gelijk stiekem kijken hoe laat het is:)

Master-Fan Schreef:

draag altijd een pak of colbert, draag er elk
horloge onder. eerst was ik erg conform wat kan en
niet kan, dus zoveel mogelijk "dress"achtige
horloges. Nu draag ik ook gewoon duikers, fliegers
etc. bij een pak of colbert. Vind het eigenlijk
wel cool zo’n niet match-end horloge erbij :smiley:

+1.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Als ik zo’n gelegenheid zou hebben, doe ik gewoon m’n Cartier Roadster om, dat vind ik goed kunnen met een pak.

Ik heb bijna nooit een pak aan maar als ik een pak draag gaat er zéker een horloge aan!
Ingetogen wanneer het gaat om een begrafenis, dat dan weer wel.

(tu) +7

Vaak draag ik bij feestelijke gelegenheden een combinatie als dit:

Bij een begrafenis draag ik meestal geen horloge.

Geen enkele twijfel. Altijd een horloge onder een pak. En waarom geen duiker of rubber. Wat te denken van IWC aquatimer (zie prachtfotos van Radjoe) en Patek aquanaut. Vintage dresswatch mag ook. Of reverso. :slight_smile:

Mannen mogen niet opvallen? En vrouwen MOETEN stralen!? Lekker feest wordt dat!? Ik zie dat toch tikkie anders…

Jullie worden bedankt jongens. Nu moet ik vóór kerst ook nog o zoek naar een passende dress watch. Zucht…X(

Gr Wouter

Jaegersk Schreef:

Mannen mogen niet opvallen? En vrouwen MOETEN
stralen!? Lekker feest wordt dat!? Ik zie dat toch
tikkie anders…

Een feest voor mannen die weten hoe ze een heer moeten zijn :slight_smile:

Let niet alleen op vorm maar ook op kleurstelling: op een begrafenis ga je meestal niet in fluoriserend geel…

Verder zou ik een klassiek ingetogen horloge dragen op formele gelegenheden. In alle andere gevallen doe ik aan waar ik zin in heb.

Gr
Teun

Frosty Schreef:

Altijd. Ook met pak. Pas wel mijn horloge aan op
mijn riem en schoenen. Ben eigenlijk net een vrouw
als ik mezelf zo hoor ;-).

Wees gerust, je bent echt niet de enige die zijn horloge aanpast op zijn riem en schoenen. Ik doe dat ook. Bruine schoenen, dito riem en horlogeband. Zwart, zelfde verhaal. Met staal kun je alle kanten op.

Sterker nog, jarenlang heb ik mijn voorkeur voor horloges min of meer onderdrukt omdat ik dacht: als ik hieraan toegeef, dan begin ik met verzamelen, toen mijn vrouw ineens tegen mij zei: Je draagt vaak een blauw overhemd, daar kan best een blauw horloge bij. Ze heeft me vervolgens er een voor mijn verjaardag gegeven. En door haar toedoen zit ik nu op het HF :stuck_out_tongue:

Waarschijnlijk heeft ze daar nu nog steeds spijt van.
:slight_smile:

Dresscode is soms heel erg belangrijk. Ligt er maar net aan welke gelegenheid je voor uitgenodigd bent. Zo’n 10 tot 15x per jaar heb ik een invitatie waarbij een smoking verplicht is. Dan draag ik ook geen horloge, of (bij jacquet) een zakhorloge, een Maurice Lacroix Masterpiece.

Is het heel formeel, maar net geen smoking, dan draag ik meestal mijn Ebel. Plat, niet al te groot, onopvallend en in de juiste kleurstelling (zwart/goud).

Bij een pak draag ik altijd een horloge. Bij een zakelijk pak een dress watch, als het wat frivoler is/mag dan ook wel vaak een wat opvallender klok.

Een pak draag ik niet zo vaak. Laatst wel een keer bij de inauguratie van de studentenvereniging, maar bij dit soort gelegenheden heb ik gewoon mijn Black Monster om de pols hangen.

Wat ik wel eens doe is een zakhorloge met ketting in een borstzakje van mijn overhemd. Altijd een leuke gespreksstarter.
Wat ik nog wel eens zou willen is zo’n Engels spilleganghorloge met meerdere omkasten. Lijkt me geweldig om zo’n zeer grote knol tevoorschijn te toveren uit je pak. Maar goed, nu maar eens op zoek naar zo’n geval… En het dan nog eens reviseren om het weer in een goede staat te krijgen.